تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۴۲۴۰۰۷
گروه تروریستی داعش که با تلاش آمریکا‌، فعالیت‌های خود را در سوریه و عراق از سر گرفت، با تیرباران 11 نفر در «دیرالزور»، دور جدید جنایات خود را کلید زد.
۰
plusresetminus
به لطف حمایت‌های آمریکا، داعش اعدام‌ها در سوریه را از سر گرفت
به گزارش بلاغ، نهاد موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه»(نزدیک به معارضان) اعلام کرد، تکفیری‌های داعش 11 نفر را پس از ربودن، تیرباران و اجساد آنها را در مسیر دیرالزور-دمشق رها کردند. داعشی‌ها طی روزهای اخیر جنایات مشابهی را در عراق مرتکب شده‌اند.

این گروه تروریستی که در چارچوب سیاست‌های آمریکا در منطقه عمل می‌کند، اخیرا باز هم مورد توجه این کشور واقع شده و کاخ سفید عملا حمایت همه‌جانبه از داعش را از سر گرفته است. اوایل هفته جاری بود که «ادونیل» سخنگوی پنتاگون‌، مدعی شده بود که آمریکا به زندان‌های شبه نظامیان کرد دسترسی ندارد و احتمالا عناصر داعش از این زندان‌ها فرار کنند.

دو روز پس از آن، شماری از عناصر داعش از زندان «الهول» در استان حسکه سوریه فرار کردند و بدین ترتیب، مشخص شد که ادوین قصد داشت افکار عمومی را برای چنین اتفاقاتی آماده کند. دوشنبه گذشته نیز خبر رسید که «صوما» مشاور رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: دولت بغداد به خاطر خطر داعش، اجازه نخواهد داد نیروهای آمریکایی از خاک عراق خارج شوند. این اظهارات در واقع، تکمیل‌کننده پازل حمایت پشت پرده آمریکا از داعش را تکمیل کرد. همچنین‌، در روزهای گذشته شاهدان در عراق خبر دادند که هلی کوپتر‌ها و هواپیماهای ناشناس در مناطق حضور داعش فرود می‌آیند.

در هر حال، داعشی‌ها به لطف حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا، جنایات خود را از سر گرفته‌اند؛ دو روز قبل تروریست‌های داعش مسیر دیرالزور به دمشق را در منطقه «کباجب »بستند. آنها همچنین، یک خودروی حامل نظامیان سوریه و یک زن را توقیف کرده و همه سرنشینان این خودرو را کشتند. از زمان شکست داعش در فروردین سال قبل، این گروه حملات خونبار خود را به ویژه در منطقه دیرالزور و «السخنی» در صحرای شرقی «حمص» از سر گرفتند. داعش در سال ۲۰۱۴ بیش از یک سوم مساحت عراق و بخش‌های زیادی از سوریه را‌اشغال کرده بود، ولی بعدها و در پی شکست‌های متعدد، از این مناطق خارج شد. اکنون نیز این گروه تروریستی خطرناک در حال جان گرفتن مجدد است. در پی جنگ داخلی سوریه، که آمریکا آن را از مارس ۲۰۱۱ آغاز کرده است، تاکنون بیش از ۳۸۰ هزار نفر کشته و میلیون‌ها تن دیگر نیز آواره شده‌اند. دیروز همچنین، از عراق خبر رسید،

حشد‌الشعبی موفق شد عناصری از سازمان تروریستی داعش را که قصد انفجار خطوط انتقال برق را داشتند، در شرق این کشور به هلاکت برساند.

کشف سلاح‌های آمریکایی و اسرائیلی از تروریست‌ها
خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) از کشف مقادیر زیادی اسلحه، مهمات و موشک‌های آمریکایی و صهیونیستی به هنگام پاک‌سازی مناطقی از استان‌های «درعا» و «السویدا» درجنوب سوریه از بقایای تروریست‌ها، خبر داد.

به گزارش فارس، یکی از عوامل پاک‌سازی در گفت‌و‌گو با سانا در این ارتباط گفت که طی عملیات پاک‌سازی، که با همکاری اهالی منطقه صورت گرفت، در بین موارد کشف شده، تعدادی زیادی موشک «لاو» ساخت اسرائیل، موشک‌های ضد زره آمریکایی «تاو» و همچنین راکت
«آر پی جی» وجود داشت. منبع یادشده همچنین از کشف تفنگ‌های خودکار، مسلسل‌، سلاح‌های تک‌تیرانداز و انواع مهمات خبر داد و گفت‌، این مسئله نشان می‌دهد که گروه‌های تروریستی به شدت از حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی برخوردار هستند.

موضع‌گیری دمشق علیه حضور نظامیان بیگانه
«بشار جعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل، در جلسه روز سه‌شنبه شورای امنیت، که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اعلام کرد که هرگونه حضور نظامی بیگانه در خاک سوریه بدون موافقت دولت این کشور، تجاوز و‌اشغالگری محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت، شرکت‌های خارجی از ترس آنکه مشمول تحریم‌های تنبیهی قرار نگیرند، از امضای قرارداد با موسسات پزشکی سوریه خودداری می‌کنند. تحریم‌ها غیرقانونی هستند، زیرا در شورای امنیت سازمان ملل تایید نشده‌اند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما