کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درمان وزوز گوش با جدیدترین روش‌های صدا درمانی + اپلیکیشن

29 ارديبهشت 1399 ساعت 18:40

وزوز یا تینیتوس به صداهایی گفته می‌شود که در گوش شنیده می‌شود اما هیچ منبع خارجی برای آن صدا وجود ندارد. نوع صدایی که در گوش افراد مختلف شنیده می‌شود، متفاوت است.



به گزارش بلاغ، بنابر اعلام موسسه دانش بنیان نیوشا، شایع‌ترین صدای وزوز صدایی شبیه به صدای جیرجیرک است. سایر صداهایی که ممکن است فرد مبتلا به وزوز تجربه کند عبارت است از: همهمه، سوت، باد، بال زدن، خش‌خش، تیک‌تیک، غرش همراه با ضربان، صدای غلغل آبِ در حال جوشیدن و ....
شدت و میزان آزاردهندگی وزوز گوش نیز در افراد مختلف با هم فرق می‌کند و حتی ممکن است در یک فرد نوع صدا و شدت آن در هر گوش متفاوت باشد.
اگر شما نیز مدت‌هاست از وزوز گوش‌هایتان رنج می‌برید، شاید وقت آن رسیده است که به دنبال راهکاری مناسب برای درمان وزوز خود باشید. مرکز تخصصی نیوشا با بیست سال سابقه در درمان مراجعین مبتلابه وزوز، جدیدترین متدهای درمان وزوز مبتنی بر صدا درمانی را به مراجعین خود ارائه می‌دهد.
تأثیر وزوز بر زندگی
با توجه به انواع متفاوت وزوز و نیز عوامل فردی مربوط به تحمل وزوز، تأثیر وزوز بر زندگی افراد مختلف یکسان نیست. با این‌ وجود حدود 2.5 تا 5 درصد مبتلایان گزارش می‌کنند که وزوز تأثیر عمده‌ و مختل‌کننده‌ای روی زندگی، کار و روابط اجتماعی آن‌ها گذاشته است.
اختلال در تمرکز فرد، کاهش مشارکت در فعالیت‌های روزانه اجتماعی و مختل شدن برقراری ارتباط با دیگران از جمله پیامدهای نامطلوب وزوز گوش می‌باشد که مراجعین از آن شکایت می‌کنند. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد وزوز می‌تواند با تحریک‌پذیری فرد، عصبانیت، اضطراب، افسردگی، مشکل درک کلام، درد ناحیه سر، گردن و فک همراه باشد.
در مرکز تخصصی نیوشا برای شروع مراحل درمانی خود می‌توانید پرسشنامه ی آنلاین تأثیر وزوز بر روی زندگی فرد را تکمیل کنید. این پرسشنامه رایگان بوده و همکاران ما با توجه به نتایج می‌توانند شدت وزوز و میزان تأثیر مخرب آن بر زندگی شمارا تعیین کرده و اقدام درمانی مناسب را پیشنهاد کنند.
علل بروز وزوز
شایع‌ترین علت بروز وزوز گوش، قرار گرفتن در معرض سر و صدای بیش‌ از حد مجاز در محیط زندگی و یا محل اشتغال فرد است. علت شایع دیگر بروز وزوز، پیرگوشی است که در سنین بالا اتفاق می‌افتد. پیرگوشی همانند پیرچشمی (کاهش دید در اثر افزایش سن) با ضعف شنوایی فرد همراه است و در نتیجه تلاش سلول‌های حلزون گوش برای جبران کم شنوایی، وزوز اتفاق می‌افتد. مصرف داروها به‌ویژه گروه خاصی از آنتی‌بیوتیک‌ها، بیماری منییر، اتواسکلروز و تومور خوش خیم عصب شنوایی نیز علل دیگری هستند که باعث وزوز می شوند.

نکته مهم این است که وزوز گوش یک علامت هشداردهنده است. هر زمان که کاهش شنوایی و یا صدای وزوز در یک گوش رخ داد باید به شنوایی‌شناس مراجعه کرد. همین پدیده که در ابتدا ساده به نظر می‌رسد ممکن است به دلیل کم‌توجهی به درمان‌های پیچیده منجر شود.
روش درمان وزوز
روش‌های درمان وزوز گوش با توجه به علت آن متفاوت است. در نتیجه درمانگر ابتدا باید علت دقیق وزوز را تشخیص داده و سپس در جهت رفع آن اقدام کند. در مرکز نیوشا بعد از ارزیابی اولیه مراجعین در یکی از دسته‌بندی‌های زیر قرار می‌گیرند:
- وزوز گوش همراه با کم شنوایی
- وزوز گوش به‌تنهایی
- وزوز گوش همراه با حساسیت بیش‌ از اندازه به صدا
 در مرحله بعد یکی از روش‌های درمانی زیر یا ترکیبی از آن‌ها به مراجعین پیشنهاد می‌شود:
- استفاده از سمعک‌های مجهز به برنامه کاهش وزوز
- صدا درمانی
- درمان رفتاری شناختی
در سال‌های اخیر موسسه‌ی دانش‌بنیان نیوشا توانسته است خدمات درمان وزوز به‌ویژه صدا درمانی را بومی‌سازی کرده و پروتکل‌های مخصوص با کم شنوایی هر فرد را ارائه کند. همچنین برای سهولت مراجعین و کاهش هزینه‌های درمان این خدمات از طریق اپلیکیشن جامع نیوشا نیز در اختیار مراجعین قرار می‌گیرد. برای مشاوره بیشتر به سایت مرکز نیوشا مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 66845959-021 تماس بگیرید.
دانلود اپلیکیشن نیوشا
 


کد مطلب: 423652

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/423652/درمان-وزوز-گوش-جدیدترین-روش-های-صدا-درمانی-اپلیکیشن

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com