تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۴۲۳۸۰۲
کنگره شعر و داستان «ایران من» تا ۲۰ خردادماه تمدید شد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، محمد مفتاحی - از اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره «ایران من» - با اعلام این خبر ، گفت: با توجه به پیشنهاد انجمن‌های ادبی سراسر کشور و این‌که کنگره ملی بود تصمیم به تمدید آن گرفتیم، بنابراین علاقه‌مندان تا ۲۰ خرداد برای ارسال آثار زمان دارند. ما از تمام شاعران و نویسندگان کشور برای شرکت در این کنگره ملی که در استان البرز و شهر کرج برگزار می‌شود، دعوت می‌کنیم. این جشنواره با همت آقای ناصر مقدم، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، کمیته شعر و ادب و خانه انجمن‌های ادبی البرز،  همچنین آموزش  و پرورش استان البرز و پژوهش‌سرای دانش‌آموزی کوثر شکل گرفته است.
او افزود: هشت محور برای این کنگره تعریف شده که همه با «ایران من» شروع می‌شود: «ایران من، سرای صلح و دوستی اقوام ایرانی»، «ایران من، سرزمین فرهنگ کهن و باستانی»، «ایران من، جلوه‌گاه زیبایی طبیعت و سرزمین چهار فصل»، «ایران من، کشور حماسه و مقاومت»، «ایران من، کشور آیین‌ها و رسوم زندگی ایرانی اسلامی»، «ایران من، ایران ما»، «ایران من و انقلاب اسلامی» و «ایران من و مدافعان حرم».  بخش‌هایی که برای جشنواره تعریف شده بخش‌های مختلفی است که این موضوع دست علاقه‌مندان را برای ارسال‌ آثار باز می‌گذارد؛ مثلا اگر شعر دوست دارند در زمینه شعر کلاسیک یا سپید شرکت کنند یا اگر  طنز دوست دارند اثر طنز بفرستند. همچنین برای سنین مختلف هم این برنامه را گذاشته‌ایم و کودکان و نوجوانان و جوانان (۱۰ تا ۱۸ سال) می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.
مفتاحی درباره زمان برگزاری مراسم پایانی این جشنواره که قرار بوده در روز قلم (۱۴ تیرماه) برگزار شود، نیز گفت: همه چیز به کرونا بستگی دارد؛ این‌که این شرایط ادامه دارد یا نه.  ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم  اختتامیه‌ برنامه‌مان به صورت غیرحضوری باشد و  دل‌مان می‌خواهد  عزیزان از شهرها و استان‌های مختلف به استان البرز  بیایند و مهمان ما باشند. در بخش‌های جنبی‌مان نیز تقدیر و تشکر از پیشکسوتان را داریم. گردهمایی برای ما خیلی مهم است. اگر الان درباره برگزاری مراسم پایانی نظر قطعی‌ نمی‌دهیم به خاطر این است که می‌خواهیم ببینیم آیا این شرایط ادامه خواهد داشت و ما نخواهیم توانست عزیزان را دور هم جمع  کنیم و یا این‌که این ماجرا مرتفع می‌شود. فعلا قرار ما همان روز قلم در تیرماه است و  قرار شده کمیته داوران ما آثار را خیلی سریع بررسی کنند. مگر  این‌که شرایطی پیش بیاید، مثلا استقبال زیاد باشد یا دوباره زمان را تمدید کنیم  یا اگر  شرایط کرونایی  نگذارد مراسم‌مان را به صورت حضوری برگزار کنیم، اختتامیه را به تعویق می‌اندازیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴