کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایراد به انتخابات هیات دوومیدانی آذربایجان غربی و پاسخ مدیرکل

30 ارديبهشت 1399 ساعت 17:35

درخواست اعضای مجمع هیات دوومیدانی آذربایجان غربی برای برگزاری مجمع فوق‌العاده موجب انتقاد رئیس هیات این استان شده است.



به گزارش بلاغ، اعضای مجمع هیات دوومیدانی آذربایجان غربی با انتقاد از عملکرد حسین فهیمی (رئیس این هیات) خواستار برگزاری مجمع فوق‌العاده شده‌اند اما فهیمی ضمن دفاع از عملکرد خود مدعی شده که دلیل این موضوع شرکت نکردن او در انتخابات فدراسیون دوومیدانی است.
فهیمی در گفت‌وگو با ایسنا مدعی چهار مورد تخلف در برگزاری مجمع فوق‌العاده این هیات شد و گفت: طبق بند یک آیین‌نامه، دبیر هیات استانی مسئول برگزاری مجمع استانی است اما دبیر هیات من تا چند روز پیش در این مورد اطلاعی نداشت. تخلف دیگر این بود که طبق بند ۶ آیین‌نامه دبیر مجمع باید ۱۰ روز قبل از برگزاری مجمع به صورت کتبی اعضای مجمع را دعوت کند که این اتفاق نیفتاده بود.
او در ادامه افزود: موضوع دیگر این است که مجمع با نصف به علاوه یک نفر به حد نصاب می‌رسد اما من از ۹ نفر اعضا نامه کتبی همراه با امضا و اثرانگشت دارم که از من حمایت کرده‌اند در این شرایط با احتساب آقای مبینی و مدیرکل ورزش استان اعضای حاضر ۶ نفر است و مجمع به حد نصاب نمی‌رسد. علاوه بر این معاون ورزشی اداره کل و مسئول مجامع اداره کل دو ورزشکاری که سه سال از دوومیدانی دور هستند و در رنگینگ فدراسیون جایگاهی ندارند را فقط به دلیل اینکه اسم‌شان در مجمع سه سال قبل بوده، به عنوان نماینده ورزشکاران معرفی کرده‌اند در حالی که طبق آیین نامه باید بهترین ورزشکار انتخاب شود. کسی که سه سال نبوده و نایب ریس هیات وزنه برداری است، چگونه می‌تواند درباره دوومیدانی نظر بدهد؟
فهیمی پس از طرح این موضوعات به موافقت مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با دو مورد اول (دبیر هیات، دبیر مجمع است و دعوت دبیر مجمع از اعضا ۱۰ روز قبل از برگزاری مجمع) و مخالفت با موارد دیگر اشاره کرد. طبق گفته این رئیس هیات گویا دهم خرداد ماه مجمع فوق العاده برگزار می‌شود. البته مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی این تاریخ را رد کرد و گفت تاریخ برگزاری مجمع پس از تایید اعضا، مشخص می‌شود.
این رئیس هیات ادعای اعضای مجمع مبنی بر عملکرد ضعیف خود را رد کرد و گفت: من تنها هیات استانی هستم که یک ورزشکار را برای حضور در المپیک برزیل پرورش دادم. کاوه موسوی را حمایت کردم، برایش اسپانسر گرفتم و به اردوی خارجی فرستادم تا ورودی المپیک گرفت. یک‌ ورزشکار دیگر را هم پرورش دادم که سال گذشته مقام‌سوم‌ پرتاب چکش نوجوانان آسیا را کسب کرد، پس ضعف عملکرد ندارم. این بهانه است و دلیل اصلی فقط شرکت نکردنم در انتخابات فدراسیون است.
مدیرکل ورزش آذربایجان غربی: مسائل هیات ما ربطی به مجمع فدراسیون ندارد
پور ایراندوست در مورد ادعاهای فهیمی به ایسنا گفت: ۹ نفر از اعضا درخواست مجمع فوق العاده دارند و آقای فهیمی در مقابل اعضا باید پاسخگو باشند و در نهایت رای‌گیری می‌شود. این موضوع هیچ ربطی به عدم شرکت در مجمع فدراسیون ندارد و چنین ادعایی را رد می‌کنم.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در مورد بندهای اعتراضی فهیمی بیان کرد: اگر چهار سال رئیس هیات تمام شود، پنج شهرستان، نماینده باشگاه‌ها، نماینده داوران و ورزشکارانی بر اساس رنکینگشان جای اعضای قبلی را می‌گیرند اما الان دو سال فقط گذشته است و این اعضا همان اعضای قبلی هستند و به عنوان اشخاص حقیقی تا پایان دوره ریاست چهار ساله رئیس عضو مجمع هستند. علاوه بر این روز گذشته هم در اداره کل با دبیر هیات صحبت شده و اعتراض اعضای مجمع را صورت جلسه کردند. البته من بیرون بودم اما باید این کار انجام شده باشد.
 


کد مطلب: 423806

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/423806/ایراد-انتخابات-هیات-دوومیدانی-آذربایجان-غربی-پاسخ-مدیرکل

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com