تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۴۲۴۹۷۵
شبکه توییتر برای نخستین بار با افزودن اخطاری به یکی از توییت‌های دونالد ترامپ امکان درستی‌سنجی آن را فراهم کرد. ترامپ در واکنش به آن، این رسانه اجتماعی را به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا متهم کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: توئیتر در حال مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. آن‌ها می‌گویند اظهارات من درباره رای‌گیری پستی که به تقلب و فساد گسترده منجر می‌شود، نادرست است، آن هم بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی اخبار جعلی سی‌ان‌ان و واشنگتن‌پست آمازون.
ترامپ همچنین گفت، توئیتر در حال "خاموش کردن و مسکوت گذاشتن آزادی بیان" است و این چیزی است که رئیس جمهوری آمریکا اجازه رخ دادن آن را نمی‌دهد.
روی سخن ترامپ به ایالت کالیفرنیا است که قصد دارد تا رای‌گیری به صورت پستی را برای انتخابات نوامبر برگزار کند و مقامات این ایالت این اقدام را برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا می‌دانند. ترامپ اما گفته که رای‌گیری پستی باعث تقلب در انتخابات می‌شود.
برچسب راستی‌آزمایی یا درستی‌سنجی توئیتر به کاربران هشدار داده که ترامپ به غلط مدعی شده است که رای‌گیری پستی به تقلب در انتخابات منجر می‌شود. بر این اساس، این کمپانی رسانه‌ای گفته است که هیچ شواهدی درباره این مساله وجود ندارد که رای‌گیری پستی به تقلب انتخاباتی منجر می‌شود.
این کمپانی همچنین به کاربرانش هشدار داد که ترامپ به صورت نادرست مدعی شده است که کالیفرنیا به هر کسی که در این ایالت زندگی می‌کند رای‌گیری پستی ارسال می‌کند. توئیتر مشخص کرده که تنها رای‌دهندگانی که ثبت‌نام کرده‌اند، رای‌گیری پستی را دریافت می‌کنند.
مدیران توییتر همواره با این انتقاد مواجه بوده‌اند که در برابر اظهارات نادرست و اطلاعات غلط منتشر شده توسط سیاستمداران و رهبران جهان کاری نمی‌کنند.
به دنبال توئیت روز سه‌شنبه ترامپ، توییتر در واکنش به آن برچسبی به توئیت او اضافه کرده است که می‌گوید "حقایق مربوط به رای به صورت پستی را دریافت کنید." این لینک کاربران را به مقالات خبری درباره ادعای ترامپ هدایت می‌کند.
کمپین ترامپ در بیانیه‌ای در واکنش به اقدام توییتر نوشت: "همیشه می‌دانستیم که سیلیکون ولی (مرکز صنعت کامپیوتر آمریکا) از هیچ تلاشی برای جلوگیری از رئیس‌جمهور ترامپ برای رساندن پیامش به رای‌دهندگان کوتاهی نخواهد کرد."
دونالد ترامپ بارها رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بزرگ را به ضدیت با خود متهم کرده است؛ ادعایی که این شبکه‌ها آن را بی‌اساس می‌دانند.
سخنگویان شرکت توییتر گفته‌اند که این توییت "به طور بالقوه حاوی اطلاعات گمراه‌کننده درباره رای‌گیری" است. این شرکت گفت که تصمیم برای افزودن این برچسب به توییت دونالد ترامپ با سیاست تازه این شرکت برای علامت زدن اطلاعات گمراه‌کننده سازگار است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲