تاریخ انتشاريکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷
کد مطلب : ۴۲۴۴۹۵
عملیات کلنگ‌زنی بهسازی ساری-تاکام که در بیش از 17 سال قبل به زمین زده شده بود، گویا بنابر شنیده‌ها قرار است تا طی یکی-دو روز آینده، مراسم افتتاحیه 17 کیلومتر آن با دستپاچگی و در دقیقه نود و اتمام دوران فعالیت دو تن از نمایندگان مازندران، به نام ملت و به کام نمایندگان، هر چند نیمه تمام، برگزار شود.
۰
plusresetminus
پروژه «ساری-تاکام» افتتاحی به نام ملت به کام نمایندگان/ 17 سال انتظار برای افتتاح 17 کیلومتر!
به گزارش بلاغ، عملیات کلنگ‌زنی طرح توسعه جاده ساری-تاکام که بیش از 17 سال از آن می‌گذرد، گویا بنابر شنیده‌ها قرار است تا طی یکی-دو روز آینده، مراسم افتتاحیه آن کمی با دستپاچگی و در دقیقه نود اتمام دوران فعالیت دو تن از نمایندگان مازندران، به نام ملت و به کام نمایندگان، هر چند نیمه تمام، برگزار شود.

بر اساس این گزارش، این پروژه که بنا بر شنیده‌ها، قرار است به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور رئیس جمهور افتتاح شود، در طول نزدیک به دو دهه، امروز و فرداهای بسیاری را اتمام این پروژه، پشت سر گذاشته است و حالا نمایندگانی که خود را سهیم در این پروژه، می‌دانند، می‌خواهند در مراسم افتتاحیه با حضور خود، خاطری خوش از خود به یادگار بگذارند حتی اگر این پروژه با نواقص جدی دست به گریبان باشد!.

مردم مرکز مازندران، برگزاری چینی مراسمی را کم تجربه نکرده‌اند و می‌توان آخرین نمونه از این مراسمات هول هولکی را به چندی پیش و به مراسم افتتاحیه مسجد جامع ساری اشاره کرد و گویا بنا نیست بساط چنین مراسماتی در مرکز استان، برچیده شود.



پیش از این و در تازه‌ترین وعده و وعیدها، مسئولان استانی، که بعدها در حوزه وزارت راه و شهرسازی دارای مسئولیت شده بودند، زمان افتتاح این پروژه را اواخر سال 97 و سپس سال 98 اعلام کرده بودند و حالا با اما و اگرها و آسمان و ریسمان بافتن‌ها، در سال 99 و به گونه‌ای عجیب، قرار است قیچی، ربان قرمز این پروژه را دو نیم کند!



گفتنی است اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در سفر سال گذشته خود در تابستان 98 از بهره‌برداری 17 کیلومتر از 21 کیلومتر باقیمانده این پروژه تا پایان آبان‌ماه سال گذشته خبر داده بود.

وی در ادامه اشاره کرد: برای 4 کیلومتر باقیمانده باید تملک اراضی انجام شود تا قبل از پایان سال 98 شاهد تکمیل و بهره‌برداری کامل از این جاده باشیم.



سیدمحمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با تایید این خبر، گفت: این پروژه در دست اجرا است و جزو برنامه‌های افتتاح قرار گرفته است.

مهدی رازجویان معاون عمرانی استاندار مازندران نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: این پروژه در لیست پروژه‌های در دست افتتاح قرار گرفته است اما تا این لحظه، قطعیت پیدا نکرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مراسم افتتاح این پروژه با حضور اسلامی وزیر راه و شهرسازی انجام خواهد شد؛ اظهار کرد: خیر، این پروژه به صورت ویدئو کنفرانسی و توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران ادامه داد: این پروژه، یکی از پروژه‌های عمرانی کل کشور است که بنا است در کنار سایر پروژه‌ها در استان‌های کشور، به افتتاح برسد.



رازجویان عنوان کرد: در استان مازندران، پروژه فرودگاه رامسر، محور ساری-تاکام، 5 کیلومتر جاده هراز و چند پروژه کلنگ زنی دیگر نیز در زمره این لیست قرار دارند.

وی در پاسخ به چرایی افتتاح زودهنگام این پروژه علی‌رغم نیمه تمامی آن، بیان کرد: بنا است در این مراسم، 17 کیلومتر از این محور را که انجام شده است به بهره‌برداری برسانند و 4 کیلومتر باقیمانده با توجه به وضعیت اعتبارات در دست تکمیل قرار دارد.

البته بنا بر اظهارات یک فرد آگاه بنا است تا 7 کیلومتر از این پروژه 25 کیلومتری طی یکی- دو روز اخیر توسط مقام عالی دولت در کشور به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شود و با شرط صحت این مطلب، سوال اینجا است که پس از 17 سال از آغاز این پروژه بنا است 7 کیلومتر از این پروژه افتتاح شود، مسئولان استانی پاسخ دهند چند سال دیگر لازم است تا 18 کیلومتر باقیمانده به مرحله بهره برداری برسد.



نکته حیرت‌آور در اینجاست که پس ازسال‌ها بنا است تنها 7 کیلومتر از  پروژه ای را در مرکز مازندران و آن هم توسط رئیس جمهور افتتاح کنید. درک این اقدام شتابزده مشکل است که چرا اینهمه اصرار برای انجام کاری که بیشتر شبیه آبروریزی است.

خیلی خوش‌بینانه هم که نگاه کنیم 17 سال انتظار برای 17 کیلومتر، واقعا زمان مطلوبی است!

پیشنهاد می‌کنیم دست نگاه دارید، اینهمه سال‌ها مردم صبوری کردند، چند سال دیگر نیز صبر خواهند کرد تا پروژه  پُر  و پیمان افتتاح شود نه ناقص که بعدها نتوان کاری کرد.

انتظار نزدیک به دو دهه مردم برای بهسازی این پروژه پر کش و قوس که سال‌ها گاه لنگ اعتبارات، گاه لنگ تملک اراضی، گاه لنگ پیمانکار و گاه لنگ اهمال کاری مسئولان بوده است، حالا قرار است نصفه و نیمه به سر برسد.

امیدواریم این مراسم تنها یک مراسم افتتاحیه صوری و دل خوش کُنَک برای برخی‌ها نباشد و پس از مراسم افتتاح، امروز و فرداهای مسئولان، گریبان بهره برداری از این پروژه را نگیرد.

 مجتبی قربانی

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
عالی بلاغ عالی، حالا شدی بلاغ، دست مریزاد به نگارنده.
feedback
Iran, Islamic Republic of
دمت تون گرم، پروژه ساری - تاکام از لیست افتتاحیه ها خارج شد و مراسمش برگزار نشد
feedback
Iran, Islamic Republic of
یک ماه تهران میری، انقدر ساخت و ساز میکنن که شهر ور گم میکنی و انگار هیچ کجاشو بلد نیسیتی اونوقت 17 ساله 20 کیلومتر رو نتونستن بسازن و هی امروز و فردا میکنن
feedback
Iran, Islamic Republic of
عبور و مرور ماشین ها به مسیر سمنان و مشهد از این محور یک طرف که سالهاست میان و میرن میبینند خبری نیست، فقط ابروریزیه واالله، این به کنار، اهالی این منطقه چه گناهی کردن، چند تا تصادف تو این جاده نیمه کاره شده، چند نفر باید بمیرن تا پروژه تموم شه، چند وقتی نگذشته از فوت یک نفر در اثر سقوط در چاله حفاری هولار، مسئولین جواب بدید دارید چیکار میکنین، این جاده رو انکاری نیومدید ندیدید، این محور واقعا اماده افتتاحه، دو کیلومترم اماده نیست چه برسه 17 کیلومتر
مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲