تاریخ انتشارسه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۴۲۳۳۵
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که اگر روسیه به تعهدات خود درباره توافقنامه ژنو عمل نکرده و اقدامی برای حل بحران اوکراین انجام ندهد واشنگتن ظرف چند روز تحریمهای جدیدی را علیه کرملین اعمال می کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،مهر به نقل از  رویترز،  "جن ساکی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت : روسیه باید به طور رسمی از هواداران خود در شهرهای شرقی اوکراین بخواهد تا به اشغال ساختمانهای دولتی و پاسگاه های پلیس پایان داده، خواسته های خود را از روشهای سیاسی بیان کرده و عفو عمومی را بپذیرند.

ساکی تهدید کرد : اگر روسیه در چند روز آینده گامهایی را در این خصوص برندارد با پیامدهایی در این خصوص روبرو می شود و قطعا ما در این مورد تصمیماتی را اتخاذ خواهیم کرد.

پنجشنبه 28 فروردین نمایندگان آمریکا، روسیه،اتحادیه اروپا و اوکرین در ژنو توافق نامه ای را درباره حل بحران کی یف امضا کردند، اما بعد از به ست آمدن این توافق بار دیگر شهرهای شرقی اوکراین ناآرام شد و کی یف مسکو را مسئول این نابسامانی معرفی کرد.

از سوی دیگر "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد که اوکراین به تعهدات خود درباره توافق نامه ژنو عمل نمی کند و همین امر سبب شکست آن می شود. پس از این اظهار نظر لاوروف که البته با انتقاد از آمریکا نیز همراه بود دولت این کشور اعلام کرد که اگر مسکو به تعهدات خود درباره اجرای توافق نامه ژنو عمل نکند واشنگتن آماده است تا ظرف چند روز تحریمهای جدیدی را علیه روسیه اعمال کند.

این تهدیدها در حالی است که "جو بایدن" معاون رئیس جمهور آمریکا، نیز به اوکراین سفر کرده است. دخالتهای آمریکا در امور اوکراین در حالی است که به موجب همین اقدامات که البته کشورهای اروپایی نیز در آن سهیم بودند اوضاع اوکراین از یک مناقشه ساده سیاسی به یک بحران بین المللی تبدیل شد که روسیه و غرب را درگیر خود کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴