کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خوگر و داستان تحول در فروش مبلمان

30 ارديبهشت 1399 ساعت 17:10

فروشگاه اینترنتی خوگر نامی آشنا برای فعالان حوزه مبلمان و دکوراسیون و خریدارانی است که از طریق جستجو در فضای اینترنت، به دنبال یافتن و خرید مبل و لوازم دکوراسیون هستند.



به گزارش بلاغ، بنابراعلام خوگر، این فروشگاه به‌صورت اختصاصی برای فروش مبلمان و دکوراسیون طراحی و توسعه داده‌ شده است. در این فروشگاه آنلاین مبلمان عرضه‌کنندگان کالاهای وسیع و متنوع حوزه مبلمان نظیر میز و صندلی، مبل خانگی و سایر محصولات مرتبط که امکان فروش آنها به‌صورت آنلاین وجود دارد، می‌توانند بدون سرمایه‌گذاری مستقیم، کالاهایشان را به خریداران ایرانی عرضه کرده و به فروش برسانند.
هر دو طرف این رابطه از خدمات فروشگاه آنلاین خوگر در زنجیره ارزش مبلمان برای تسهیل فرآیند و کاهش هزینه‌ها با محوریت تخصص، تعهد و پاسخگویی بهره می‌گیرند.
تیم خوگر در اولین سال راه‌اندازی
شکل‌گیری ایده فروشگاه اینترنتی خوگر به سال ۱۳۹۲ و شروع فعالیت آن به سال ۱۳۹۳ برمی‌گردد و اساسا خوگر در پاسخ به یک نیاز جدی در صنعت مبلمان راه‌اندازی شد.
خوشبختانه به‌واسطه بیش از ۳ دهه فعالیت مستقیم در زمینهٔ مبلمان و دکوراسیون، شناخت عمیقی نسبت به صنعت مبلمان نزد بنیان‌گذاران خوگر وجود داشت و همین امر باعث شد تا متوجه این نکته شوند که در ایران، از ظرفیت بالای فضای آنلاین برای ایجاد امکان دسترسی میان عرضه‌کننده و مصرف‌کننده کالاهای حوزه مبلمان و دکوراسیون استفاده‌ نشده است و این ضرورت که در همان سال‌ها هم وجود داشت در آینده شکل جدی‌تری به خود خواهد گرفت.  
مشکل این بود که در آن زمان تصور فروش آنلاین میز، صندلی، کتابخانه، تختخواب یا از همه خاص‌تر فروش اینترنتی مبل و بسیاری از اقلام دیگر مبلمان و دکوراسیون دور از ذهن بود؛ حتی برای خود تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان این کالاها.
از سوی دیگر خریداران نیز به‌اندازه امروز به خرید آنلاین عادت نکرده بودند و شاید خرید آنلاین میز، خرید آنلاین صندلی، خرید آنلاین مبل و اقلامی نظیر این، کمترین رده جستجوها برای خرید آنلاین را شامل می‌شد.


تا پیش از راه‌اندازی خوگر، حتی تصور فروش اینترنتی کالاهای حجیمی مثل مبلمان بسیار سخت بود
عزم راسخی برای توسعه و انجام کاری نو و ماندگار در حوزه مبلمان و دکوراسیون وجود داشت که باعث شد علیرغم همه مخاطرات و اما و اگرها، فروشگاه مبلمان خوگر راه‌اندازی شود. گر چه هدف خوگر پوشش دادن کل حوزه مبلمان شامل مبلمان اداری، مبلمان منزل، تجهیزات نور و روشنانی، اکسسوری دکور و تزئینات، سرویس خواب، مبلمان رستوران، فست فود و کافه و سایر فضاهای عمومی بود اما در مراحل اولیه، این تولیدکنندگان مبلمان اداری بودند که به دلیل نوع فعالیت، محصولات تولیدی و عرضه منسجم، تناسب و آمادگی بیشتری برای فروش آنلاین داشتند و بنابراین پیش از سایرین به همکاری با خوگر دعوت شدند.
اقلامی نظیر میز اداری، صندلی اداری ، مبل اداری و تجهیزات و ملزومات اداری با همکاری برندهای معتبر مبلمان اداری به‌سرعت روی سایت خوگر قرار گرفتند تا فروشگاه آنلاین خوگر بتواند مراحل ایجاد، تکامل و اعتباربخشی را در سال‌های ۹۳ و ۹۴ به‌خوبی و با سرعت بگذراند. 
در ادامه و به‌تدریج اقلام دیگر همانند مبل راحتی و کاناپه، صندلی رستوران و کافه، میز رستورانی، تختخواب و سایر مبلمان خانگی و فضاهای عمومی در بخش کالاها اضافه شد. سال‌های ۹۵ تا ۹۷ سال‌های رشد فروشگاه اینترنتی خوگر و تحکیم ارتباط با تأمین‌کنندگان، گسترش حوزه‌های فعالیت و توسعه سبد محصول با افزایش تأمین‌کنندگان و کالاها، بهبود مستمر سیستم‌های عرضه و فروش و افزودن امکاناتی مثل فروش اقساطی مبلمان درجهت تسهیل فرایند خریدوفروش برای طرفین بود.
باگذشت بیش از ۵ سال از برنامه‌نویسی و ایجاد بستر نرم‌افزاری فروشگاه آنلاین خوگر و افزایش تعداد تأمین‌کنندگان و کالاها  از یکسو و مشتریان از سوی دیگر، از اوایل سال ۹۸ محدودیت‌هایی برای گسترش عملیات و توسعه احساس شد و نیاز به بهبود در تکنولوژی.
در نتیجه بررسی و اصلاح بستر فنی و ایجاد امکاناتی جدید برای پاسخگویی به نیازهای مخاطبین خوگر در دستور کار قرار گرفت. این تمهید که درنهایت به ایجاد تغییر عمده و کوچ از پلتفرم قبلی به پلتفرم جدید خوگر در اواسط اردیبهشت ۹۹ انجامید، با هدف افزایش کارایی رابط کاربری و تسهیل فرآیندها با افزودن امکانات و گزینه‌های جدید و هموارتر شدن بستر برای عملیات جاری و فعالیت‌های مارکتینگ خوگر صورت پذیرفت.

نمایی از صفحه اول نسخه جدید سایت خوگر
بهبود تجربه کاربر در نسخه ریسپانسیو موبایل، طراحی UI  مینیمال و طراحی UX  کاربرپسند، افزایش سرعت سایت خوگر، اصلاح دسته‌بندی و بهبود فیلترینگ مربوط به یک فروشگاه اینترنتی مبلمان، تسهیل فرآیند خرید اینترنتی مبلمان و اضافه شدن ویژگی‌های جدید به سایت خوگر مثل مشاهده تصاویر سه‌بعدی  از جمله مزایای بستر نرم‌افزاری جدید فروشگاه اینترنتی مبلمان خوگر هستند. 
در ویرایش جدید، سایت خوگر ازنظر ظاهری بسیار مینیمال و ساده با استفاده از رنگ‌های ملایم طراحی‌ شده که انطباق بیشتری با سلیقه کاربران امروزی دارد. امکان مدیریت بهتر کمپین‌های مارکتینگ هم این فرصت را برای خوگر ایجاد می‌کند که در جهت منافع و رضایت بیشتر تأمین‌کنندگان و مشتریان خوگر، کمپین‌های وسیع‌تری را به اجرا درآورد. در این تغییر بخش مطالب خوگر نیز تبدیل به وبلاگ شده است.
بهره‌گیری بیشتر از تکنولوژی جهت ارتقاء فرآیندها یکی از دغدغه‌های همیشگی خوگر بوده و با این کار خوگر یک گام به چشم‌اندازش که تبدیل‌شدن به جامع‌ترین مرجع اختصاصی ذینفعان حوزه مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی است و یکی از اهدافش که افزایش ظرفیت کسب‌وکار عرضه‌کنندگان کالاهای حوزه‌های مبلمان، دکوراسیون است نزدیک‌تر شده است. از سوی دیگر موفقیت عرضه‌کنندگان در گرو تجربه لذت‌بخش خرید اینترنتی مبلمان از سوی مشتریان بالقوه است که خوگر با این تغییر سعی کرده آن را محقق سازد.

خوگر از تولید محتوای بصری اولیه تا ارائه بهترین تجربه از مشاهده سه‌بعدی محصولات یک مسیر ۶ ساله را طی کرده
در کنار فروشگاه اینترنتی خوگر دو پایگاه دیگر خوگر پلاس و خوگر نیوز هم در راستای تحقق چشم‌انداز و مأموریت خوگر شکل‌ گرفته‌اند. خوگر پلاس پایگاه B۲B  صنعت مبلمان و صنعت ساختمان است که رابطه تولیدکنندگان کالا را با تأمین‌کنندگان مواد اولیه و ماشین‌آلات و ارائه‌کنندگان خدمات فنی و مهندسی بر بستر وب امکان‌پذیر و تسهیل می‌کند. 
خوگر نیوز هم رسانه تخصصی مبلمان و دکوراسیون است و تلاش می‌کند با بازتاب اخبار و اطلاعات، رویدادها و پیشرفت‌های تکنولوژیک این حوزه‌ها در جهان و ایران، صاحبان کسب‌وکار را در جریان مسائل روز قرار دهد و از سوی دیگر با تولید محتوای جذاب و خواندنی به دسترسی علاقه‌مندان و مخاطبان خوگر به موضوعات مورد علاقه‌شان کمک کند.
 


کد مطلب: 423785

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/423785/خوگر-داستان-تحول-فروش-مبلمان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com