یکی از فرماندهان مازندرانی در عملیات فتح خرمشهر:

آزادسازی قدس شریف ادامه راه پیروزی‌بخش عملیات بیت‌المقدس است

تاریخ انتشارجمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۴۲۴۳۲۰
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال نیروی زمینی سپاه که در جریان عملیات فتح خرمشهر حضور داشت گفت: عملیات فتح خرمشهر برای همیشه به نماد استقامت و پیروزی برای ملت ایران مبدل شده و اکنون جریان مقاومت مقدس مترصد تحقق راه پیروزی‌بخش در خط سیر کربلا به سمت قدس شریف و در رأس آرمان‌های اسلامی قرار دارد.
۰
plusresetminus
آزادسازی قدس شریف ادامه راه پیروزی‌بخش عملیات بیت‌المقدس است
سردار علی شالیکار از فرماندهان دوران دفاع مقدس که در جریان عملیات فتح خرمشهر حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، بابیان اینکه عملیات بیت‌المقدس بسیاری از معادلات منطقه‌ای را به نفع ایران اسلامی تغییر داد گفت: عملیات بیت‌المقدس یکی از عملیات‌های پیچیده و فوق‌العاده استراتژیک بود که در جریان آن‌یکی از مهم‌ترین نقاط در اشغال دشمن، آزاد و رزمندگان اسلام به یکی از مهم‌ترین شهرهای بندری عراق یعنی شهر بصره نزدیک شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه صدام اعلام کرد که اگر ایرانی‌ها بتوانند خرمشهر را آزاد کنند کلید بصره را به آنان خواهند داد ازاین‌رو این عملیات بسیاری از معادلات منطقه را به نفع ایران تغییر داد.
 
این فرمانده مازندرانی در عملیات فتح خرمشهر تصریح کرد: طراحی و اجرای عملیات بیت‌المقدس نیازمند جسارت فوق‌العاده ناشی از حمایت انبوهی از رزمندگان باانگیزه بود و سال‌ها باید بگذرد تا ابعاد مختلف این عملیات پیچیده روشن گردد .

شالیکار بیان کرد: نیروهای بعثی در مدت‌زمان اشغال خرمشهر موانع بسیار مهم را در منطقه تحت اشغال ایجاد کردند به‌نحوی‌که به لحاظ ظاهری شکستن این سد دفاعی غیرممکن بود به همین دلیل امام خمینی رحمة الله بعد از آزادی خرمشهر فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد که البته طراحی پیچیده، هنرمندانه و هجوم حماسی و شجاعانه انبوهی از لشکرها و تیپ‌های سپاه و ارتش به آزادی خرمشهر قهرمان و مناطق اطراف آن منجر شد.
 
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: عملیات فتح خرمشهر برای همیشه به نماد استقامت و پیروزی برای ملت ایران مبدل و فلسفه پیروزی خون بر شمشیر را در جریان نهضت اسلامی و حمایت از مقاومت اسلامی عینیت بخشید.

وی در پایان گفت: اکنون جریان مقاومت مقدس مترصد تحقق راه پیروزی‌بخش در خط سیر کربلا به سمت قدس شریف و در رأس آرمان‌های اسلامی قرار دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴