تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۴۲۴۹۸۲
متخصصان فیزیوتراپی تنفسی اعتقاد دارند همه بیماران کرونایی به فیزیوتراپی تنفسی نیاز ندارند، بلکه بیمارانی که دچار مشکلات حاد تنفسی دارند از خدمات این حوزه بهره‌مند می‌شوند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، مهیار توحیدلاله‌ای، کارشناس کاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و متخصص فیزیوتراپی تنفسی در گفت‌وگو با شبکه رادیویی گفت‌وگو با اشاره به تعریف فیزیوتراپی تنفسی، توضیح داد: در این روش عضلات تنفسی بیمار تقویت می‌شوند و فرآیند نفس کشیدن آسان می‌شود.
وی افزود: اکثر بیمارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و مشکلات مزمن تنفسی دارند، به فیزیوتراپی تنفسی نیاز پیدا می‌کنند.
وی با بیان اینکه فیزیوتراپی تنفسی منحصر به بیماران کرونایی نیست، خاطر نشان کرد: بیماری‌هایی که در فعالیت دستگاه تنفسی اختلال ایجاد می‌کنند، به فیزیوتراپی تنفسی نیاز دارند.
این متخصص فیزیوتراپی تنفسی با اشاره به ضرورت اجرای فیزیوتراپی تنفسی برای بیماران مبتلا به کرونا اضافه کرد: فیزیوتراپی تنفسی برای آن دسته از بیماران کرونایی لازم است که وضعیت تنفس خوبی ندارند، ضمن آنکه بیماران مرخص شده در صورت بروز مشکلات تنفسی باید مورد پیگیری پزشک قرار گیرند.
توحیدلاله‌ای با بیان اینکه عفونت‌های ریوی معمولا قسمت تحتانی ریه را درگیر می‌کنند، یادآور شد: فیزیوتراپی تنفسی با افزایش فعالیت عضلات شکمی (دیافراگمی)، به بیمار کمک می‌کند تا بیمار بتواند به واسطه سرفه یا ساکشن عفونت خود را تخلیه کند.
این کارشناس کاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: فیزیوتراپی تنفسی فعالیتی تک جلسه‌ای نیست و بیمار باید تحت درمان و مراقبت باشد و به مرور بهبودی خود را بازیابد.
وی ادامه داد: فیزیوتراپ تنفسی زمانی وارد کار می‌شود که متخصص قلب میزان تنفس بیمار را در دم و بازدم مورد ارزیابی قرار دهد و تشخیص بر این باشد که میزان تنفس بیمار کاهش پیدا کرده است.
توحیدلاله‌ای با بیان اینکه تنگی نفس می‌تواند علت‌های متعددی داشته باشد، اظهار کرد: در برخی از موارد ممکن است بازدهی ریه مطلوب باشد و در عین حال بیمار احساس تنگی نفس داشته باشد و در این شرایط به حضور فیزیوتراپ تنفسی نیازی نیست.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴