تاریخ انتشارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۴۲۴۴۵۹
نماینده استان همدان در شورای عالی استانها و نایب رئیس شورای شهر همدان با انتقاد از تمرکزگرایی قوانین در وزارت کشور، گفت: این تمرکزگرایی به نفع دولت هم نیست.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، حمید بادامی‌نجات در گفت‌وگو ،  گفت: دولت در امر تمرکزگرایی با بخشنامه ها و دستورالعمل‌هایی که به استانداری و فرمانداری‌ها ارسال کرده  اختیارات شوراها را روز به روز کاهش می دهد.
وی اضافه کرد: این تمرکزگرایی و ابلاغ بخشنامه ها و دستورالعمل‌ها، فیلتری شده که هیئت‌های تطبیق موظفند بخشنامه‌ها را ملاک عمل قرار دهند که برخی بخش‌ها با قانون مغایرت دارد و متاسفانه منجر به کاهش اختیار شوراها شده شده است.
نماینده استان همدان در شورای عالی استانها با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و متعاقب آن مشکلات شهرداری ها، مدعی شد: دولت حقوق قانونی شهرداری‌ها را یا پرداخت نمی کند یا اگر پرداختی انجام می‌دهد به صورت غیرشفاف است و از جمله این اقدامات می توان به مباحث ارزش افزوده اشاره کرد که در واقع شهرداری‌های شهرها و دهیاری های روستاها، اطلاعی از میزان حق واقعی خود ندارند.
بادامی‌نجات در خصوص لایحه درآمدهای ارزش افزوده، عنوان کرد: خوشبختانه این لایحه مصوب شد؛ اما صرف تصویب آن، مشکل را حل نمی‌کند.
بادامی‌نجات اضافه کرد: همچنین پرداخت های  مربوط به جرایم راهنمایی رانندگی، حمل و نقل عمومی، نوسازی و بافت‌های فرسوده  و نیز مباحث مربوط به مناطق بازآفرینی شهری بدرستی پرداخت نمی شود.
وی با بیان اینکه اختیارات شهرداری‌ها محدود است اما نباید بیشتر از این محدود شود، یادآورشد: تمرکزگرایی در وزارت کشور که منجر به کاهش اختیارات شهرداری ها و دهیاری‌ها می شود به نفع دولت هم نیست.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما