کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مزایا و معایب سقف کاذب و دیوار کاذب

7 خرداد 1399 ساعت 11:35

سقف کاذب شاخه‌ای از معماری داخلی هست که کاربرد اصلی آن پوشش سقف اصلی است.



به گزارش بلاغ، بنابر اعلام شرکت آکس، در مورد پیشینه استفاده آن اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و مشخص نیست که برای اولین بار در کجا از این پوشش استفاده‌ شده است؛ اما با توجه به ویژگی‌ها و امکانات بسیار خوبی که این پوشش دارد در زمان کوتاهی توانست به‌ خوبی در زمینهٔ معماری داخلی جا باز کند و فراگیر شود.
سقف‌های کاذب با توجه به ویژگی‌ها و امکانات بسیار زیادی که دارد می‌تواند به‌ صورت گچی، پی‌وی‌سی، ورق‌های فلزی، آلومینیومی و … نصب و اجرا شود. اجرای سقف کاذب کناف (Kplus) به ۲ بخش مختلف، پنل‌های سبک گچی و پروفیل‌های گالوانیزه تقسیم می‌شوند. پروفیل‌های گالوانیزه به سقف اصلی متصل می‌شود و پنل‌های گچی نیز روی آن اجرا خواهند شد.
دیگر ویژگی سقف کاذب در ساختمان‌ها پنهان‌سازی و مخفی کردن عوامل زیر سقف هست به‌طور مثال می‌توان گفت، تاسیسات زیرپوشش اصلی را به‌طور کامل مخفی می‌کند. همچنین برای عایق کردن فضا و جلوگیری از اتلاف دما و رطوبت و جلوگیری از ورود و خروج صدا نیز از سقف کاذب استفاده می‌شود.
مزایا و دلیل استفاده از سقف کاذب
استفاده از انواع سقف کاذب به دلیل مزایای آن امروزه رو به افزایش است. از مهم‌ترین مزایای استفاده از سقف‌های کاذب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- اجرای هرچه سریع‌تر سقف نسبت به شیوه‌های سنتی
- مقرون‌به‌صرفه بودن
- عایق در برابر برودت و حرارت
- عایق در برابر آلودگی‌های صوتی
- قابلیت اجرا در طرح‌ها و سبک‌های متنوع
- قابلیت جابجایی و نصب آسان
- مقاوم در برابر رطوبت، حریق و زلزله
دیوار خشک (Drywall)
دیواری است که برای جداسازی فضای داخلی و یا پوشش دیواره‌های ساختمان از آن استفاده می‌شود با توجه به آن‌ که بسیار مقرون‌ به‌ صرفه هست بسیار پرکاربرد می‌باشد. نوع خشک آن نیز با نام دیوار کاذب شناخته‌ شده است. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این محصول مربوط به نحوه نصب و اجرای آن است، به‌صورت که شما می‌توانید دیوارها را حتی بعد از اتمام ساخت‌وساز ساختمان خود اجرا و نصب کنید.
اگر بخواهیم موارد مصرف محصول را نام ببریم باید بگوییم این محصول به ۵ نوع مختلف تقسیم می‌شود:
۱- جداکننده ساده
۲- جداکننده با مقاومت مکانیکی
۳- جداکننده عایق صوتی
۴- جداکننده تاسیساتی
‎۵- پوششی
مزایا و دلیل استفاده از دیوار خشک (drywall)
دیوارهای کاذب نیز همانند سقف‌های کاذب در سال‌های گذشته بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند به‌طورکلی مزایای زیر مهم‌ترین دلایل استفاده از این دیوارها هست:
- عایق در برابر سرما و گرما و آلودگی‌های صوتی
- افزایش مقاومت بنا با سبک‌سازی و کاهش بار مرده ساختمان
- سرعت اجرای بالا
- مقرون‌به‌صرفه
- عبور راحت تاسیسات از بین دیوار
- طرح‌های متنوع
شرکت آکس طرح و ساخت نماینده و عامل فروش و اجرای شرکت کناف (کی پلاس) که از سال ١٣٨٠ مشغول به فعالیت تخصصی در این حوضه می‌باشد، آمادگی خود را جهت اجرای پروژه‌های ساختمانی، بازسازی و نوسازی، طراحی داخلی و اجرای سقف و دیوارهای کاذب اعلام می‌کند. این مجموعه با نیم‌قرن تجربه در حوزه‌ی فروش مصالح ساختمانی و اجرای پروژه‌های عمرانی و ساختمانی موفق به اجرای پروژه‌های موفق بی‌شماری شده است و هم‌اکنون با توجه به فروشگاه‌های مختلف در سطح شهر و به‌کارگیری از تیم‌های مجرب در حوزه اجرای سقف و دیوار کاذب آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هست. جهت اطلاعات بیشتر به سایت این مجموعه به آدرس axknauf.ir مراجعه کنید.
 


کد مطلب: 424990

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/424990/مزایا-معایب-سقف-کاذب-دیوار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com