تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۶
کد مطلب : ۴۲۳۳۸۱
۰
plusresetminus
آغاز دوباره لیگ برتر پس از ماه مبارک رمضان/مسابقات فوتبال بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود
به گزارش بلاغ، ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال پس از ماه مبارک رمضان بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

طبق صحبت‌های هفته قبل مسئولان ستاد کرونا، قرار بود که دیروز درباره زمان از سرگیری رقابت‌های ورزشی به ویژه فوتبال تصمیم گیری شود. به همین دلیل خیلی‌ها در انتظار فرا رسیدن روز شنبه بودند تا موضع ستاد مقابله با ویروس کرونا درباره برگزاری رقابت‌های لیگ برتر مشخص شود. دیروز روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در پایان جلسه این ستاد اعلام کرد «فعالیت‌های ورزشی بازگشایی خواهند شد البته این کار باید در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی و بدون تماشاگر باشد، هیچ اجتماعی را شاهد نباشیم و تماشاگر در این حوزه حضور نداشته باشد که این پروتکل از سوی وزارت بهداشت ابلاغ خواهد شد.»

بعد از رئیس‌جمهور، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان نیز پس جلسه ستاد کرونا درباره ازسرگیری رقابت‌های ورزشی و بخصوص لیگ برتر فوتبال گفت: «می‌توان تقریبا در شش یا هفت هفته هر 5 روز یک بار مسابقات را برگزار کنیم.»

او ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم افزود: « این مسابقات اما حتما باید بدون تماشاگر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.» وزیر ورزش و جوانان در این رابطه که اگر شیوع ویروس تا زمان برگزاری مسابقات افزایش پیدا کرد چه خواهد شد گفت:« اگر خدای نکرده بین تاریخ 20 تا 25 خرداد مشکل خاصی در این رابطه وجود داشت مسابقات را متوقف می‌کنیم.»

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به زیانی که باشگاه‌های خصوصی در مدت زمان شیوع کرونا متحمل شده‌اند گفت:« ما 28هزار باشگاه خصوصی که داریم که دچار مشکل شده‌اند و 300 هزار پرسنل آنها سه ماه است که بیکار هستند. متاسفانه بخشی از پرسنل این باشگاه‌ها بیمه نبوده‌اند و نمی‌توانند از کمک‌های اقتصادی دولت منتفع شده مثل بیمه شدگان از وام‌های 12 تا 16 میلیونی استفاده کنند و این موضوع باعث مشکلات زیادی برایشان شده است. اجازه می‌خواهم با هماهنگی‌هایی که انجام می‌شود تحت نظارت دکتر نمکی وزیرمحترم بهداشت که همکاری بسیار خوبی در زمینه ورزش داشتند و نظارت فدراسیون پزشکی ورزشی به مرور این باشگاه‌های خصوصی
 –که 60 درصد آنها باشگاه‌های بدن‌سازی و پرورش‌اندام هستند-بتوانند بر این مشکلات غلبه کنند.»

آغاز دوباره لیگ برتر فوتبال
در پی صحبت‌های رئیس‌جمهوری و وزیر ورزش، به نظر می‌رسد سازمان لیگ برتر فوتبال ایران مجوز برگزاری رقابت‌ها را از مراجع لازم اخذ کرده و این مسابقات با حضور تیم‌های لیگ برتری دوباره آغاز خواهد شد.

سهیل مهدی در این خصوص گفت: رئیس‌جمهوری اعلام کردند بعد از مسابقات ورزشی بعد از عید فطر قابل برگزاری است. در حال حاضر منتظریم که زمان آغاز رقابت‌ها به طور رسمی ابلاغ شود. ما برگزار‌کننده مسابقات هستیم و تصمیم گیرنده در مورد مسایل نیستیم همان‌طور که به ما دستور داده شد مسابقات را تعطیل کنیم و این کار را انجام دادیم و اکنون منتظریم تا اعلام شود که شرایط برای برگزاری رقابت‌ها مناسب شود.

سرپرست مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران در مورد وضعیت برگزاری جام حذفی اظهار داشت: جام حذفی هم مانند لیگ برتر برای ما مهم است و در حال حاضر نیاز داریم ابتدا تکلیف لیگ برتر مشخص شود و در خلال آن می‌توان مسابقات جام حذفی را نیز برگزار کرد.

وی در مورد اینکه رقابت‌های لیگ دسته اول برگزار خواهد شد یا نه عنوان کرد: بحث مربوط به لیگ برتر، لیگ یک یا مسابقات تیم‌های ملی نیست زیرا پروتکل بهداشتی و سلامت جامعه به رده‌های مختلف لیگ مربوط نمی‌شود بلکه سلامت مهم است و اینکه با کمترین خطر و رعایت مسایل بهداشتی مسابقات برگزار شود.

سرپرست مسابقات سازمان لیگ در مورد اینکه چند تیم ظاهرا مخالف ادامه برگزاری رقابت‌های لیگ برتر هستند و با شما مکاتبه کرده‌اند گفت: بله مکاتباتی با برخی باشگاه‌ها داشته ایم و آنها دلایل فنی خود را بیان کرده‌اند و بحث در مورد تصمیم گیری لیگ برتر به هیئت‌رئیسه سازمان لیگ مربوط می‌شود که تا این لحظه تصمیم به برگزاری مسابقات است.

وی در مورد اینکه برخی تیم‌ها تضمین خواسته‌اند تا بازیکنی کرونا نگیرد اظهار داشت: ما نمی‌توانیم چنین تضمینی بدهیم. ما برگزار‌کننده مسابقات هستیم و در مورد مسایل پزشکی سه نهاد دیگر یعنی فدراسیون پزشکی ورزشی، کمیته پزشکی فدراسیون و ایفمارک که مرکز پزشکی سازمان لیگ هستند در مورد پروتکل‌های بهداشتی به ما خیلی کمک کرده‌اند و آنها نیز نمی‌توانند تضمین بدهند که شخصی مبتلا نشود. چنین کاری منطقی و عقلانی نیست. از سویی دیگر عدم ابتلا به ویروس به بهداشت فردی هم بستگی زیادی دارد و خوشبختانه تا امروز جامعه ورزش چند مورد محدود به این بیماری مبتلا شدند.

سرپرست مسابقات سازمان لیگ در مورد اینکه رقابت‌ها با بازی استقلال و فولاد خوزستان آغاز خواهد شد عنوان کرد: در حال حاضر قرار است وارد فاز تمرین شویم و بعد در مورد مسابقات صحبت خواهیم کرد یک تیم شهرستانی در حال حاضر در تهران تمرین می‌کند و از من پرسید که امکان برگزاری مسابقاتش در تهران هست یا نه؟ به هر حال آنچه مسلم است اینکه لیگ به طور کاملا متمرکز برگزار نخواهد شد. در تهران با احتساب ورزشگاه انقلاب کرج 3 ورزشگاه دیگر داریم، آزادی، شهرقدس و دستگردی در ورزشگاه تختی نیز در فصل جاری میزبانی انجام نشده است. پس برگزاری مسابقات به طور متمرکز مورد بحث ما نیست.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴