تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۴۲۳۸۸۹
رئیس کمیته تای‌چی فدراسیون ووشو گفت: این یک ادعای علمی است که تای‌چی می‌تواند در کنترل دیابت تاثیر مثبت داشته باشد و هدف ما از یک سال گذشته تاکنون، گسترش بعد همگانی این رشته است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، امیر صدیقی در گفت‌وگو ، درباره فعالیت قابل توجه کمیته تای‌چی ایران در روزهای قرنطینه و تعطیلی ورزش جهان، توضیح داد: تقریبا از یک سال گذشته بنده در سمت ریاست کمیته تای‌چی ایران انتخاب شدم، هدف ما این بود که تای‌چی را در بعد همگانی گسترش دهیم ‌و از ای جهت فعالیت زیادی را برای پیشرفت در این زمینه انجام دادیم.
رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون ووشو ایران افزود: اولین کار ما این بود که تای‌چی را در دسترس عموم قرار دادیم و با برگزاری همایش‌ها و مسابقات متعدد مردم را به این ورزش نزدیک کردیم. برگزاری کنفرانس‌ها و سمینارهای مختلف نیز در این زمینه برگزار شد. بحث دیگر هم مسئولیت اجتماعی هر ورزش است، ما معتقدیم که هر ورزش و رشته‌ای یک مسئولیت اجتماعی دارد. یکی از بیماری‌هایی که در ایران گسترده است بیماری دیابت یا قند خون است که خیلی از مردم جامعه ما درگیر آن هستند. 
رئیس کمیته تای‌چی فدراسیون ووشو در ادامه مدعی شد: ورزش تای‌چی برای مداوای دیابت مفید است. ما همه تلاش خود را انجام دادیم تا این رشته را برای ارتقای سطح سلامت عمومی جامعه، بین مردم رواج و در دسترس قرار دهیم.
او در پاسخ به این سوال که آیا این ادعا علمی است؟ اظهار کرد: این موضوع کاملا از طرف محققان تایید شده است. افرادی که بیماری دیابت دارند متاسفانه نمی‌توانند هر ورزشی را انجام دهند و دچار افت قند خون‌ می‌شوند که خطرناک‌ است اما چون تای‌چی روی عضلات عمیق‌تری از بدن کار می‌کند، به بیماران کمک‌ می‌کند که قند خونشان را کنترل کنند و نهایتا رفته رفته درمان شوند. به همین دلیل ما شعاری را تحت عنوان "تای‌چی مهارگر دیابت" انتخاب کردیم.
رئیس کمیته تای‌چی با بیان اینکه در کارگاه‌های آموزشی این رشته بیش از ۵۰۰ نفر شرکت کرده‌اند، توضیح داد: تای‌چی حتی از این ‌نظر هم در فدراسیون ووشو رکورددار است و ما همچنان تلاش خود را ادامه ‌می‌دهیم تا بتونیم این علم و دانش تای‌چی را در اختیار عموم مردم قرار دهیم. همچنین به هموطنان سیل زده هم‌ کمک‌های مالی کردیم و یکی از بزرگ‌ترین پویش‌های ورزشی کشور یعنی "تای‌چی در خانه" را راه اندازی کردیم. تنها رشته‌ای که توانست از شرایط سخت پیش آمده به خاطر کرونا به نحو احسن استفاده کند همین تای‌چی بود تا هموطنان از شرایط ارمانی جسمی و روحی خود دور نمانند.
صدیقی در پایان با اشاره به فعالیت تای‌چی در رسانه ملی و تلویزیون گفت: حتی با همکاری صدا و سیما در برنامه‌های تلویزیونی هم ما تای‌چی را به خانه‌ها کشاندیم و این برنامه‌ها همچنان از شبکه‌ورزش و سلامت پخش می‌شود. برای اولین بار هم‌ مسابقات آنلاین قهرمانی کشور برگزار کردیم که اتفاق ‌نو و مبتکرانه‌ای بود، حتی فدراسیون جهانی هم بعد از ما به صورت آنلاین شروع به آموزش آنلاین این رشته کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴