تاریخ انتشارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۴۲۴۴۰۵
خرید لباس‌های نوزادی یکی از مهم‌ترین بخش‌های خرید سیسمونی نوزاد است این پوشاک انواع مختلفی دارند که یکی از مهم‌ترین آنها سرهمی نوزاد است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، بنابر اعلام فروشگاه اینترنتی مادرآن، ما در این متن قصد معرفی و آشنایی با سرهمی نوزاد را داریم همچنین درباره انواع سرهمی پسرانه و دخترانه صحبت خواهیم کرد. 
همانطور که می‌دانید همانند افراد بزرگسال که برای آنها لباس‌های مختلفی وجود دارد، برای کودک و نوزادان نیز بر اساس نیاز آنها پوشاک مختلفی تولید شده که هر کدام از آنها در موقعیت‌ها و یا سنین مختلف کاربرد دارند. 
یکی از لباس‌های نوزادی که بسیار در سنین پایین‌تر بخصوص ماه‌های اول تولد استفاده می‌شوند سرهمی نوزاد هستند. این لباس‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که از گردن تا انتهای پای نوزاد را بپوشانند. 
سرهمی‌ها لباس‌هایی هستند که به صورت یک تکه هستند و برخی از ناحیه کمر به هم متصل می‌شوند و یا برخی یک تکه هستند اما از جلو و یا پشت دکمه‌هایی دارند که شما با باز کردن آنها بتوانید کودک را در آن قرار دهید. 
برخی سرهمی‌ها تا نوک انگشتان پا را پوشش می‌دهند و به صورت جورابی متصل به شلوار هستند . برخی دیگر نیز قیمت شلوار آنها فقط تا مچ نوزاد قرار می‌گیرد. 
استفاده از سرهمی نوزاد چه کاربردهایی دارد ؟

یکی از مزیت‌های بسیار خوب سرهمی این است که نوزاد به خصوص در ماه‌های اول نباید خیلی در معرض هوای سرد و خنک قرار بگیرد به همین دلیل زمانی که نوزاد را در آغوش میگیریم ممکن است لباس او بالا برود و ما متوجه نشویم و کودک بیمار شود . اما سرهمی ها این خوبی را دارند که یک تکه هستند و از باز ماندن قسمتی از بدن نوزاد که پوشیده نشده باشد جلوگیری می‌کنند . 
دومین ویژگی بسیار خوب سرهمی نوزاد این است که در آوردن آن بسیار راحت‌تر است. یکی از کارهایی که مخصوصا در ماه‌ها نخست تولد کودک مجبور به انجام آن هستیم تعویض سریع پوشک نوزاد است چرا که نوزاد در ماه‌های اول بیشتر جای خود را کثیف می‌کند که این تعویض پوشک زیاد با وجود سخت بودن درآوردن و دوباره پوشاندن لباس کار مشکلی است. 
خوبی سرهمی نوزاد در این است که در اکثر مدل‌های آن دکمه‌هایی در ناحیه بین پای نوزاد دارد که شما با باز کردن آنها می‌توانید پوشک نوزاد را تعویض کنید بدون آن که کامل لباس را از تن نوزاد خارج کنید به همین دلیل استفاده از سرهمی نوزاد بخصوص در ماه‌های آغازین تولید نوزاد مناسب‌تر از مدل‌های دیگر است. 
سرهمی پسرانه و دخترانه ؟
سرهمی نوزاد پسرانه و دخترانه نیز مانند تقریبا اکثر وسایل دیگر تولید می‌شود و دارای این مرزبندی شده‌اند. 
هر چند که محققین و دانشمندان علوم حوزه کودک امروزه تاکید  دارند که این مرزهایی که به عنوان رنگ و طرح‌های پسرانه و دخترانه مطرح می‌شود را نباید خیلی جدی گرفت چرا که این موضوع از کودکی باعث شکل‌گیری تبعیض‌های جنسیتی و سایر مسائلی که امروزه با آن درگیر هستیم می‌شوند. 
سرهمی نوزاد دخترانه و پسرانه در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند، اما خود را به این مرزها محدود نکنید که برای مثال من حتما باید برای نوزاد پسر خود رنگ‌هایی که پسرانه نامیده شده‌اند تهیه کنم و به هیچ وجه رنگ صورتی را استفاده نکنم چرا که یک رنگ دخترانه نامیده می‌شود. 
اگر به این موضع باور ندارید باید بگوییم که در کشورهای پیشرفته تا حدود ۵۰ سال قبل رنگ صورتی متعلق به مردان و آبی متعلق به زنان نامیده می‌شد.
سرهمی نوزاد را از کدام فروشگاه تهیه کنیم ؟

سرهمی‌های نوزاد نیز امروزه مانند بسیاری کالاهای دیگر کودک و نوزاد، می‌توان هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری خریداری کرد. با این حال با توجه به بیماری کرونا که امروزه شایع شده به خاطر سلامتی خود و کودکان نیز نباید چندان از خانه خارج شوید. 
به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم سرهمی نوزاد را نیز به صورت اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید. امروزه تنوع فروشگاه‌های آنلاین بسیار بیشتر از فروشگاه‌های حضوری شده،همانند فروشگاه مادرآن و دیجی کالا که اولی به صورت تخصصی در زمینه محصولات مادر و کودک فعال است و دومی در فروش همه ی کالاهایی که می‌توان در اطراف خود دید فعالیت می‌کند. 
یک سرهمی نوزاد چه ویژگی باید داشته باشد ؟
حال که قصد خرید و تهیه این محصول را دارید باید گفت که لباس‌های نوزادی که سرهمی و چه مدل‌های دیگر نباید از الیاف پلاستیک باشند و از نخ یا کتان مرغوب ساخته شده باشند. 
سرهمی نباید چیزهایی مانند مارک و ... داخل خود داشته باشد که باعث زخم و یا خارش پوست نوزاد بشود. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴