تاریخ انتشاردوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۴۲۴۶۳۲
فرنگی کار اسبق ایران با تاکید بر اینکه قانون چرخه انتخابی تیم ملی می تواند باعث افزایش انگیزه کشتی گیران در سراسر کشور شود، گفت: باید در مواردی نیز برای انتخاب بهتر دست سرمربیان تیم ملی باز گذاشته شود چرا که ممکن است مثلا نفر سوم انتخابی بتواند نتایج بهتری در رقابت های جهانی بگیرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، مهدی شربیانی در گفتگو ، درباره ارزیابی خود از طرح جدید انتخابی تیم های ملی کشتی تحت عنوان"چرخه انتخابی" اظهار کرد: فدراسیون های مختلف از جمله در دوره قبل، همیشه برای انتخاب ملی پوشان روش هایی را در نظر گرفتند و آن را اعمال کردند تا بتوانند بهترین نتایج را با استفاده حداکثری از پتانسیلی که داشتند، ببرند. نمی توانیم بگوییم که هیچ گاه انتخابی برای انتخاب ملی پوشان اجرا نشده اما این روش ها بیشتر اوقات با نظرات سرمربیان تیم های ملی نیز همراه بوده است.
فرنگی کار سابق سنگین وزن ایران و دارنده مدال های نقره جوانان جهان ۱۹۹۸، طلای جوانان آسیا ۱۹۹۸ و برنز بزرگسالان آسیا۱۹۹۹، افزود: طرحی که از سوی فدراسیون کشتی ارائه شده قطعا طرح خوبی است و باعث افزایش انگیزه و تلاش تمامی کشتی گیران در سراسر کشور می شود، چرا که با این قانون همه می‌دانند برای رسیدن به تیم ملی می توانند تلاش کنند و با توجه به شرایطی که دارند از مراحل مختلف وارد این چرخه می‌شوند تا کشتی بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: از این حیث قطعا چرخه انتخابی می تواند باعث به حرکت درآمدن چرخ کشتی در کشور شود و انگیزه ها را بیشتر کند. اینکه کشتی گیر به این باور برسد که شایستگی و درخشش در میادین و آمادگی بالا حرف اول را در انتخاب ملی پوشان می زند قطعا به آن ها انگیزه تلاش بیشتر می دهد تا به سمت موفقیت حرکت کنند. امیدوارم اجرای این چرخه در نهایت به سود کشتی و تیم های ملی شود تا در میادین جهانی و المپیک شاهد درخشش هر چه بیشتر کشتی باشیم.
شربیانی درباره اینکه گفته می شود در این چرخه میزان اختیارات سرمربیان تیم ملی برای انتخاب ملی پوشان محدود شده و مانند سابق از قدرت اعمال نظر برخوردار نیستند، گفت: ما در گذشته از جمله در زمان رسول خادم فرآیند انتخابی تیم ملی را داشتیم اما در نهایت در برخی اوزان این سرمربیان بودند که با کمک شورای فنی و با توجه به تجربه و شرایط کشتی گیران و برای کسب نتایج بهتر دست به انتخاب نهایی می زدند.
فرنگی کار اسبق تیم ملی، تصریح کرد: برای اینکه این چرخه هر چه بیشتر بتواند به کشتی و نتایجی که در میدان های بزرگ می گیریم کمک کند باید تا حد معقول دست سرمربیان تیم ملی نیز برای انتخاب در برخی اوزان باز بماند. ممکن است یک کشتی گیر نفر سوم انتخابی تیم ملی شده اما مدال بگیر جهانی باشد و بهتر از نفرات بالاتر از خود بتواند در میادین بزرگ نتیجه بگیرد. بنابراین نمی توان دست سرمربیان را برای انتخاب نفرات نهایی در برخی اوزان بست.
وی در پایان گفت: چارچوب قانونی باید ملاک اصلی کار باشد که این اتفاق با تدوین این چرخه رخ داده اما لازم است برای تطبیق با واقعیات و کسب نتایج بهتر نیز تا حدی نظر کادر فنی اعمال شود چرا که همیشه قانون و فرمول برای انتخاب کشتی گیر کافی نیست و باید موارد مختلفی مورد توجه قرار گیرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲