تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۰
کد مطلب : ۴۲۴۱۲
مصرف انواع گوشت در میزان دریافت آهن نقش بسزایی دارد و اگر درهنگام مwرف پروتیئن‌ها از اسید فولیک و ویتامین‌B 12 استفاده شود. کم خونی تغذیه‌ به وفور کمتر دیده می‌شود.
۰
plusresetminus
بلاغ-تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: کم خونی انواع مختلفی دارد البته شایع‌ترین آن در دنیا کم‌خونی تغذیه‌ای است در واقع در وهله‌ی اول باید تشخیص داده شود که تغذیه نقش حمایتی بسیاری دارد و سلامتی را حفظ می‌کند. 
  وی افزود: کمبود تغذیه‌ای ناشی از کمبود مواد اولیه و ثانویه مواد مغذی است. در کمبود مواد اولیه خانم ها 15گرم، آقایان 10 گرم باید از منابع مغذی و آهن دریافت کنند و در مواد ثانویه 1 الی 2 میکرون گرم دریافت شود.    وی اذعان داشت: مصرف انواع گوشت در میزان دریافت آهن نقش بسزایی دارد و اگر درهنگام مثرف پروتیئن‌ها از اسید فولیک و ویتامین‌B 12 استفاده شود. کم خونی تغذیه‌ به وفور کمتر دیده می‌شود.    وی توصیه کرد: از غذاهای فیبردار استفاده شود زیرا سلامت گوارشی در دستان خوراکی‌های فیبردار است در وافع جذب آهن در معده ضروری است و اگر ترشحات معده کاهش یابد خونریزی معده رخ می‌دهد.    اگر از دارو جهت خون‌سازی استفاده شود ممکن است دوباره به کم ‌خونی دچار شده و نیز اگربیش از حد جگر و یا کباب مصرف گردد باز هم دچار کم‌خونی می‌شود و دیگر قابل جبران نیست.  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰