تاریخ انتشاردوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۴۲۴۶۵۱
رئیس جمهوری تایوان در پی اعتراض هزاران هنگ‌کنگی علیه برنامه‌های پکن به منظور تحمیل برخی قوانین جدید امنیت ملی به این دولت‌شهر ارائه "کمک‌های لازم" به مردم آنجا را وعده داد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان تبدیل به یک پناهگاه برای تعداد کم اما رو به افزایش معترضان دموکراسی‌خواه هنگ‌کنگی که از این منطقه فرار می‌کنند، شده است؛ منطقه‌ای که سال گذشته میلادی درگیر اعتراضات گسترده تظاهرکنندگان علیه پکن بود.
پلیس هنگ‌کنگ از گاز اشک‌آور و خودروهای آب‌پاش برای متفرق کردن هزاران تظاهرکننده‌ای استفاده کرد که روز یکشنبه به قوانین امنیت ملی جدید معرفی شده از سوی چین اعتراض داشتند.
تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان در مطلبی در صفحه فیسبوک خود نوشت، قوانین پیشنهادی چین  در قبال هنگ‌کنگ، آزادی‌ها و استقلال قضایی در این دولت‌شهر را به صورت جدی تهدید می‌کنند.
او در ادامه مطلبش عنوان کرد، گلوله و سرکوبگری طریقه برخورد با مطالبات مردم هنگ‌کنگ برای آزادی و دموکراسی نیست.
تسای خاطر نشان کرد: جامعه بین‌المللی در مواجهه با وضعیت متغیر، فعالانه دست یاری خود را به سوی مردم هنگ‌کنگ دراز کرده است. تایوان حتی به شکلی فعالانه‌تر به تقویت و پیش برد حمایت‌های مربوطه ادامه داده و به مردم هنگ‌کنگ کمک‌های لازم را ارائه خواهد کرد.
تایوان قانونی ندارد که به درخواست پناهندگی آن دسته از معترضان هنگ‌کنگی پناهجو واکنش نشان دهد. با این حال قوانین تایوان به کمک به شهروندان هنگ‌کنگی که آزادی و امنیت آن‌ها به دلایل سیاسی تهدید می‌شوند، متعهد هستند.
داده‌های رسمی نشان داده‌اند، تعداد مهاجرانی هنگ‌کنگی وارد شده به تایوان در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۰  در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۱۵۰ درصد افزایش داشته و به ۲۳۸۳ تن رسیده است.
جانی چیانگ، رئیس حزب مخالف اصلی در تایوان موسوم به کومینتانگ اظهار کرد، دولت تسای اینگ ون به صورت شفاهی در زمان کمپین انتخابات گذشته از هنگ‌کنگ حمایت کرده اما بعد از انتخاب تسای اینگ ون به ریاست جمهوری در ماه ژانویه، در مقام عمل کمک‌های معناداری ارائه نشده است.
چیانگ تاکید کرد: اجازه ندهید حمایت از هنگ‌کنگ تنها در حد وعده‌های توخالی و شعار باشد. افکار خود را در قالب قانون ارائه دهید و از مردم هنگ‌کنگ با اعمال واقعی حمایت کنید.
اشاره وی به مطرح شدن برخی لوایح در پارلمان به منظور اعطای پناهندگی سیاسی به مخالفان هنگ‌کنگی است. همچنین حزب کوچک موسوم به حزب "قدرت جدید" نیز از کابینه تسای اینگ ون خواست یک کمیته ضربت ویژه به منظور ارائه "کمک‌های ملموس" به هنگ‌کنگی‌ها تشکیل دهد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴