کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توکل کرمان: تنها انسانیت حق تعیین سرنوشت قاتلان خاشقجی را دارد

3 خرداد 1399 ساعت 11:50

فعال حقوق بشر یمنی و برنده جایزه صلح نوبل اعلام کرد، ترور روزنامه‌نگار و منتقد سعودی جنایتی ضد انسانی است و خانواده وی حق عفو جنایت‌کاران این حادثه را ندارند.



به گزارش بلاغ، به نوشته روزنامه القدس العربی، توکل کرمان، فعال حقوق بشر یمنی و برنده جایزه صلح نوبل در توییتی نوشت: صلاح خاشقجی چه زمانی درک خواهد کرد که جنایت قتل پدرش جمال خاشقجی جنایتی در حق فقط شخص او نیست که در ازای ویلایی از سوی بن سلمان از آن بگذرد. این جنایت، جنایتی ضد انسانی است، این تنها توصیف از این جنایت است و تنها انسانیت حق عفو (قاتلان خاشقجی) را دارد نه صلاح.  ایمان دارم که عواقب وخیم اخلاقی جنایت قتل خاشقجی در دوران پیری بن سلمان (ولیعهد سعودی) در عربستان خود را نشان خواهد داد و روزگار در این باره قضاوت خواهد کرد.
در واکنش به بیانیه توییتری صلاح خاشقجی، پسر جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد سعودی که طی آن اعلام کرده بود، فرزندان خاشقجی قاتلان او (نیروهای سازمان اطلاعات عربستان) در سفارت این کشور در استانبول ترکیه را عفو کرده‌اند، توکل کرمان پیام مذکور را توییت کرد.
پیش از این هم خدیجه چنگیز، نامزد خاشقجی تأکید کرده بود، کسی حق عفو قاتلان او را ندارد و جنایت شرم آور قتل او با گذشت زمان فراموش نخواهد شد.
جمال خاشقجی دوم اکتبر ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید.
 


کد مطلب: 424378

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/424378/توکل-کرمان-تنها-انسانیت-حق-تعیین-سرنوشت-قاتلان-خاشقجی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com