کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا اعلام کرد

توزیع 5 هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه نکا

3 خرداد 1399 ساعت 15:14

سومین مرحله رزمایش کمک مومنانه در شهرستان نکا با برگزاری صبحگاه و رژه خودرویی و استفاده از ظرفیت‌های خیرین و گروه‌های جهادی و مردمی بسیج برگزار شد که در این مرحله حدود پنج هزار بسته معیشتی به نیازمندان خواهد رسید.


به گزارش بلاغ، مراسم ویژه صبحگاه و رژه خودرویی مرحله سوم کمک مومنانه نکا همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در پارکینگ بزرگ سیلوی این شهرستان و با شرکت گروه‌های جهادی بسیج، خیرین، گروه‌های مردم‌نهاد و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در این مراسم مجیدرضا شعبانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با اشاره به برگزاری سه مرحله از رزمایش بزرگ کمک مومنانه در سطح این شهرستان، اظهار کرد: در این مرحله به مناسبت عید سعید فطر نزدیک به 5 هزار سبد کالا جمع‌آوری شده که میان نیازمندان شهرستان توزیع می‌شود.

وی افزود: البته این مرحله از رزمایش از چند روز پیش آغاز شده که مراسم امروز حسن ختام تلاش‌های 14 هزار نفر روز جهادگران بسیجی در سه مرحله اجرا شده از نیمه شعبان تا به امروز به شمار می‌آید.

فرمانده سپاه نکا خاطرنشان کرد: در رژه خودرویی امروز نزدیک به 100 دستگاه خودروی وانت که از قبل توسط پایگاه‌های مقاومت و گروه‌های مردمی و جهادی بسیج بارگیری شده‌اند حضور دارند تا به صورت نمادین به تمام فعالیت‌های که تاکنون شکل گرفته پرداخته باشد.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر سبدهای کالا، کمک‌های نقدی، حل مشکلات اجاره و مشاوره، تهیه لوازم خانگی و جهیزیه نیز جریان دارد و مراسم امروز نمادی از فعالیت‌های انجام شده و درحال انجام است.

وی گفت: باتوجه به شرایط کرونا به جای استقرار نیروها، استقرار خودروهای حامل کمک‌های مومنانه مردم شهرستان نکا در نظر گرفته شده که خودروها پس از استقرار و سان دیدن از مقابل جایگاه به صورت ستون در داخل شهر از میدان جانبازان تا میدان امام حسین(ع) رژه می‌روند که این نقطه رهایی خودروها است تا هر خودرو به سمت نقاط هدف خود بروند.

شعبانی تصریح کرد: جامعه هدف این مرحله نیز شامل مناطق شهری و روستایی هزارجریب و دشت می‌شود تا به دست اقشار آسیب‌پذیر با اولویت افرادی که تاکنون کمک نشده‌اند برسد.

وی افزود: افراد حاضر در مراسم امروز مجهز به اقلام بهداشتی از ماسک و دستکش و با انجام تست تب‌سنجی حضور پیدا کرده‌اند که سعی شد تا فضای روز قدس و آزادسازی خرمشهر نیز در این مراسم از فضاسازی مکان و بسته‌ها جریان داشته باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا اذعان کرد: در مجموع سه مرحله از نیمه شعبان تا پایان ماه مبارک رمضان به مدت 45 روز در حدود 20 هزار کمک مومنانه توسط خیرین نکایی برای آسیب‌دیدگان از کرونای شهرستان تهیه و توسط گروه های مردمی بسیجی در نظر گرفته شده و به دست آنان خواهد رسید.

وی افزود: آنچه اعلام شده تنها مربوط به اقلامی است که آمار آن استخراج شده اما اطلاع داریم که تقریباً به همین میزان کمک مومنانه به صورت ناشناس توسط خود مردم به همنوعان نیازمندشان در شهرستان رسیده است که حجم انبوهی از جریان همدلی در نکا را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/

 


کد مطلب: 424357

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/424357/توزیع-5-هزار-بسته-معیشتی-رزمایش-کمک-مومنانه-نکا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com