کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فلسطین مهمترین موضوع جهان اسلام است

3 خرداد 1399 ساعت 20:00

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در مراسم گرامیداشت روز جهانی قدس در بستر فضای مجازی گفت: فلسطین مهمترین موضوع جهان اسلام است.



به گزارش بلاغ، به نقل از  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در مراسم گرامیداشت روز جهانی قدس که با حضور مسئولان، اندیشمندان و نخبگان دو کشور ایران و چین در بستر فضای مجازی برگزار شد؛ محمد کشاورز زاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین گفت: ماه رمضان را می‌توان مهمترین ماه برای مسلمانان دانست که آیات و احادیث بسیاری در خصوص اهمیت این ماه آمده است. در واقع، رمضان مهمترین ماه ایام و فلسطین مهمترین موضوع برای دنیای اسلام است.
وی افزود: سه عامل باعث شده تا فلسطین به عنوان مهمترین موضوع جهان اسلام قرار گیرد؛ نخست، ماهیت سرزمین فلسطین، تقدس آن و جایگاه آن نزد پیروان دین اسلام؛ دوم، ماهیت دشمن صهیونیستی و ادعاهای دینی و تاریخی و روحیه توسعه طلبانه و اشغالگری آن (تلاش برای مالکیت بر سرزمین فلسطین و اماکن مقدس اسلامی)؛ سوم، ماهیت ائتلاف غربی ـ صهیونیستی که بدنبال تفرقه و دودستگی میان امت اسلامی و تضعیف آن است تا کشورهای اسلامی همچنان وابسته به قدرت‌های بزرگ باقی بمانند.
کشاورز زاده اظهار کرد: بر هیچکس پوشیده نیست که مسأله فلسطین تنها متعلق به خود فلسطینیان نیست و این قضیه فراتر از سرزمین فلسطین است، چرا که رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین ایجاد شده تا خط مقدم اجرای برنامه‌های غربی ـ صهیونیستی در منطقه باشد.
وی در ادامه سخنانش، مطرح کرد: امام خمینی(ره) در راستای دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین و در مسیر بسیج ملل اسلامی در حمایت از قیام و مبارزه مردم فلسطین، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کرد، زیرا جهان اسلام با بهره گیری از معنویت حاصله از روزه‌داری در ماه مبارک رمضان، آمادگی لازم برای توجه به مهمترین مسأله جهان اسلام یعنی ضرورت آزادی فلسطین و قبله اول مسلمین را بدست می‌آورد.
کشاورز زاده ادامه داد: بر این اساس همه ساله؛ جمعه آخر ماه رمضان، به عنوان روز جهانی قدس در ایران و سایر بلاد اسلامی و غیر اسلامی با هدف توجه به مساله اساسی جهان اسلام گرامی داشته می‌شود و ما خوشحالیم که دولت چین در موضع گیری‌های خود هیچگاه حقوق مردم فلسطین را نادیده نگرفته و بر ضرورت احقاق حقوق آنها تأکید کرده و مخالفت خود را با انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: در این روزهای عزیز ماه مبارک امیدواریم با اتحاد امت اسلام و ایستادگی آنها در مقابل زیاده خواهی‌های اسرائیل و آمریکا شاهد رهایی قبله اول مسلمانان و آزادی مردم فلسطین باشیم.
در ادامه این مراسم، عباسعلی وفایی-رایزن فرهنگی ایران در چین- با بیان اهمیت روز جهانی قدس از منظر امام خمینی(ره)، گفت: انقلاب اسلامی ایران همواره در کنار مردم مظلوم فلسطین بوده است. رهبری فرزانه‌مان حضرت آیت الله خامنه‌ای پس از رحلت امام(ره) بر شیوه مقتدای خود همواره از فلسطین سخن گفته‌اند و هرگاه دیگران خواسته‌اند موضوع فلسطین را به فراموشی سپارند رهبری معظم انقلاب با آگاهی بخشی، اجازه این تفکر را از آنها گرفتند و در میادین گوناگون حامی ملت مظلوم فلسطین بوده است.
وی افزود: ملت شریف ایران در روز قدس به فرمان امام راحل یاد و نام فلسطین را زنده نگه داشته است و با این نامگذاری، روحی تازه در پویایی و حرکت مردم مظلوم فلسسطین دمیده است تا بتوانند این غصب را از سرزمین اسلامی دور کنند.
امید است به زودی مردم فلسطین با رهایی قدس شریف و نجات سرزمین غصب شده خود بتوانند زندگی آسوده‌ای را داشته باشند.
روز جهانی قدس؛ تجلی‌ مبارزه با استکبار و صهیونیسم
وو فو گوئی-کارشناس خاورمیانه در چین - در سخنان خود، مطرح کرد: هر ساله در همبستگی با مردم فلسطین در روز جهانی قدس، در مورد وضعیت فلسطینی‌ها می‌اندیشیم که چه کار دیگری برای صلح انجام دهیم.
وی اظهار کرد: روز قدس با پشتیبانی از مردم فلسطین، فرصتی برای حمایت از خواست مردم فلسطین برای برقراری صلح مبتنی بر احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی است.
وو فو گوئی به نامگذاری روز جهانی قدس توسط امام خمینی(ره) اشاره کرد و خواستار شد: مسلمانان در سرتاسر جهان در این روز مهم وحدت اسلامی و پشتیبانی با فلسطین را حفظ  کنند. این روزی است که سرنوشت مردم فلسطین را تعیین می‌کند. ما مراسم مختلفی برگزار می‌کنیم تا اعلام کنیم که مسلمانان در جهان به اتفاق آراء از حقوق قانونی مردم مسلمان دفاع خواهند کرد.
وی اظهار کرد: به نام دانشمندان چینی در مورد موضوع خاورمیانه، من صمیمانه امیدوارم که مسئله فلسطین به زودی و به صورت جامع و عادلانه حل شود و «قدس» به زودی به آغوش ملت فلسطین باز گردد، زیرا تحقق همزیستی مسالمت آمیز و توسعه مشترک بین فلسطین و اسرائیل به نفع جامعه جهانی است.
جینگ نی شیو-از اندیشمندان چینی- خاطرنشان کرد: مسأله فلسطین یک مسأله اشغال اسراییل بر سرزمین فلسطین است و اسراییل یک ویروسی برای تمام بشر است و روز قدس به ما هشدار می‌دهد که اگر فلسطین را نادیده بگیریم و ویروس را نابود نکنیم، روزی خواهد آمد که این ویروس در تمام دنیا واگیر می‌شود و آنگاه تمام بشر گرفتاری می‌شوند.
وی افزود: مسأله فلسطین با سرنوشت هر یکی از ما گره خورده است و حل مسأله فلسطین نیاز به هماهنگ و کمک کل بشر دارد.
ما شی تو-دانشمند مسلمان چینی- هم در سخنانی در این مراسم، حمایت از مردم فلسطین در روز جهانی قدس را خواستار شد و گفت: تا به امروز، اقدامات جنایتکارانه حمله اسرائیل به فلسطین ادامه یافته و حتی بدتر شده نیز شده است و تقریباً هر روز و هر ماه چندین مورد تهاجم رژیم اسراییل قرار می‌گیرند. آنچه ما را دچار تعجب می‌کند این است که سازمان ملل متحد شاهد تجاوز وحشیانه و غیرانسانی اسرائیل است و به صورت ناشنوا و نابینا ظاهر شده است و حتی یک جمله هم در  محکومیت آن سخن نگفته است و این کاملاً مغایر با هدف اصلی حفظ صلح جهانی در هنگام تأسیس سازمان ملل است.
وی ادامه داد: قدس خانه مشترک معنوی مردم مسلمان در سراسر جهان است. بنابراین درباره مسئله قدس ما بی تفاوت نخواهیم بود و مقاومت می‌کنیم تا قدس و فلسطین کاملاً به صلح برسند.
این دانشمند مسلمان چینی اظهار کرد: دولت ما همواره از مردم فلسطین در بازگرداندن حقوق ملی مشروع خود و تأسیس یک کشور مستقل فلسطین با حاکمیت کامل حمایت کرده است. امیدوارم که مسلمانان اقوام مختلف چین به رهبری دولت برای تحقق زودهنگام صلح در قدس تلاش کنند.
 


کد مطلب: 424485

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/424485/فلسطین-مهمترین-موضوع-جهان-اسلام

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com