تاریخ انتشاردوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۴۲۴۶۳۰
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از جایگزینی ۲۲ بیمارستان جدیدالاحداث با بیمارستان‌های قدیمی در سطح استان تهران در سال جاری خبر داد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، نعمت‌اله ترکی در گفتگو ، با تاکید بر حفظ، تثبیت و پایداری اشتغال موجود، تکمیل واحدهای تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و همگرایی و همسویی نظام بانکی به عنوان اولویت های مدیران و دستگاه‌های اجرایی سطح استان تهران در سال ۱۳۹۹ افزود: در راستای تحقق اولویت‌های تعیین شده احداث و جایگزینی ۲۲ بیمارستان جدید با بیمارستان‌های قدیمی در سطح شهرستان‌های استان تهران به ویژه در شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است و در برنامه بودجه نیز این موضوع به خوبی پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این بیمارستان‌ها حدود ۸۰۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه استان تهران اضافه خواهد شد. در حال حاضر سه بیمارستان در شهرستان‌های قدس، ملارد و شهریار آماده بهره‌برداری و بیمارستان اسلامشهر نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی تاکید کرد: در سال ۱۳۹۸ با توجه به شیوع کرونا ویروس در حوزه بهداشت و درمان هزینه‌کرد زیادی داشته‌ایم و حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان هزینه کردیم و با توجه به شرایط موجود هزینه‌های این بخش ادامه دارد. استان تهران در حوزه سرانه بهداشت نسبت به سایر استان‌ها دارای عقب ماندگی است که مقرر شده تا سال ۱۴۰۰ به عنوان تعهد این عقب افتادگی جبران شود و سرانه حوزه بهداشت در استان تهران به میانگین کشوری برسد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تدوین نقشه راه استان تهران برای سال جاری اشاره کرد و افزود: اولویت‌های ده گانه‌ای برای نقشه راه این استان در سال جهش تولید تدوین شده که استان تهران براساس این اولویت‌ها در سال ۹۹ حرکت خواهد کرد. با توجه به شرایط اقتصادی که به واسطه شیوع کرونا ویروس در کل کشور پدید آمد و استان‌های سراسر کشور را با نقص‌ها و کمبودهایی در حوزه تولید مواجه کرد، برنامه‌های ویژه‌ای برای جبران کمبودها برنامه ریزی شد تا با ایجاد تحول در شرایط اقتصادی در راستای جهش تولید داخلی و ملی اقدامات موثری انجام شود.
وی افزود: استان تهران با ۳۵ هزار واحد تولیدی، ۲۰ درصد اقتصاد کشور و ۶۰ درصد تأمین مالیات کشور را برعهده دارد، لذا شرایط خاصی دارد. بنابراین با تحول اقتصاد این استان می‌توان شاهد تحول اقتصاد کشور بود؛ لذا برای تحقق جهش تولید در استان تهران، اصلاح ساختار تولید با محوریت بخش خصوصی، توسعه کارگاه های خرد و افزایش تولید کالاهای ایرانی در بازارهای داخلی در دستور کار قرار گرفته است.
ترکی از اجرای ۶۳ پروژه اولویت‌دار برای تحول در اقتصاد استان تهران خبر داد و افزود: این پروژه‌ها در بخش‌های کشاورزی و دامپروری، صنعت و معدن، گردشگری، انرژی و دانش بنیان است که مجموع سرمایه‌گذاری‌های پیش بینی شده در این پروژه‌ها ۵۷ هزار میلیارد ریال و تعداد ۲۲هزار و ۳۳۲ اشتغال مستقیم از این پروژه‌ها ایجاد خواهد شد. به این ترتیب مجموع سرمایه‌گذاری‌های پیش بینی شده نزدیک به ۶۰ درصد آورده بخش خصوصی خواهد بود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴