تاریخ انتشاردوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۴۲۴۶۹۳
«هنر بی‌خبر زیستن» نوشته رولف دوبلی با ترجمه فاطمه قره‌باقی و حمیدرضا رنجبریان به تازگی راهی بازار شده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، این کتاب در ۱۱۸ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۲ هزار تومان در نشر آرادمان منتشر شده است.
در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: «سلام، اسم من رولف است و من معتاد به اخبار هستم.»
اگر در گروه‌های خوددرمانی اعتیاد به اخبار، مثل گروه‌های مشابه برای ترک الکل می‌خواستم خود را معرفی کنم، با عبارت بالا شروع می‌کردم. این داستان به ۱۰ سال پیش برمی‌گردد.
 من تا زمانی که ده‌ها هزار ساعت از عمرم را صرف خواندن اخبار کردم، به این موضوع پی نبرده بودم. از خودم دو سوال پرسیدم: «آیا اکنون جهان را بهتر از قبل می‌شناسی؟» و این‌که «آیا الان می‌توانی تصمیم‌های بهتری بگیری؟» جواب هر دو منفی بود... طی دوره‌های زندگی‌ام کتاب‌های بی‌شماری درباره مدیریت زمان خوانده‌ام و بیش از ده مورد از پیشنهادهای خوبشان را در زندگی‌ام اعمال کرده‌ام و امروز به این نتیجه رسیده‌ام که حذف اخبار از زندگی بهترین روش ذخیره زمان است.
 نصیحتی برایتان دارم؛ سعی نکنید مسائل نامفهوم و بی‌معنای دنیا را پاکسازی کنید، موفق نخواهید شد. جهان می‌تواند بیشتر از آن‌که شما بتوانید دیوانه بمانید، غیرمنطقی بماند. قانون استورجن را در ذهن داشته باشید و آن را پرهیرکارانه بپذیرید؛ آن‌وقت زندگی بهتری خواهید داشت.
 رولف دوبلی، متولد ۱۹۶۶، نویسنده و کارآفرین اهل سوییس است. او دانش‌آموخته ام‌بی‌ای و دکتری فلسفه اقتصاد است.
دوبلی از موسسان بزرگ‌ترین موسسه فراهم‌آورنده خلاصه کتاب است. او به خاطر تألیف کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» به شهرت بالایی دست یافت. «هنر خوب زیستن» دیگر کتاب مشهور اوست. آثار دوبلی تاکنون به ده‌ها زبان دنیا، از جمله فارسی، منتشر شده‌اند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴