فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا بابیان اینکه ارتش برای حفظ آمادگی و دفاع از کشور همواره در حال رزمایش است، گفت: نظام جمهوری اسلامی قدرتمندتر از گذشته در برابر دشمن ایستاده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان در آیین تکریم و معارفه فرمانده تیپ ۱۳۰ احتیاط پایه شهید دلجویان خراسان شمالی اظهار داشت: هر روز باید برای دفاع از کشور آماده بود که ارتش همانند دیگر نیروها در این زمینه تلاش زیادی می کند.
وی با توجه به آمادگی نیروهای مسلح کشور و توان دفاعی بالای آنان افزود: دشمن هرگاه با پیشرفته ترین تجهیزات از جمله پهباد به مرزهای این آب و خاک تجاوز کرده  افسران ما پاسخ محکمی داده که نمونه آن سرنگونی پهباد پیشرفته بوده اما آنان هنوز به این باور نرسیده اند که ما قدرتمند شده ایم و هر روز ما را مورد آزمایش قرار می دهند.
وی با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: این روز برای همه ما بیاد ماندنی است تمامی نیروهای مسلح  با جانفشانی و با  کمک مردم توانستند دشمن را از خاک کشور بیرون کنند.
 فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا گفت: هم اکنون نیز افتخار ما دفاع از حریم اهل بیت و دفاع از انقلاب است و تا زمانی که نیروهای مسلح جان بر کف دارند هیچ کس نمی تواند به مرزها تعرض کند.
سرتیپ دوم آذریان اظهار داشت: اصول دفاعی نیروهای مسلح کشور بر اساس معنویت، خودباوری، اراده ملی، صفا و عشق و دل دادگی به رهبر است.
وی افزود: اگر هم اکنون دشمن نمی تواند از نظر نظامی با ما وارد جنگ شود به این دلیل است که جنگ ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و قدرت دفاعی ایران را در شرایط سخت درک کرده است.
وی با بیان اینکه ارتش در تمامی شرایط و مشکلات در کنار و همراه با مردم بوده است افزود: در سیل، زلزله و حتی کرونا وارد صحنه شده ایم و تمامی امکانات را در اختیار گرفته ایم.
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا با بیان اینکه امروز امنیت در منطقه وجود دارد گفت: حتی برد امنیت فراتر از مرزهای کشور است، آمادگی نیروهای مسلح برای هیچ کشوری تهدید نیست.
وی افزود: نیروهای مسلح تمامی تهدید ها را رصد خواهد کرد و برای هر کدام از آنان برنامه خاصی دارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در این آیین گفت: رهبر معظم انقلاب از وجود نیروهای مسلح کشور همیشه افتخار کرده اند.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی افزود: جوهره اصل و اساس دین ما ولایت پذیری و اخلاص است که اگر هر دو عجین شوند غوغا و گره ها و مشکلات را باز می کند.
وی به ولایت پذیری و اخلاص نیروهای مسلح نیز اشاره کرد و گفت: این دو بال به عنوان بال پرواز نیروهای مسلح هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: ارتش در پیدایش، تثبیت و پیمودن انقلاب نقس بسزایی، بی بدیل و استثنایی داشته است.
ولی الله حیاتی افزود: با وجود اینکه در اوایل انقلاب از سوی دشمنان تلاش ها شد تا ارتش را در مقابل انقلاب قرار دهند اما توطئه های دشمنان ناکام ماند، ارتش در انقلاب مدافع مردم بود و برای پیروزی آن نیز پیش قدم شد.
وی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار سایر نیروها جانفشانی ها کرد و امروز ارتش در تمامی مناسبت ها، رویداد ها و حتی اتفاقات جلودار است.
در این آیین از زحمات سرهنگ احمد داوری قدردانی و سرهنگ اسماعیل نامنی به عنوان فرمانده تیپ ۱۳۰ احتیاط پایه شهید دلجویان خراسان شمالی معرفی شد.
این آیین با حضور مسوولان و فرماندهان نیروهای مسلح در تالار حافظ شهرداری بجنورد برگزار شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما