تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۴
کد مطلب : ۴۲۴۱۰
یکی از مهم‌ترین مطالعات سالانه در باره حملات سایبری نشان می دهد، هک کردن رایانه‌ها با اهداف جاسوسی به سرعت رو به گسترش است.
۰
plusresetminus
بلاغ-به نقل از  خبرگزاری رویترز ، یکی از مهم‌ترین مطالعات سالانه در باره حملات سایبری نشان می دهد، هک کردن رایانه‌ها با اهداف جاسوسی به سرعت رو به گسترش است و گروه‌هایی مثل سرویس‌های رسمی برخی کشورهای شرق اروپا نقشی فزاینده در این زمینه ایفا می کنند.
  اپراتور آمریکایی وریزون کامیونیکیشن در گزارش سالانه خود موسوم به «دیتا بریچ اینوستیگیشن ریپورت» اعلام می کند در سال 2013، چین و دیگر کشورهای شرق آسیا مبدأ 49 درصد از موارد سرقت اطلاعات رایانه‌ای با اهداف جاسوسی بودند، در حالی که کشورهای شرق اروپا به ویژه کشورهای روس زبان به دست داشتن در 21 درصد موارد مظنون هستند.   این دو منطقه با اختلاف بسیار زیاد از دیگر نقاط در صدر قرار دارند و در بیش از نیمی از موارد این جاسوسی‌ها از رایانه‌هایی که در آمریکا هستند، صورت گرفته است.   در حدود 25 درصد موارد، منشاء جغرافیایی نفوذ قابل شناسایی نبوده است.   اگر تعداد کل تلاش‌های جاسوسی انفورماتیک 511 برابر شده است تا حد زیادی به این علت است که در گزارش سال 2013 منابع جدید در نظر گرفته شده‌اند.    "برایان سارتین "یکی از نویسندگان این گزارش می گوید با این حال تعداد این حمله‌ها بر مبنای منابعی که سال گذشته مورد استفاده قرار گرفتند نیز بازهم افزایش قابل توجهی داشته است.   بر اساس این مطالعه، 11 درصد موارد جاسوسی انفورماتیک برای سازمان‌های جنایی سازمان یافته و 87 درصد از موارد برای کشورها بوده است.   در برخی موارد، سازمان‌ها جنایی احتمالا تلاش کردند اطلاعات دزیده شده را به کشورها یا رقبای شرکت‌‌هایی که مورد جاسوسی قرار گرفتند بفروشند.   این مطالعه با همکاری شرکت‌های اینتل، مک‌کافی، کاسپرسکای و دیگر شرکت‌های خصوصی یا دولتی صورت گرفته است.   برایان سارتین افزود: «ما شاهد آغاز نزدیک شدن جنایات سازمان یافته سنتی و جاسوسی هستیم ».  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴