تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۲
کد مطلب : ۴۲۴۰۰۴
شهردار هادی‌شهر از درآمد و هزینه 9 میلیارد و 500 میلیون تومانی شهرداری هادی‌شهر در سال 98 خبر داد.
۰
plusresetminus
درآمد و هزینه 9.5 میلیارد تومانی شهرداری هادی‌شهر در سال 98
محمدجواد اسماعیل‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به میزان درآمد و هزینه‌کرد شهرداری هادی‌شهر در سال 98، اظهار کرد: درآمد شهرداری هادی‌شهر در سال ۹۸ مبلغ 95 میلیارد ریال معادل 9 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

وی با بیان منابع درآمدی این شهرداری خاطرنشان کرد: بخشی از درآمد شهرداری هادی‌شهر در سال گذشته از محل تفکیک اراضی ۲۸ درصد مبلغ دو میلیارد و 660 میلیون تومان، مالیات بر ارزش افزوده ۱۷ درصد یک میلیارد و 630 میلیون تومان و جرایم ماده 100 و عوارض حذف پارکینگ ۱۳ درصد به میزان یک میلیارد و 260 میلیون تومان بوده است.

شهردار هادی‌شهر تصریح کرد: این شهرداری از محل تغییر کاربری ۱۳ درصد مبلغ یک میلیارد و 260 میلیون تومان، فروش اموال شهرداری ۹ درصد مبلغ ۸۴۹ میلیون تومان و پروانه‌های ساختمانی و مازاد تراکم ۶ درصد مبلغ ۵۹۸ میلیون تومان درامد داشته است.

اسماعیل‌تبار ادامه داد: عوارض نوسازی و زباله چهار درصد مبلغ ۳۵۳ میلیون تومان، اجاره اموال شهرداری چهار درصد ۳۶۴ میلیون تومان، بها خدمات ۲/۵ درصد ۲۴۹ میلیون تومان و همچنین ۳/۵ درصد دیگر هم از سایر عوارضات از جمله عوارض اسناد رسمی، عوارض سالیانه خودروها، آماده‌سازی، خودیاری شهروندان و سایر منابع تامین شده است.

وی همچنین از هزینه 9 میلیارد و 500 میلیون تومانی توسط شهرداری هادی‌شهر در سال ۹۸ خبر داد و یادآور شد: هزینه‌های شهرداری به دو بخش عمده جاری و عمرانی تقسیم می‌شود که از مبلغ کل هزینه، حدود ۳۵ درصد به میزان 32 میلیارد و 960 میلیون ریالی صرف هزینه‌های جاری و ۶۵ درصد به میزان 62 میلیارد و 40 میلیون ریال صرف هزینه‌های عمرانی شده است.

شهردار هادی‌شهر گفت: هزینه‌های جاری شامل خدمات شهری از جمله جمع‌آوری زباله، رُفت و روب خیابان‌ها، حقوق و مزایای پرسنل، تعمیر و نگهداری ادوات و وسایل، هزینه‌های انرژی، پذیرایی، برگزاری مراسمات و دیگر موارد است.

اسماعیل‌تبار با بیان اینکه هزینه‌های عمرانی نیز به چند بخش تقسیم می شود اظهار کرد: در زمینه برنامه‌ریزی توسعه شهری برای تعریض، مطالعات و غیره مبلغ ۶۶۳ میلیون تومان، هدایت و دفع آب‌های سطحی از جمله کانال، اگو و غیره ۶۸۳ میلیون تومان و حمل و نقل و بهبود عبور و مرور شهری از جمله زیرسازی، جدول‌گذاری، آسفالت، رنگ‌آمیزی، روشنایی و غیره مبلغ دو میلیارد و 130 میلیون تومان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد تاسیسات حفاظتی از جمله دیواره‌سازی، تجهیزات آتش‌نشانی و غیره مبلغ 381 میلیون تومان، بهبود محیط شهری، احداث پارک و فضای سبز، مرکز انباشت زباله 951 میلیون تومان، ایجاد اماکن ورزشی و فرهنگی و سایر تاسیسات از جمله غسالخانه، آرامستان و محیط ورزشی ۱۱۹ میلیون تومان هزینه صورت گرفته است.

شهردار هادی‌شهر تصریح کرد: مبلغ یک میلیارد و 324 میلیون تومان بدهی گذشته و پروژه‌هایی که از سالهای قبل در حال انجام است بوده که پرداخت شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما