کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله توکل:

خوش‌بین و امیدوار به مجلس پیش‌رو هستیم/به احکام برائت برخی اعضای شورای شهر بابل اعتراض دارم

2 خرداد 1399 ساعت 9:00

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود مشکلات متعدد در سطح کشور و مازندران، ضمن ابراز خوش بینی به مجلس پیش‌رو، عدم وحدت مسئولان را یکی از موانع بر طرف کردن مشکلات نامیدو آنها را وامدار مردم دانست.


به گزارش بلاغ، آیت‌الله سیدرحیم توکل در نشست خبری رمضانیه با اصحاب رسانه بر دشمن‌شناسی تاکید و اظهار کرد: دشمن به دنبال افکار عمومی است، شما اصحاب رسانه به‌عنوان سربازان خط مقدم می‌تواند با دشمن مقابله کنید، اهمیت کار شما بر کسی پوشیده نیست و شما می‌توانید بر ذهن‌ها حکومت کنید.

وی افزود: اطلاع‌رسانی در دنیا شرایطی دارد که انسان می‌تواند افکار جهان را مورد تحول و دستخوش قرار دهد، دشمن شناسی در این عرصه بسیار مهم است و باید به ملاک‌های دوست‌شناسی و‌ دشمن‌شناسی توجه کرد، مردمی که ملاک ندارند به اشتباه دچار می‌شوند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمن امروز در لباس دوست با ما مراوده می‌کند پس افرادی را که در فکر یا عمل یار و یاور دشمنان هستند را هم باید شناخت مثلا آمریکا شیطان بزرگ، دست نشانده‌هایی در کشورها دارد باید آن‌ها را شناخت.

این مسئول یادآور شد: شناخت اهداف و برنامه‌های دشمن بسیار مهم جلوه می‌کند و راه‌های رسیدن به این اهداف و طریق‌شناسی دشمن بسیار مهم‌تر است، بسیاری در لباس دین وارد شده و دشمن خونی مسلمانان هستند، منافقین آدم بشو و قابل تغییر نیستند اما باید دلگرم بود که دوستان محکم معتقد هم زمین نمی‌خورند این انسان‌های عادی جامعه هستند که مورد توجه دشمن قرار دارند و دست برخی افراد را باید گرفت و راهبری برایشان کرد.

توکل گفت: عدم بصیرت باعث گم کردن راه افراد خواهد شد و اهالی رسانه وظیفه خطیری در این زمینه دارند، کلام و منویات رهبری را در جامعه منتشر کنید و خوراک‌دهی جامعه بر عهده شما اهالی رسانه قرار دارد پس رسانه مهمترین اسلحه دشمن را باید در مقابل خود او به کار گرفت.

وی افزود: توجه کنید برائت از مشرکین در ایام حج هم نوعی کار رسانه‌ایست، مناسک حج یک بعد کار حجاج است و انتشار مباحث سیاسی اسلام بعد دیگر کار که مورد توجه قرار دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم ادامه داد: خط دهی به مردم کار رسانه است، امروز دیگر مباحث نظامی در مورد کشورهای قدرتمندی چون ما در ابعاد بزرگ منتفی و دشمنان خرج جنگ را در تراز کمتر برای رسانه و افکار عمومی می کنند، دشمن دوست‌نما حتی در شهر ما هم برای آمریکا و دشمنان اسلام کار می‌کنند پس باید رصد شوند و مقابله کنیم.

آیت‌الله توکل در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوال خبرنگار بلاغ پیرامون مجلس آینده اظهار کرد: آنچه که از ظاهر کار بر می‌آید مجلس پیش‌رو بهتر  از مجلس قبل است، وقتی بیش از 60  نماینده رد صلاحیت و برخی هم چون جایگاه خود را می شناختند نیامدند شاهد رقابتی بهتر بودیم و بصیرت مردم در این زمینه بیشتر شده، به مجلس پیش‌رو امیدوار هستیم چون افرادی وجود دارند که به امام و رهبری پایبند هستند البته در طول زمان کم‌کم باید سنجیده شوند.

وی افزود: دو نماینده فعلی نماینده کل شهرستان بابل هستند، باید حرف موکلین خود را مطرح و  ضمن رصد مشکلات کار کنند تا حل شود مشکلات، بنده در دوره گذشته به نمایندگان قبلی هم اعلام کردم و در این دوره هم دوباره اعلام می کنم که بهتر است جلسه مشترکی بین ما با حضور امام‌جمعه بابل، فرماندار، شهردار، رئیس دادگستری، فرمانده سپاه و نیروی انتظامی به صورت ماهانه برگزار شود تا ضمن وحدت و همگرایی زمینه حل مشکلات با توان مضاعف فراهم شود.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: مردم ما بهترین مردم هستند و همیشه در همه صحنه‌ها حضور داشتند، در مبارزه با ویروس کرونا هم دیده شد که مردم تا توان داشتند کار کردند و مسئولین هم تا می‌توانند باید برای این مردم کار کنند،مسئولان باید دست مردم را ببوسند، باید افرادی در مجلس باشند که درد مردم را بدانند و ملاک‌ها در مسیر خدمت دین، تقوا و مردمی باشد.

این مسئول تصریح کرد: اگر مجلس درست کار کند سایر مشکلات بیشترشان حل می‌شود، برخی شاید خوب باشند ولی کار درست را انجام ندهند باید تذکر داده شود که این کار مسئولان بالا دستی و رسانه‌هاست، مسئولان باید بدانند از همین مردم به این مسئولیت‌‌ها رسیدند.

توکل با اشاره به خدمات ارزنده آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه در همین مدت کوتاه مسئولیتش اذعان داشت: شفاف‌سازی اسامی مجرمان بعد از محاکمه و صدور رأی کار بسیار ارزنده‌ای است که رضایت عمومی را به همراه داشته و باید همه مسئولان در امور رضایت خداوند و مردم  را در نظر بگیرند.

وی افزود: البته در پرونده موسوم به شورای شهر بابل از برخی مسئولان گله دارم و با برخی مسئولین خودم صحبت کردم و گفتم در دید مردم زیر سوال رفته اید، آخر چگونه می شود با آن احکام سنگین صادر شده اولیه که رضایت نسبی جامعه را در پی داشت بکشد به برائت برخی از این افراد.

استاد فقه خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: به احکام صادره معترضم، حداقل به ارتباط ناصحیح جرم واقف شده‌اند، اگر این‌ها برائت بیابند فردا چگونه جواب مردم را بدهیم، مردم معترضند و ما صدای مردم هستیم، این حکم در شأن نبود، حتما پیگیری خواهم کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در پایان با انتقاد از عدم باز شدن مساجد و اماکن متبرکه با حفظ شرایط و پروتکل های بهداشتی گفت: به شایستگی رهبر معظم فرمودند اگر بناست به قانون عمل شود مسجدی‌ها بهتر از مردم عمل می‌کنند، بنده با عدم بازکردن مساجد مخالفم، در همه جا مردم ارتباطات نزدیک دارند ولی به مسجد که می‌رسد حرف‌های نادرستی می‌زنند و مانند این مساله را در مورد ساماندهی فضای مجازی توسط دولتی‌ها شاهد حرف های یک با و دو هوا هستیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 424180

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/424180/خوش-بین-امیدوار-مجلس-پیش-رو-هستیم-احکام-برائت-برخی-اعضای-شورای-شهر-بابل-اعتراض-دارم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com