تاریخ انتشارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۴۲۴۴۴۹
اگر می‌خواهید در زندگی‌تان تغییری ایجاد کنید، اگر می‌خواهید در زندگی و کارتان بهتر نتیجه بگیرید،اگر از وضعیت فعلی‌تان راضی نیستید و می‌خواهید به جایگاهی برسید که همیشه آرزویش را داشتید، اگر می‌خواهید یک زندگی با کیفیت، سالم، شاد و رضایت‌بخش را تجربه کنید، اگر می‌خواهید طعم موفقیت را بچشید، این مطلب را از دست ندهید.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، بنابر اعلام سایت مس چی، دنیای پرهیاهوی امروز با سرعت در حال تغییر است و بیش از هر زمان دیگری نیاز به توسعه فردی حس می‌شود. توسعه فردی سرمایه‌گذاری کردن روی مهم‌ترین منبعی است که انسان در اختیار دارد: خودش. رشد فردی فراتر از یک فرآیند مقطعی است و باید در تمام دوران‌های زندگی به آن پرداخت.
برنامه توسعه فردی کمک می‌کند تا به خودآگاهی برسید؛ خود حقیقی‌تان را بشناسید، توانمندی‌ها، نقاط‌قوت، نقاط قابل بهبود (نقاط‌ضعف)، استعدادها و پتانسیل‌هایتان را درک کنید. اما برای رسیدن به توسعه فردی باید برنامه‌ریزی کرد.
برنامه توسعه فردی به زندگی شما جهت می‌دهد، کارایی و تمرکزتان را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند تا با انگیزه و درعین‌ حال انعطاف‌پذیر باشید. بدانید که در مسیر درستی قدم گذاشته‌اید، در طول مسیر نومید نشوید و هر جا که لازم بود انعطاف‌پذیری بیشتری به خرج دهید. وقتی خودتان را به‌خوبی بشناسید و بدانید چه باورها و ارزش‌هایی دارید، خیلی راحت‌تر می‌توانید درک کنید که دقیقاً چه می‌خواهید و برای زندگی شخصی و حرفه‌ای‌تان یک هدف کاملاً واضح و شفاف تعریف کنید.
در چنین شرایطی بهتر تصمیم می‌گیرید و کارهایتان سرعت می‌گیرند. بدون‌ تردید برنامه‌ریزی برای آینده، شما را برای مواجه شدن با چالش‌های احتمالی و بهره‌گرفتن از فرصت‌های پیش‌رو آماده خواهد کرد. به‌ علاوه توسعه فردی کمک می‌کند تا یک زندگی با کیفیت، سالم، شاد و رضایت‌بخش را تجربه کنید، به خودباوری برسید و در عرصه‌های مختلف زندگی و کسب ‌و کارتان به موفقیت برسید.
اما برای داشتن یک برنامه توسعه فردی موفق و همه‌جانبه چه باید کرد؟
مدرسه توسعه فردی و کسب و کار علی مس‌چی توانسته حاصل و چکیده بیش از 5000 ساعت مشاوره سازمانی و 2000 ساعت مشاوره فردی را در قالب یک برنامه توسعه فردی جامع بگنجاند که نتیجه‌بخش بودن آن اثبات‌شده است. این برنامه در 10 مرحله قابل‌اجرا است و اگر به‌درستی آن را پیاده‌سازی کنید، از نتایج بی‌نظیر آن شگفت‌زده خواهید شد.
گام اول: تجزیه ‌و تحلیل کن
کاغذ و خودکار بردارید و بنویسید، چه توانمندی‌ها، پتانسیل‌ها و نقاط قوتی دارید؟ چه نقاط قابل‌ بهبودی (نقاط‌ ضعف) دارید؟ در این مرحله باید با خودتان صادق باشید و واقعیت‌ها را ببینید. زمان کافی صرف کنید تا نقاط پنهان وجود خود را کشف کنید.
گام دوم: هدفت رو مشخص کن
حالا که می‌دانید در چه جایگاهی قرار دارید، باید مشخص کنید می‌خواهید به کجا برسید. هدفتان از اجرای برنامه توسعه فردی چیست؟ می‌خواهید مهارت جدیدی کسب کنید؟ فعالیت حرفه‌ای خود را گسترش دهید؟ این هدف بلندمدت است یا کوتاه‌مدت؟ می‌توانید هدفتان را به ریزهدف‌هایی تقسیم کنید که دستیابی به آن‌ها ساده‌تر باشد؟
گام سوم: تحقیق کن
در این مرحله از برنامه توسعه فردی باید مشخص کنید که برای رسیدن به هدفتان به چه مهارت‌ها، منابع و عناصری نیاز دارید. تکنیک‌ها و ابزارهای بسیاری وجود دارند که می‌توانند این مرحله را برای شما ساده‌تر کنند و از آن میان می‌توان به کوچینگ توسعه فردی اشاره داشت.
گام چهارم: تصمیم بگیر
باید از میان گزینه‎هایی که مشخص کرده‌اید، بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. برنامه توسعه فردی همچون نقشه‌ای است که در آن نقطه مبدأ (وضعیت فعلی) و نقطه مقصد (وضعیت مطلوب) مشخص‌شده. کافی است به‌ این نقشه نگاه کنید تا ببینید کدام مسیرها شما را به مقصد می‌رسانند. برخی از این مسیرها حکم میانبر را دارند، برخی دیگر طولانی‌تر اما مطمئن‌تر هستند. در این مرحله از برنامه توسعه فردی باید تصمیم بگیرد که کدام مسیر برای شما بهترین است.
گام پنجم: گام‎هات رو مشخص کن
برای رسیدن به هدفتان باید چه گام‌هایی بردارید؟ کسب کردن یک مهارت جدید، شرکت در دوره‌های آموزشی، مطالعه بیشتر یا بهره گرفتن از خدمات کوچینگ فردی؟ این اقدامات را به شکلی کاملاً واضح و شفاف یادداشت کنید. فقط حواستان باشد که خیلی هیجان‌زده نشوید و به ‌قول‌معروف با یک‌ دست چند تا هندوانه برندارید!
گام ششم: منابع موردنیازت رو پیدا کن
برای اجرایی کردن اقدامات مشخص‌ شده در مرحله قبل، به منابع مالی، زمان، یا حمایت اطرفیان نیاز دارید. از همان ابتدا منابعتان را مشخص کنید تا در میانه راه غافلگیر نشوید!
گام هفتم: ضرب‌الاجل تعیین کن
هر یک از این اقدامات را چه زمانی انجام خواهید داد. واقع‌بین باشید اما لازم نیست بیش‌ازحد دقت و وسواس به‌خرج دهید، چون می‌توانید در آینده این تاریخ را تغییر دهید.
گام هشتم: انجامش بده!
دست‌به‌کار شوید، اگر به حمایت و پشتیبانی اعضای خانواده، دوستان یا همکارانتان نیاز دارید، برایشان بگویید چه هدفی را دنبال می‌کنید، چرا این هدف برایتان مهم است و از آن‌ها چه می‌خواهید. منابع مورد نیازتان را تأمین کنید و اولین گام را بردارید.
مرحله نهم: همه‌چی رو مرور کن
برنامه توسعه فردی فرآیندی همیشگی و بی‌پایان است که باید مدام آن را مرور کرد. شرایط تغییر می‌کند و برای داشتن یک برنامه توسعه فردی موفق می‌بایست این تغییرات را در برنامه خود لحاظ کرده و هرچند وقت یک‌بار برنامه‌تان را به‌روز کنید. فرصت‌های جدیدی به شما رو می‌کنند، شرایط اقتصادی تغییر می‌کند، از کارتان استعفا می‌دهید، اما هیچ‌یک از این‌ موارد نباید در برنامه توسعه فردی شما خللی ایجاد کنند بلکه باید برنامه خود را متناسب با شرایط جدید اصلاح کنید.
مرحله دهم: ببین چقدر پیشرفت کردی
میزان پیشرفتتان را بررسی کنید تا ببینید در مسیر درستی قرارگرفته‌اید یا باید مسیرتان را تغییر دهید.
نوشتن برنامه توسعه فردی شما را به موفقیت نمی‌رساند. اگر این‌طور بود همه ما الان خوش‌اندام، ثروتمند، سعادتمند و موفق بودیم. تا دست‌به‌کار نشوید و تمام مراحل برنامه توسعه فردی را اجرا نکنید، دستاورد و نتیجه‌ای نخواهید داشت.
برای نوشتن یک برنامه توسعه فردی فوق‌العاده به کمک نیاز دارید؟ یک برنامه توسعه فردی نوشته‌اید اما نمی‌دانید چگونه می‌توان آن را تغییر داد و بهتر کرد؟ همکاران ما در مدرسه توسعه فردی و کسب‌ و کار علی مس‌چی مشتاقانه آماده‌اند تا حاصل سال‌ها تجربه و دانش خود را در زمینۀ توسعه فردی در اختیار شما قرار دهند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴