تاریخ انتشارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۴۲۴۴۶۲
دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس مازندران با گرامیداشت فتح خرمشهر، گفت: بیانات مقام معظم رهبری در روز قدس پایه‌های رژیم صهیونیسم را سست کرد.
۰
plusresetminus
بیانات مقام معظم رهبری در روز قدس پایه‌های رژیم صهیونیسم را سست کرد
به گزارش بلاغ، سردار عبدالله ملکی در نشست خبری چهلمین سالگرد دفاع مقدس و سوم خرداد با گرامیداشت فتح خرمشهر، روز قدس را یادگار امام خمینی (ره) برشمرد و اظهار کرد: بیانات مقام معظم رهبری در روز قدس پایه‌های رژیم صهیونیسم را سست کرد.

وی با گرامی‌داشت سی‌وهشتمین سال حماسه فتح خرمشهر افزود: حماسه فتح خرمشهر و آزادسازی دو اصل جدایی‌ناپذیر هستند و باید به این دو موضوع بپردازیم.

ملکی با بیان اینکه خرمشهر به جهت اهمیت استراتژیکی که داشت سه بار در سال‌های 1857 توسط عثمانی‌ها، 1883 و 1320 توسط انگلیسی‌ها به اشغال درآمد، تصریح کرد: خرمشهر برای بار چهارم در سال 1359 به مدت 575 به اشغال رژیم بعثی عراق درآمد.

این مسئول ادامه داد: در حماسه مقاومت، مردم، عشایر عرب، تکاوران ارتش، سپاه، مرزبانی و نیروهای کمیته کوچه به کوچه، خیابان به خیابان و میدان به میدان، جانانه از این شهر دفاع کردند و در حماسه آزادی، خرمشهر ظرف 23 روز از چنگال رژیم بعثی آزاد شد.

ملکی با بیان اینکه عملیات بیت المقدس از تاریخ 10 اردیبهشت 61 آغاز شد و تا روز سوم خرداد این سال ادامه داشت، آزادسازی هویزه و خرمشهر و دور شدن آتش توپخانه از شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد را از اهداف عملیات بیت المقدس برشمرد و با بیان اینکه این عملیات، الی بیت المقدس است 19 هزار اسیر عراقی، 16 هزار زخمی و کشته رژیم بعثی و آزادسازی پنج هزار و 400 کیلومتر مربع از خاک وطن را از دستاوردهای آن اعلام کرد.

این مسئول با بیان اینکه عاشورا اسلام را حفظ کرد و دفاع مقدس انقلاب اسلامی را بیمه کرد، گفت: بزرگترین واکنش دشمن به ایران اسلامی، جنگ تحمیلی بود و

دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس مازندران با اشاره به تشکیل این ستاد در استان به ریاست استاندار و دبیری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: این ستاد دارای 16 کمیته است و ریاست ستاد شهرستانها نیز به عهده فرماندار و دبیری آن بر عهده فرماندهان سپاه نواحی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ستاد در قالب 42 هفته‌شمار در اختیار کمیته‌ها و ستادهای شهرستانی قرار گرفت، افزود: با توجه به شیوع کرونا برنامه‌ریزی برای پررنگ‌تر کردن فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت و در صورت ریشه‌کنی این ویروس منحوس برنامه‌ها روی روال اجرایی برگزار خواهد شد.

این مسئول به نقش مازندرانی‌ها در حماسه فتح خرمشهر پرداخت و گفت: تیپ بیت المقدس، تیپ 37 نور، تیپ 25 کربلا در عملیات بیت المقدس حضور داشتند و حدود 270 شهید نیز تقدیم کردیم.

وی به نقش مردم مازندران در جبهه مقاومت اشاره کرد و با بیان اینکه این استان در این جبهه 42 شهید مدافع حرم تقدیم کرده است، از ساخت فیلم خان‌طومان خبر داد و گفت: این فیلم 80 دقیقه‌ای که به شهدای مازندرانی خان‌طومان می‌پردازد در خراسان شمالی ضبط شده است و در مراحل پایانی تولید قرار دارد.

ملکی با اشاره به اینکه در حوزه نشر کتاب در سال جاری 50 کتاب در دست تدوین و چاپ قرار دارد، یکی از راه‌های انتقال ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جوان و نوجوان انتشار خاطرات، زندگی‌نامه‌ها و وصیت‌نامه‌های شهدا برشمرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به نقش مدافعان سلامت در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و با بیان اینکه سلامتی و امنیت دو سرمایه بزرگ به شمار می‌آیند، گفت: شهدای سلامت سرمایه‌های مردم هستند و ایثار و ازخودگذشتگی‌ آنها در بحران کرونا باید ثبت و ضبط شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما