هم‌زمان با روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی برگزار می‌شود

آغاز فعالیت مرمت و جداسازی کاخ صفی‌آباد بهشهر

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
کد مطلب : ۴۲۳۵۲۲
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: هم‌زمان با روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی، فعالیت مرمتی کاخ صفی‌آباد بهشهر آغاز شده و این برنامه به‌صورت مجازی به اطلاع علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی کشور می‌رسد.
۰
plusresetminus
آغاز فعالیت مرمت و جداسازی کاخ صفی‌آباد بهشهر
به گزارش بلاغ، سیف‌الله فرزانه طی گفت و گویی افزود: امسال به دلیل سلامت اجتماعی مردم تمامی برنامه‌ها به‌صورت مجازی از طریق سایت اداره‌کل به آدرس WWW.MAZANDCHTO.IR و آدرس mazandaran_cthh@ در اینستاگرام به نمایش درمی‌آید.

وی نشست هم‌اندیشی تشکل‌های مردم‌نهاد، برگزاری مسابقات نقاشی و عکاسی با موضوع میراث‌فرهنگی و رونمایی از الواح ثبتی تاریخی، معنوی و طبیعی ثبت شده در سال 98 را از جمله برنامه‌های این هفته برشمرد و یادآور شد: با فراهم شدن امکان بازدید مجازی از موزه‌های استان، محدودیت زمانی و مکانی بازدید از این جاذبه‌ها برداشته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به اینکه بازدید از روند پروژه مرمت حمام فرح‌آباد ساری و نشست تخصصی در پایگاه فرح‌آباد به‌صورت زنده از طریق سایت اداره‌کل و شبکه‌های مجازی برگزار خواهد شد، افزود: نشست تخصصی مرمت بناهای تاریخی با موضوع مرمت در چهار دهه اخیر استان، نشست تخصصی راهنمایان گردشگری با موضوع هفته میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه و همچنین برگزاری مراسم آیینی در خانه نیما یوشیج و انتشار آن در فضای مجازی از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت گرامیداشت این هفته برگزار می‌شود.

فرزانه با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی در این اداره‌کل تبدیل به فرصت شده است، افزود: علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی می‌توانند، آثار تاریخی و فرهنگی مازندران را در قالب کلیپ‌هایی با عنوان "مازندران را باید دید" مشاهده کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴