تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۴۲۴۰۰۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران وی پرداخت بیمه بیکاری به مشمولان را از دیگر اقدامات در ایام کرونا اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از 37 هزار نفر در سامانه اعلام شده ثبت‌نام کردند که 30 هزار و 256 نفر مشمول شناخته شدند که به محض تأمین اعتبار لازم اقدام می‌شود.
۰
plusresetminus
30 هزار و 256 نفر در مازندران مشمول پرداخت بیمه بیکاری در ایام کرونا شدند
به گزارش بلاغ، کامران اصغری در دومین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران به میزبانی صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مازندران در سالن جلسات ساختمان شهید نوری اداره کل برگزار شد اظهار کرد: با توجه به شعار سال وظیفه مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تحقق جهش تولید بسیار مهم است.
وی افزود: با تعامل همیشگی اعضای شورای هماهنگی برای توسعه استان تلاش ویژه‌ای خواهیم داشت و عملکرد بسیار خوب این مجموعه در چند سال گذشته نشان از توانایی بالا در استان دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تبریک هفته  ارتباطات و روابط عمومی بر ضرورت به روز رسانی شیوه‌های فعالیت روابط عمومی‌ها تأکید کرد و ادامه داد: به جای روابط عمومی یکطرفه، باید روابط عمومی دو طرفه و گفتگو محور غیررسمی شکل بگیرد؛ در این مدل جایگاه شبکه‌های اجتماعی برجسته و از نقش ارزشمند فضای مجازی به خوبی استفاده می‌شود.
این مسؤول با اشاره به اینکه روابط عمومی باید حال سازمان را خوب کند، خاطرنشان کرد: فعالیت روابط عمومی‌ها باید بر اساس افق سازی هوشمندانه باشد که این قضیه باعث پویایی فعالیت این جایگاه خواهد شد و انتقال درست اخبار به مرور زمان باعث افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود.
اصغری درباره طرح‌های معیشتی در دوران کرونا گفت: بسته معیشتی کرونا (مبلغ ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان) ویژه افراد شدیدا آسیب‌پذیر در استان بوده که برای 35 هزار و 79 خانوار مازندرانی طی چهار ماه انجام شده و این مبلغ در ماه مبارک رمضان دو برابر شده است.
وی پرداخت بیمه بیکاری به مشمولان را از دیگر اقدامات در ایام کرونا اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از 37 هزار نفر در سامانه اعلام شده ثبت‌نام کردند که 30 هزار و 256 نفر مشمول شناخته شدند که به محض تأمین اعتبار لازم اقدام می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در طرح خرید اعتباری اضطراری (تسهیلات تا سقف دو میلیون تومان) ناشی از شیوع بیماری کرونا ویژه اقشار آسیب‌پذیر فاقد درآمد ثابت به سه گروه کارگران ساختمانی، رانندگان و دستفروشان و کارگرانی که اصناف آن‌ها به خاطر کرونا تعطیل شده یا آسیب دیده‌اند وام حمایتی داده می‌شود.
اصغری از پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی ویژه یارانه بگیران خبر داد و گفت: پرداخت وام 12 درصدی به 13 کسب و کار آسیب دیده از کرونا به شرط حفظ اشتغال از خردادماه آغاز می‌شود.
معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: تاکنون 18 تعاونی که در حوزه تولید لوازم بهداشتی ماسک، گان بیمارستانی و دستکش در ایام کرونا فعالیت داشتند، شناسایی شدند.
علی باقری افزود: طی مکاتباتی که با وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد 11 تعاونی برای دریافت تسهیلات با نرخ سود پایین‌تر معرفی شدند و در حال شناسایی سایر تعاونی‌های هستیم که در ایام کرونا تولیدات داشتند که متقاضی تسهیلات بلاعوض و کم‌بهره هستند.
مدیرکل بهزیستی مازندران نیز با اشاره به اینکه 163 هزار خانوار در استان تحت پوشش بهزیستی هستند و در 111 مرکز شبانه روزی سالمندان و معلولان نگهداری می‌شوند، بیان کرد: 26 مرکز توانبخشی شبانه‌روزی در استان داریم.
فرزاد گوهردهی با اشاره به اینکه بهزیستی استان همزمان با سراسر کشور از ابتدای ماه مبارک رمضان پویش همدلی مومنانه را اجرا کرد  و در مرحله اول  این پویش 80 سبد غذایی از طرف کارکنان بهزیستی سراسر استان در میان نیازمندان توزیع شد، ادامه داد: در مراحل بعدی 3 هزار و 508 بسته مواد غذایی در این رزمایش در سراسر استان در میان نیازمندان توزیع شد.
گوهردهی با اشاره به توزیع 14 هزار و 621 سبد حمایتی در میان جامعه هدف بهزیستی تصریح کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان و تشکیل پویش همدلی مومنانه تاکنون بسته‌های مواد غذایی و  بهداشتی جمعا به ارزش بیش از 35  میلیارد ریال در بین گروه‌های آسیب‌پذیر و مددجویان بهزیستی توزیع شده و این طرح تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران نیز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور مربیان و کارآموزان مراکز دولتی و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه‌ای استان مازندران پا‌به‌پای سایر نهادهای ذی‌ربط گام‌هایی برای تأمین تجهیزات بهداشتی درمانی مورد نیاز عموم مردم و مراکز درمانی وارد میدان شدند تا نقش خود را به نحو احسن ایفا و شعار مهارت در خدمت سلامت را تحقق بخشند.
سیدحسین درویشی بیان کرد: در طی 60 روز با 581 نفر مربی و کارآموز مراکز دولتی و آموزشگاه های آزاد در 160 واحد آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران توانستند یک میلیون و 273 هزار و 260 عدد ماسک تولید و در اختیار ستاد مبارزه با این ویروس قرار دهند.
درویشی تصریح کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات گسترده‌ای را بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داد که علاوه بر تولید ماسک می توان به تهیه و تولید البسه کادر درمان 52 هزار و 188 دست، دستکش 22 هزار و 193 جفت، لوازم بهداشتی اداری 3 هزار و 280 عدد، ملافه بیمارستانی 9 هزار تخته، مواد ضدعفونی 60 هزار و 250 لیتر، کلاه 9 هزار عدد، شیلد صورت 3 هزار و 331 عدد، لوازم بهداشتی بیمارستانی 19 هزار و 921 عدد، بسته ارزاق هزار بسته و کمک های نقدی به مبلغ بیش از 473 میلیون ریال در طی این 60  روز اشاره کرد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷