تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
کد مطلب : ۴۲۳۸۲۲
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: چیزی از مردم درباره پروازهای چینی پنهان نمی کنیم و در این ایام شیوع ویروس کرونا با شرکت های حمل و نقلی که پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند برخورد می کنیم.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، محمد اسلامی در حاشیه مراسم بهره برداری از ۸۸ دستگاه ناوگان ریلی اظهار کرد: ابلاغیه ها و پروتکل های مورد نظر درباره جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و فاصله گذاری اجتماعی را به شرکت های حمل و نقل عمومی اعلام کرده ایم و این پروتکل ها برای همه آنها لازم الاجراست و هر کسی از آن تخلف کند با او برخورد می کنیم.
وی افزود: استفاده کردن از ماسک در همه وسایل حمل و نقل عمومی در حوزه های ریلی، جاده ای و هوایی اجباری است و اگر برخی از شرکت های حمل و نقلی این مسئله و پروتکل های بهداشتی اعلام شده را رعایت نکنند رصد شده و با متخلفان برخورد جدی می کنیم. به عنوان مثال اگر یک شرکت هواپیمایی نسبت به اجرای این موارد اقدام نکند پروازهای آن را محدود خواهیم کرد و تعلیق در انتظار شرکت های متخلف است.
اسلامی در پاسخ به سوالی درباره اختلاف نظر با وزارت بهداشت درباره برقراری پروازهای چین گفت: در این زمینه هیچ چیزی را از مردم پنهان نمی کنیم و نخواهیم کرد و اساسا دولت مسائل را به سرعت با مردم در میان می گذارد. از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا جلسه ای با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد و در آن جلسه تصمیم گرفته شد که پروازهای چین متوقف شود اما دو تبصره داشت که درباره بازگرداندن ایرانیان ساکن چین و دانشجویان ووهان بود که با پروازهای تحت کنترل و رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در همه این روزها و پروازها نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اجرای پروازها و ورود مسافران نظارت می کردند و در فرودگاه ها حضور داشتند. همچنین بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا همه مسافرانی که از آمریکای شمالی و اروپا وارد ایران می شوند تست می دهند و با تعهد خودشان ۱۴ روز در قرنطینه می مانند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما