تاریخ انتشارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
کد مطلب : ۴۲۴۴۶۹
در ساخت و تولید محصولات چوبی علاوه بر کاربرد؛ زیبایی و طراحی جذاب آن‌ها نیز مهم می‌باشد و باید برای انجام این امور از ابزارها و لوازم مختلفی استفاده شود، یک نمونه از این ابزارها، تیغ که به مته نیز معروف است؛ می‌باشد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، بنابر اعلام چوبینر، تیغ سی ان سی که به مته سی ان سی، تیغ اورفرز و ... نیز معروف است در صنعت چوب و کارگاه‌های کوچک و بزرگ کاربردهای بالایی دارد. تیغ سی ان سی در مدل و اشکال مختلفی تولید می‌شود که هر نمونه برای امور خاصی قابل استفاده هستند. در این متن قصد داریم به معرفی و کاربرد تیغ پخ، تیغ انگشتی و تیغ دوراهه که در دنیای تولید لوازم چوبی استفاده می‌شوند و در فروشگاه اینترنتی چوبینر در ابعاد مختلف به فروش می‌رسند، اشاره کنیم.
مته سی ان سی چیست؟
قبل از تخصصی‌شدن و بحث درباره تیغ پخ و انگشتی به معرفی مختصری از مته سی ان سی می‌پردازیم. مته همان طور که مطلع هستید از دو بخش پایه و کارگیر تشکیل شده که بخش پایه به صورت استوانه‌ای شکل است و قسمت کارگیر در اشکال و فرم‌های مختلف تولید می‌شود. مته سی ان سی قابلیت استفاده روی اورفرز را نیز دارد اما نکته مهم این می‌باشد که مته‌های اورفرز به دلیل بلبرینگی که در قسمت کارگیر دارند مختص استفاده روی اورفرز می‌باشند و روی دستگاه سی ان سی نصب نمی‌گردند.
تیغ پخ سی ان سی
تیغ پخ سی ان سی یک نمونه از انواع تیغ‌های سی ان سی می‌باشد که روی دستگاه سی ان سی و اورفرز قابل نصب است. تیغ پخ که به تیغ پخ لبه نیز معروف است درای کلگی با زوایای مختلف می‌باشد به صورتی که به تیغ پخ لبه ۴۵ درجه، تیغ پخ لبه ۲۵ درجه و.... تقسیم‌بندی می‌شود. مانند بسیاری از تیغ‌ها و مته‌ها، تیغ پخ نیز در دو مدل بلبرینگی و بدون بلبرینگ تولید می‌شود که نوع بلبرینگ دار برای اورفرز به کار می‌رود و بلبرینگ آن عرض برش را کنترل می‌کند. برای سی ان سی باز هم تاکید می‌کنیم که باید مدل بدون بلبرینگ استفاده شود. هنگام تولید محصولات چوبی لبه‌ها و زوایای کار نیاز به ترمیم و تغییر شکل مطابق با نیاز و سلیقه مصرف کننده دارند برای مثال در مواردی نیاز است که لبه و گوشه‌ها از حالت تیزی خارج شوند. به صورت اختصاصی تیغ پخ سی ان سی برای رفع تیزی قفسه، کانتر، میز و ... به کار می‌رود.

تیغ دوراهه بلبرینگی
تیغ دوراهه بلبرینگی یک نمونه از مته‌ها محسوب می‌شود که روی اورفرز قابل نصب است. همان طور که متوجه شدید نوع بلبرینگی تیغ دوراهه نیز مانند سایر تیغ‌ها روی اورفرز نصب می‌شود و قابل استفاده در سی ان سی نمی‌باشد. تیغ دوراهه بلبرینگی در قطر و ارتفاع‌های مختلفی تولید می‌شود که با توجه به اندازه شیاری که نیاز است روی سطح ایجاد کنند، می‌توان تیغ را انتخاب کرد. تیغ دوراهه یک ابزار مناسب برای ایجاد شکاف‌های L و مستطیل شکل می‌باشد که در اتصالاتی از قبیل کنشکاف به کار می‌رود. گاهی به دلیل کاربرد این نوع تیغ به آن فاق پله‌ای نیز می‌گویند.

تیغ انگشتی سی ان سی
تیغ انگشتی یک نمونه از انواع تیغ‌های صنعت چوب می‌باشد که مانند سایر تیغ‌ها برای استفاده در سی ان سی و اورفرز مناسب می‌باشد. در بین مصرف کنندگان به تیغ انگشتی، تیغ ناخنی نیز می‌گویند که کارگیر و کلگی آن به صورت نیم دایره و قوس رو به بیرون طراحی شده است. کارگیر تیغ انگشتی در قطر و ارتفاع‌های متفاوتی تولید می‌شود و متناسب با طرحی که قصد دارید روی سطح پیاده کنید، می‌توانید تیغ مورد نظرتان را انتخاب کنید. تیغ انگشتی به واسطه مدلی که در قسمت کارگیرش دارد ابزار مناسبی برای ایجاد شیارهای تزیینی در ساخت راه پله، ظروف، قاب عکس و ... می‌باشد.
قیمت انواع تیغ اورفرز  
 انواع تیغ اورفرز در ابعاد مختلفی تولید می‌شود که در فروشگاه چوبینر موجود می‌باشند. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت انواع تیغ اورفرز می‌توانید از طریق راه‌های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:
۰۲۱۶۶۵۶۳۰۴۸   -   ۰۹۰۲۱۲۳۵۶۲۶   -   ۰۹۳۵۵۰۶۹۲۶۹
Choobiner.ir

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴