تاریخ انتشاردوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۴۲۴۷۱۹
رئیس‌جمهوری افغانستان امروز (دوشنبه) گفت، مایک پامپئو از دولت کابل بابت آغاز "فرایند شجاعانه" آزادی هزاران زندانی از شبه‌نظامیان طالبان که بخشی از تلاش‌ها برای شروع گفت‌وگوهای صلح است، قدردانی کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان با اشاره به گفت‌وگوهای تلفنی که عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان در جریان آن قرار داشت، در پیامی توییتری نوشت: او (مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا) از دولت افغانستان بابت آغاز روند شجاعانه آزادی تا ۲۰۰۰ زندانی طالبان تقدیر کرد. او تاکید کرد که آمریکا به دنبال آتش‌بس/کاهش خشونت بلندمدت و آغاز مذاکرات مستقیم است.
صدیق صدیقی، سخنگوی اشرف غنی روز یکشنبه اعلام کرد تا ۲۰۰۰ زندانی از شبه‌نظامیان طالبان به نشانه حسن نیت به این سازمان آزاد می‌شوند. این اقدام به دنبال آتش‌بس سه روزه طالبان به مناسبت عید فطر انجام می‌شود.
با وجود امضای توافق صلح میان آمریکا و طالبان در ماه فوریه، درگیری‌های خشونت‌بار در افغانستان میان نیروهای دولتی و این گروه شبه‌نظامی ادامه دارد. طرفین به آزادی زندانیان به منظور آغاز گفت‌وگوهای بین افغان‌ها متعهد شده‌اند تا راهی برای خاتمه این درگیری که برای چندین دهه ادامه پیدا کرده است، پیدا شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما