تاریخ انتشارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۴۲۴۳۹۱
لنت ترمز اسمی است که امروزه شایعات بسیار گوناگونی در مورد آن و نحوه‌ی تولید و مواد به کار رفته در آن بیان می‌شود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، بنابر اعلام توربویدک، لنت ترمز قسمتی از سیستم ترمز وسایل نقلیه‌ است که با به وجود آوردن اصطکاک با دیسک یا کاسه ترمز باعث شتاب منفی در خودرو می‌شود. قدرت این سیستم معمولاً ۱۰ برابر قدرت موتور و حتی بیشتر می‌باشد. برای متوقف ساختن خودرویی با وزن یک تن که با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت در حرکت است توانی به میزان ۱۵۰ کیلووات مورد نیاز است. این توان به صورت انرژی حرارتی (که در برخی نقاط از لنت ترمز دمای آن به ۳۰۰الی ۸۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد) دفع می‌شود. لنت وظیفه دارد با تولید نیروی اصطکاکی مناسب انرژی جنبشی چرخ متحرکی را که تحت تأثیر نیروی موتور می‌باشد را گرفته و به انرژی حرارتی تبدیل کند و سپس انرژی حرارتی را در فضا پخش نماید که با این عمل اتومبیل از حالت حرکت به حالت سکون و یا از سرعت آن کاسته می‌شود.
لنت باید ضریب اصطکاکی بالا و پایدار داشته و با تغییرات درجه حرارت خاصیت خود را از دست ندهد و همچنین باید در مقابل سائیدگی استحکام داشته و کاسه ترمز را خراش ندهد. خود لنت ترمز از یک ماده با اصطکاک بالا ساخته شده است که به صفحه ای فلزی در پشت آن متصل شده است این اتصال بسیار محکم و مقاوم است. همچنین جنس این صفحه آنقدر محکم است که در برابر انواع تنش‌ها نباید مشکلی پیدا کند. هنگامی که پدال ترمز خودرو خود را می فشارید پیستون‌های ترمز به این صفحات فلزی نیرو وارد می‌کنند. لنت به سمت دیسک ترمز حرکت می‌کند و قسمت جلویی لنت ترمز با دیسک ترمز تماس پیدا می‌کند و سرعت خودرو کم می‌شود. مواد تشکیل دهنده لنت ترمزهای امروزی در چند دسته کلی جای می‌گیرند.
لنت‌های ارگانیک
این دسته لنت‌ها در استفاده شهری بسیار مناسب هستند. میزان سایش قابل قبول، صدای کم، ایجاد خراش ناچیز بر روی دیسک، عدم تولید ضرات معلق و گازهای سمی و عدم تولید گرد سیاه رنگ از جمله خواص پایه‌ی تمام این لنت‌ها است. مهمترین خاصیت این لنت‌ها در استفاده شهری، ترمزگیری مناسب در دمای پایین است، این لنت‌ها در دمای بالا ضعیف عمل می‌کنند و در نتیجه در مسابقات به هیچ وجه استفاده نمی‌شود.
لنت‌های سینتزی یا نیم فلزی
این لنت‌ها تحمل حرارت بیشتری نسبت به لنت ارگانیک را دارند و در پیست‌ها و مسابقات سطح پایین نیز استفاده می‌شوند . در دمای پایین ترمزگیری ضعیف‌تری دارند اما با گرم شدن به خوبی اصطکاک ایجاد می‌کنند. به دلیل نوع متریال استفاده شده، در بارگذاری‌های بسیار شدید امکان جداشدگی مواد اصطکاکی از صفحه فلزی پشتی وجود دارد.
لنت‌های تمام فلزی
این دسته کاملا به مسابقات اختصاص دارند و به دیسک ترمز آسیب وارد می‌کنند، اما در دماهای بسیار بالا نیز خاصیت خود را از دست نمی‌دهند. به شدت صدا و دود ایجاد می‌کنند. جنسی بسیار سخت دارند و در دمای پایین عملکرد ضعیفی دارند.
لنت سرامیکی
این لنت‌ها از مواد کامپوزیتی ساخته می‌شوند و به جای فلز آهن، ترکیبات مس دارند. لنت سرامیکی سایش کم و ضریب اصطکاک بالایی دارد، سریع‌تر خنک شده و گرد سیاه رنگ تولید نمی‌کند. صدای تولید شده توسط این لنت‌ها در دامنه فرکانسی شنوایی انسان نیست ولی برخی حیوانات را دیوانه می‌کند. میزان آهن موجود ر این لنت آنقدر کم است که توسط آهن ربا به سختی جذب می‌شوند.
اما مسئله اینجاست که لنت مناسب برای خودروی خود را از کجا تهیه کنیم؟ چگونه هزینه‌ی خرید لنت را با اطمینان از اصالت کالا بپردازیم؟ اطلاعات فنی لازم به منظور انتخاب لنت را از کجا تهیه کنیم؟ تفاوت بین لنت ترمز پراید با لنت ترمز پژو ۲۰۶ در چیست؟ برای خودروی سنگین و بزرگی چون سمند چه نوع لنتی مناسب است؟ آیا محلی برای خرید یکجای لنت ترمز سمند ، پژو ۲۰۶ و پراید وجود دارد؟ لنت ترمز خودروهای خاص و خارجی را از کجا می‌توان تهیه کرد؟ لنت ترمز سمند با چه خودروهایی مشترک است؟
پاسخ همه‌ی این سوالات را می‌توان در سایت فروش اینترنتی توربویدک پیدا کرد. توربویدک با شناسایی محصولات تقلبی که در بازار با بسته‌بندی مشابه در حال توزیع است توانسته یک پل ارتباطی مطمئن با مراکز تولید و واردات لنت ترمز ایجاد کند. همچنین با نصب هولوگرام خود روی محصولات ضمانت می‌کند که اصالت کالا را بر عهده می‌گیرد.
وب سایت فروش لوازم یدکی آنلاین توربویدک برای مشتریان خود امکانات بسیار جالب توجه‌ی را ‌ارائه کرده است. امکان استعلام قیمت قطعات یدکی هر خودرو اعم از پژو، سمند تا ماکسیما و دیگر خودروهای خارجی برای تمامی لوازم یدکی فراهم شده است. ثبت سفارش تلفنی از طریق شماره تلفن  ۰۲۱۹۱۳۰۰۵۳۰ برای عزیزانی که دسترسی آنلاین به اینترنت ندارند، همچون تعمیرکاران و مغازه‌داران سطح شهر امکان‌پذیر است.  ارسال اکسپرس با بسته‌بندی عالی در همان روز  در سطح شهر تهران و همچنین ارسال محصولات به تمامی نقاط کشور امکان‌پذیر است.
در گامی دیگر به منظور ارج نهادن به اعتماد مشتریان در صورتی که مبلغ خرید عزیزان به ۵۰۰  هزار تومان برسد تمامی هزینه‌های ارسال در تهران و شهرستان بر عهده‌ی این شرکت می‌باشد و از طرف دیگر به دلیل ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان، بسیاری از محصولات داخل سایت دارای تخفیفات ویژه هستند که خریدی شیرین را به همراه می‌آورد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰