کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بولسونارو مداخله در امور پلیس فدرال را رد کرد

3 خرداد 1399 ساعت 11:55

رئیس‌جمهوری برزیل در فیسبوک نوشت، ویدئوی منتشر شده در یک نشست دولتی نشان دهنده مداخله در امور پلیس فدرال کشور نیست.



به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیشتر سلسو دو میو، رئیس دادگاه عالی برزیل ویدئویی را منتشر کرد که در آن مدعی شده در نشست ۲۲ آوریل وزرای کابینه،‌ ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل به صورت مستقیم در امور پلیس فدرال دخالت می‌کند.
اظهارات بولسونارو پس از انتشار این فیلم است که اثبات می‌کند وی به صورت نادرستی در تحقیقات پلیس فدرال درباره پسرش مداخله کرده است.
این فیلم توسط این مقام ارشد دادگاه عالی برزیل و پس از محکوم شدن رئیس جمهوری به مداخله با انگیزه سیاسی در امور نیروهای امنیتی و پلیس فدرال افشا شد.
پس از آنکه این مقام ارشد دادگاه عالی برزیل درخواستی را برای تحقیقات از موبایل‌های رئیس جمهوری و پسرش به دفتر دادستان کل ارسال کرد، رئیس دفتر امنیت نهادی برزیل گفت که توقیف تلفن‌های همراه این دو می‌تواند پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی برای ثبات ملی به وجود بیاورد.
در این فیلم، بولسونارو این حقیقت را مورد انتقاد قرار می‌دهد که برایش امکان ندارد به صورت رسمی کارمند امنیتی خود را در ریودوژانیرو تغییر دهد.
در این فیلم رئیس جمهوری برزیل مدعی است که وی و خانواده‌اش مورد حمله و آسیب قرار گرفتند و اعلام کرد که وی نمی‌تواند به این دلیل که نمی‌تواند افرادی را در خط مقدم برقراری امنیت تغییر دهد، چنین مساله‌ای را تحمل کند.
وی در این فیلم که در نشست وزرا گرفته شده، گفته است:‌ اگر من نمی‌توانم آنها را تغییر دهم، رئیس آنها را تغییر می‌دهم. اگر نمی‌توانم رئیس آنها را تغییر دهم، وزیر را عوض می‌کنم. ما اینجا شوخی نداریم.
 


کد مطلب: 424398

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/424398/بولسونارو-مداخله-امور-پلیس-فدرال-رد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com