تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۲۴۹۲۱
گروهی از تشکل‌های صنفی پوشاک در نامه‌ای به شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کردند: مناطق آزاد به حیاط خلوتی برای جریان‌های سازمان یافته فساد و قاچاق تبدیل شده‌اند.
۰
plusresetminus
تشکل‌های صنفی پوشاک: مناطق آزاد به حیاط خلوت قاچاق سازمان یافته تبدیل شده است
به گزارش بلاغ، در بخشی از نامه تشکل‌های صنفی پوشاک به شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: همانگونه که مستحضرید علی‌رغم تذکرات و ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص به افزایش غیرکارشناسی و بی‌رویه مناطق آزاد همچنان شاهد اصرار برخی نمایندگان و برخی مسئولان دولتی برای افزایش این مناطق هستیم.

در ادامه این نامه آورده شده است: در حالیکه افراد زیادی از اقشار مختلف جامعه اعم از اقتصاددان‌ها، کارشناسان، اصحاب رسانه، تشکل‌های کارگری و دانشجویی، تولیدکنندگان و اصناف و... بارها ایرادات جدی به افزایش این مناطق وارد کرده‌اند و حتی مراکز علمی و پژوهشی مانند مرکز پژوهشهای مجلس و نهادهای نظارتی به جهت مواردی از قبیل عملکرد منفی مناطق آزاد کنونی، گسترش قاچاق و واردات بی‌رویه، فرارمالیاتی و رقابت نابرابر و تبعیض‌آمیز در این مناطق، با گسترش و لایحه جدید مناطق آزاد مخالفت جدی دارند، اصرار چند باره برای به کرسی نشاندن این لایحه در مجلس جای سؤال، ابهام و پیگیری از سوی نهادهای نظارتی دارد.

در بخشی از نامه تشکل‌های صنفی پوشاک به شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: شاهدیم در این سال‌ها که به نام تولید و ‌اشتغال نامگذاری می‌شوند عملکرد برخی دستگاه‌ها کاملاً برعکس و ضد تولید است و گویا جریانی پنهان در دولت و نهادهای تصمیم‌ساز، همواره موانع جدی بر سر راه تولید و در مخالفت با منویات مردم و مقام معظم رهبری ایجاد می‌کنند و به هر نحوی تلاش دارند بنیان‌های تولید در کشور سست شود و در حالیکه تولیدکنندگان منتظر حمایت عملی دولت و مجلس از تولید کالای ایرانی هستند. نه تنها این مهم به‌صورت جدی، موثر و سازمان یافته رخ نداده که باید گفت «این مناطق را به حیاط خلوتی برای جریان‌های سازمان یافته فساد و قاچاق» تبدیل کرده و عملاً این مناطق بر خلاف رسالت واقعی خود، به جای سکوهای صادراتی به پایگاه‌های وارداتی تبدیل شده‌اند. در حالی که اگر فقط بازار پوشاک در اختیار کالای ایرانی باشد حداقل 600 هزار شغل جدید ایجاد خواهد شد که با توجه به کیفیت و توان صادراتی، ‌اشتغال در این بازار تا یک میلیون شغل هم خواهد رسید.

 به گزارش تسنیم، در این نامه تاکید شده است: ما تولیدکنندگان که همانند رهبر انقلاب رشد، تعالی و آینده درخشان ایران اسلامی را در رشد و گسترش ‌اشتغال و تولید و صادرات می‌دانیم از شما بزرگواران تقاضا می‌کنیم که با توجه به مغایرت‌های قانونی طرح‌ها و لوایح افزایش مناطق آزاد با اسناد بالادستی، از گسترش این مناطق جلوگیری و برای اصلاح یا برچیده شدن مناطق آزاد و ویژه فعلی اقدامات مقتضی را مبذول فرمایید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲