تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۴۲۳۹۶۵
قائم مقام شورای عالی قرآن گفت: که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قاریان دارای رتبه و درجه باید از طرح ارزیابی و مزایای قانونی در ادارات بهره ببرند اما تاکنون این امتیازات و تسهیلات محقق نشده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، سید علی سرابی- قائم مقام شورای عالی قرآن امروز چهارشنبه (۳۱ اردیبهشت ماه) در نشست نهمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به پیشینه این طرح گفت: برگزاری دوره ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به قاریان قرآن کریم براساس مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی از یک دهه پیش به شورای عالی قرآن واگذار شد. در هشت دوره گذشته حدود ۳۵۰ نفر از قاریان و مدرسان که شامل ۲۲۳ قاری و ۱۲۰ مدرس است موفق به کسب گواهینامه درجات یک تا چهار شدند.
وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که ۸۵ درصد از دریافت کنندگان این مدرک‌ها آقایان و ۱۷ درصد آن بانوان هستند، گفت: براساس مصوبه سال ۹۷ شورای توسعه فرهنگ قرآنی قرار بر آن است که آن دسته از اساتیدی که بالای ۵۰ سال سن دارند براساس  ارزیابی‌های غیرآزمونی گواهینامه دریافت کنند. بر همین اساس شورای عالی قرآن دو فراخوان عمومی و موردی در این خصوص داده است.
قائم مقام شورای عالی قرآن ادامه داد: افرادی که داوطلب بودند مدارک خود را ارسال کردند و حدود ۹۰ درصد  از آنها این گواهینامه را دریافت کردند. براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، قاریان دارای رتبه و درجه از طرح ارزیابی قاریان و مدرسان که در ادارات و دستگاه‌های دولتی مشغولند باید از مزایای قانونی آن بهره ببرند. متاسفانه تاکنون برخی از این امتیازها و تسهیلات  محقق نشده است و برخی از آنها هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.
سرابی افزود: افرادی که در پست‌های مرتبط با حوزه قرآن در ادارات و دستگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند باید از مزایای قانونی برخوردار شوند. تحقق این موضوع مستلزم این است که سازمان اداری استخدامی کشور آیین نامه اجرایی این بند از مصوبه را که دستگاه‌ها ملزم به انجام آن می‌کند تدوین و ابلاغ کنند.
وی گفت: ثبت‌نام و ارسال آثار به دبیرخانه نهمین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم و اعطای مدرک تخصصی به آنها از مدتی پیش آغاز شده که با اتمام مهلت ثبت نام قاریان ومدرسان آثار آنها سطح بندی می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴