تاریخ انتشارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۴۲۴۴۶۱
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: حماسه آفرینان فتح خرمشهر ( شهدا و ایثارگران) اوج ایثار و مقاومت را به نمایش گذاشتند و افتخاری بزرگ برای کشور و ملت ایران به ارمغان آوردند.
۰
plusresetminus
حماسه‌آفرینان فتح خرمشهر اوج ایثار و مقاومت را به نمایش گذاشتند
به گزارش بلاغ، هدایت مظلومی همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر( روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی) پس از مراسم سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران که همزمان با سراسر کشور بصورت مجازی در بنیاد مازندران برگزار شد با بیان اینکه حماسه فتح خرمشهر از حماسه های بی نظیر دوران دفاع مقدس محسوب می شود اظهار کرد: حماسه سوم خرداد یکی از رخدادهای شگرف ماندگار و سرنوشت سازعرصه هشت سال دفاع مقدس است که درس های آن برای همیشه می تواند راهگشا، پیشرفت، و بالندگی ایران اسلامی گردد.

مظلومی با اشاره به اینکه بازخوانی این حماسه تاریخی برای نسل‌های آینده کشور ما ضروری است افزود: حماسه آزادسازی خرمشهر تجلی فرهنگ ایثار و شهادت و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ما به شمار می رود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان نقش بی بدیل رزمندگان این استان در عرصه دفاع مقدس بویژه حماسه فتح خرمشهر گفت: حماسه سوم خرداد یادآور استقامت ،پایداری و ایثارگری رادمردانی است که جان در طبق اخلاص گذاشتند و مجاهدانه از خاک میهن اسلامی دفاع و پاسداری کردند.

وی افزود: حماسه آفرینان فتح خرمشهر ( شهدا و ایثارگران) اوج ایثار و مقاومت را به نمایش گذاشتند و افتخاری بزرگ برای کشور و ملت ایران به ارمغان آوردند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهیدان گرانقدر حماسه فتح خرمشهر گفت: الگوهای رفتاری و اجتماعی ما باید برگرفته از سیره و سبک زندگی شهدای عزیز باشد.

 مظلومی تصریح کرد: به منظور معرفی، انتقال و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، باید اتفاقات و واقعیت های حماسه آزادسازی خرمشهر با زبان و ادبیات، به درستی برای نسل های آینده کشور ما تبیین و بازگو گردد.

در پایان این مراسم با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، ریاحی مشاور استاندار در امور ایثارگران، دکتر مقدسی ( فرزند معزز شهید) نماینده دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاون فرهنگی بنیاد، رئیس بنیاد نور، نمایندگان دفتر ولی فقیه، نیروی انتظامی و حفظ آثار و رسانه ملی، به پاس قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی سرکار خانم لیلا ترک فرزند معزز شهید گرانقدر مسلم ترک ( پرستار ایثارگر عرصه سلامت) به دلیل حضور پر رنگ در بیمارستان شهرستان نور و درمان بیماران کرونایی، از طریق ویدئو کنفرانس با اهدای لوح تندیس، تجلیل شد.

گفتنی است استان مازندران دارای 10 هزار و 400 شهید والامقام بوده که در حماسه آزادسازی خرمشهر 288 شهید گرانقدر و 148 جانباز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴