تاریخ انتشارسه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۴۲۴۸۶۱
«گونتر اوکر» ـ هنرمند آلمانی ـ نمایشگاه «کرنش به حافظ» را همراه با هشت هنرمند ایرانی دیگر به آلمان برد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی ضمن اعلام خبر بالا گفت: «گونتر اوکر» هنرمند آلمانی مجموعه «کرنش به حافظ» را با برداشت از خاطرات سفر اول خود به ایران به وجود آورده و از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ در هشت  شهر ایران از جمله شیراز، تهران، اصفهان، کرمان، مشهد، رشت، بوشهر و کیش به نمایش گذاشته است.
مظفری اضافه کرد: اوکر پس از نمایش آثارش در هشت شهر ایران تصمیم گرفت از هر شهر یک هنرمند را برای همراهی این پروژه هنری انتخاب و همراه نمایشگاه «کرنش به حافظ» از هر هنرمند یک اثر را در کنار آثارش خودش در مرزهای اروپا به نمایش بگذارد.
وی افزود: پیش از این قرار بود نمایشگاه هشتم خرداد به آلمان برود و هنرمندان ایرانی نیز اوکر را در این رویداد همراهی کنند و در کنار آثارشان در اروپا در نمایشگاه حضور یابند ولی به دلیل شرایط پیش آمده و موضوع همه‌گیری کرونا در دنیا نمایشگاه در تاریخ مقرر در آلمان برگزار خواهد شد ولی بدون شرکت هنرمندان ایرانی.
مدیرکل هنرهای تجسمی با بیان اینکه در زمان افتتاحیه نمایشگاه در آلمان اوکر و هشت هنرمند ایرانی به صورت لایو حضور خواهند داشت، گفت: این نمایشگاه در تاریخ هشتم خرداد ماه ۹۹ ( ۲۸ می ۲۰۲۰ ) در موزه گوته در دوسلدولف به نمایش درخواهد آمد ولی هنرمندان ایرانی و اوکر از طریق فضای مجازی و به صورت لایو نمایشگاه را همراهی خواهند کرد.
او اظهار کرد: به علت شرایط قرنطینه در جای جای دنیا و شهر دوسلدولف، مهمانان برای مراسم دعوت نشده و تمام آثار و تور مجازی از نمایشگاه «کرنش به حافظ» از طریق رسانه‌های آلمان، اتریش و سوییس به صورت زنده پخش خواهد شد. روزنامه‌ها نیز گزارش‌های مفصلی را از آثار حاضر در این نمایشگاه بالخص آثار هشت هنرمند ایرانی تهیه و منتشر خواهند کرد.
مظفری در مورد هشت هنرمند ایرانی حاضر در این نمایشگاه گفت: مرتضی ترسلی از شیراز، محمد رضا یزدی از تهران، علی محبوبی صوفیانی از اصفهان، شهریار رضایی از کرمان، بابک منتظری از مشهد، عارفه آراد از رشت، فرزاد دشتی زاده از بوشهر و ندا آیتی از کیش با آثار حجم و اینستالیشن در نمایشگاه «کرنش به حافظ » در کنار اوکر خواهند بود. 
وی در پایان گفت: ما امیدواریم این نمایشگاه همراه هنرمندان ایرانی به تور دور اروپا برود و تمام علاقمندان بتوانند از تماشای این آثار با موضوع حافظ لذت ببرند و علاوه بر ادبیات ایران زمین با آثار هنری هنرمندان معاصر ایران نیز از نزدیک آشنا شوند. 
نمایشگاه «کرنش به حافظ» گونتر اوکر از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ در هشت شهر ایران به نمایش درآمده و اکنون هشت هنرمند ایرانی نیز این نمایشگاه را با آثارشان همراهی می‌کنند و این نمایشگاه در دور اروپا نیز به نمایش درخواهد آمد.
نمایشگاه «کرنش به حافظ » هشتم خرداد ماه (۲۸ می ۲۰۲۰ ) در موزه گوته شهر دوسلدولف به نمایش گذاشته می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما