کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دمشق انجمن خیریه "البستان" را از رامی مخلوف پس گرفت

5 خرداد 1399 ساعت 14:55

دولت سوریه انجمن خیریه "البستان" را از پسردایی میلیاردر و معروف رئیس جمهوری این کشور پس گرفت.



به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت سوریه در اقدامی انجمن خیریه "البستان" را از "رامی مخلوف"، پسردایی میلیاردر و معروف بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه پس گرفت.
این تصمیم پس از انتشار پیامی توسط مخلوف در فیس‌بوک اتخاذ شد.
مخلوف در اظهاراتی جنجال برانگیز ضمن تبریک عید فطر به ملت سوریه، از کمک یک میلیارد و پانصد میلیون لیره به انجمن البستان برای توزیع میان خانواده‌های کشته و مجروح شدگان نیروهای ارتش سوریه سخن گفت.
در همین حال، البستان نیز با انتشار پیامی در فیس‌بوک در واکنش به اظهارات المخلوف اعلام کرد که به فعالیت بشردوستانه خود تحت نظارت رئیس جمهوری سوریه ادامه می‌دهد.
طبق این گزارش، انجمن خیریه البستان در اواسط ۱۹۹۹ توسط المخلوف و برای کمک به نیازمندان سوری تأسیس شد اما اوایل سال جاری میلادی گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه مدیریت این انجمن در اختیار ریاست جمهوری روسیه و با نظارت أسماء أسد، همسر بشار اسد قرار گرفته است.
وزارت دادگستری سوریه جمعه گذشته با انتشار پیامی در صفحه اختصاصی خود در فیس‌بوک اعلام کرد که رامی مخلوف موقتاً ممنوع‌الخروج شده است.
دولت سوریه از تابستان سال گذشته فشار بر سرمایه‌داران بزرگ و به‌ویژه مالکان شرکت‌های ارتباطی و مخابراتی را برای فرارهای مالیاتی در سال‌های جنگ داخلی این کشور، تشدید کرد.
به گزارش رسانه‌های سوریه، رامی مخلوف و همسرش یکی از متهمان بزرگ این پرونده بوده‌اند.
 


کد مطلب: 424726

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/424726/دمشق-انجمن-خیریه-البستان-رامی-مخلوف-گرفت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com