اختصاصی/ معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران مطرح کرد:

اقدامات فرهنگی مهمترین دلیل ماندگاری شهید بصیر/ سپاه کلید پیشرفت در عرصه های سازندگی

تاریخ انتشارسه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۴۲۳۷۲
معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای استان مازندران با تاکید براینکه نقش محوری سپاه در عملیات های مختلف غیر قابل انکار است، گفت: مهمترین دلیل ماندگاری شهید بصیر اقدامات فرهنگی بوده است.
۰
plusresetminus
اقدامات فرهنگی مهمترین دلیل ماندگاری شهید بصیر/ سپاه کلید پیشرفت در عرصه های سازندگی
به گزارش خبرنگار بلاغ در شهرستان فریدونکنار،سرهنگ پاسدار الماس پور امروز در حاشیه مراسم سالروز شهادت سردار شهید حاج حسین بصیر، اظهار داشت: حاج حسین بصیر به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از فرمانده های مومن، شجاع و در عین حال یک فرمانده فرهنگی بوده اند.
وی با بیان اینکه ایشان به امور فرهنگی توجه ویژه ای داشت، تصریح کرد: گردان تحت فرماندهی شهید حاج حسین بصیر از جمله گردان هایی بود که بیشترین روحانی را به همراه خود می آوردند و وی معتقد بود که مهمترین کار در جبهه کار های فرهنگی و عقیدتی است و به همین دلیل ایشان همواره به دنبال علما بوده اند و حضورشان در مسئولیتها و عملیات های مختلف بسیار چشمگیر بوده است.
الماس پور ادامه داد: حضور شهید بصیر در تمام عملیات ها پررنگ و معنا دار بوده است، وی قبل از اینکه نیروهای رزمنده را اعزام کند خود در منطقه حاضر می شد.
معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای استان مازندران اذعان داشت: ماندگاری شهید حاج بصیر ها به دلیل تقوا و اخلاص و آن اقدامات موثر فرهنگی و عقیدتی و شناختی که از ولایت داشتند بوده که در آن زمان ولی امر خود را یاری کردند و جان خود را دادند.
وی تاکید کرد: امروز هم نیاز است که این مجالس ها با قوت هر چه بیشتر در جهت حمایت از ولی امر خود برگزار گردد تا از این امتحان سخت نیز پیروز و سربلند خارج شویم.
الماس پور  در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران اسلامی در دوم اردیبهشت ماه، عنوان داشت: اگر مقایسه ای بین سپاه پس از انقلاب و شروع جنگ با سپاه امروز کنیم می بینیم در آن زمان هنوز مملکت ثبات سیاسی خود را پیدا نکرده بود به کشور ما جنگ تحمیل می شود، یعنی همزمان که سپاه در حال تشکیل است، با گروه های معاند داخلی درگیر می باشد، گنبد و جنگل های شمال کشور و کردستان را مدیریت می کنیم و جنگ با آن حجم وسیع به موانع اضافه می شود.
وی اظهار داشت: سپاه در این عرصه یا در عملیات های مختلف به عنوان محور مطرح بود و یا در عملیات های مختلف جز آن رده هایی قرار داشت که تاثیر گذار در معادله است و مهمترین علت آن نیز اتصال آن به بسیج و دریای عظیم ملت بوده است.
معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای استان مازندران خاطرنشان کرد: این نقش سپاه از زمان جنگ تا پایان آن ادامه می یابد، مازندران نیز که تا آن زمان حدود 12 رده از جمله کردستان، مالک و سجاد را پشتیبانی می کرد به خاطر شجاعت مردم مازندران دو یگان از استانهای دیگر از جمله عملیات تیپ موسی و 28 صفر به لشکر ما اضافه می شوند و لشکر ویژه 25 کربلا که رشادت های فاو و کربای 5 را انجام می دهند تشکیل می شود.
الماس پور یادآور شد: امروز هم که از دوران جنگ سخت خارج شدیم می بینیم که نقش سپاه در سازندگی نقش بسیار برجسته ای است، سپاه در تمام اقشار مختلف حضوری فعال و معناداری دارد، بنابراین نقش این تشکیلات و نیروهایش فقط مخصوص زمان جنگ و صلح نیست در واقع کلیدی است که همه درب ها را می گشاید و در جاهای مختلف نقش ارزنده ای دارد. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷