کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا، چین را به مانع تراشی در ازسرگیری پروازهای آمریکایی متهم کرد

3 خرداد 1399 ساعت 14:40

وزارت حمل ونقل آمریکا دولت پکن را به غیرممکن ساختن ازسرگیری پروازهای شرکت‌های هواپیمایی آمریکا به چین متهم کرد و به شرکت‌های هواپیمایی چینی دستور داد تا برنامه‌های پرواز خود را با دولت واشنگتن هماهنگ کنند.



به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از اعمال محدودیت‌ بر شرکت‌های هواپیمایی چینی چشم‌پوشی کرده اما تاکید کرد که مذاکرات با چین ناکام بود و به هیچ توافقی منجر نشد.
وزارت حمل و نقل آمریکا در دستوری این وضعیت را "وخیم و بحرانی" خواند چرا که شرکت‌های هواپیمایی "دلتا ایرلاینز" و "یونایتد ایرلاینز" می خواهند در ماه ژوئن پروازها به چین را از سر بگیرند در حالی که شرکت‌های هواپیمایی چینی در دوران پاندمی کرونا به پروازها به مقصد آمریکا ادامه داده‌اند.
در این دستور آمده است: شرکت‌های هواپیمایی چینی از جمله "ایر چاینا"، "هواپیمایی شرقی چین"، "هواپیمایی جموبی چین" و "هاینان ایرلاینز" باید تا ۲۷ مه سال جاری میلادی (هفتم خردادماه) برنامه‌ها و دیگر جزئیات پروازهایشان را با دولت واشنگتن هماهنگ کنند.
دولت آمریکا در ۳۱ ژانویه سال جاری میلادی اکثر شهروندان غیر آمریکایی را که طی ۱۴ روز قبل آن در چین بودند از سفر به آمریکا ممنوع کرد اما هیچ محدودیتی بر پروازهای چینی اعمال نکرد.

 


کد مطلب: 424421

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/424421/آمریکا-چین-مانع-تراشی-ازسرگیری-پروازهای-آمریکایی-متهم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com