تاریخ انتشارجمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
کد مطلب : ۴۲۳۲۲۲
بر اساس گزارش یک منبع عراقی، وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) آزاد ‌سازی حدود 10 هزار تکفیری عضو داعش از زندان‌های شبه نظامیان کرد در شمال شرق سوریه را زمینه ‌سازی می‌کند.
۰
plusresetminus
طرح خطرناک آمریکا برای فراری دادن 10 هزار داعشی
به گزارش بلاغ، «پنتاگون» در حال زمینه ‌سازی برای توجیه فرار عناصر گروه تروریستی داعش از زندان‌های شبه نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» است و علاوه‌بر آن، قصد دارد که دست تکفیری‌ها را برای اقدامات تروریستی در سوریه و عراق باز بگذارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری «بغداد الیوم» ضمن اعلام خبر بالا، در این باره توضیح داد، «شان اودنیل» بازرس کل وزارت دفاع آمریکا، در مورد فرار ناگهانی و دستجمعی 10 هزار عضو داعش از زندان‌های نیروهای دموکراتیک سوریه(شبه نظامیان کرد) حرف زد، تا افکار عمومی را برای چنین اتفاقی آماده کند.

سایت «دیفنس وان» در مورد شمار داعشی‌های در بند شبه نظامیان کُرد، گزارش داد: کردها هم اکنون 2000 جنگجوی خارجی و حدود 8000 جنگجوی سوری و عراقی عضو داعش را در بازداشت خود دارند.
این گزارش مدعی شده است: نیروهای آمریکایی از زمان عقب‌نشینی از شمال شرقی سوریه، دیگر نتوانسته‌اند به زندان‌ها برای ارزیابی میزان خطرناک بودن وضعیت، دسترسی داشته باشند. همان طور که مشاهده می‌شود، این مقام آمریکایی با اظهارات فوق، می‌خواهد فرار داعشی‌ها را زمینه ‌سازی کند و آمریکا را از اتهام مشارکت در این آزاد ‌سازی برهاند. این در حالی است که شبه نظامیان کرد در حال حاضر بدون اجازه آمریکا، به هیچ کاری دست نمی‌زنند.

دیفنس وان در گزارش خود، مدعی شد: شورش مداوم و تلاش برای فرار در سطح‌اندک، بیانگر خطر موجود است و هیچ استحکاماتی نیز برای تامین امنیت اطراف بازداشتگاه‌ها وجود ندارد.
تاکنون شماری از سیاستمداران، مسئولان و تحلیلگران عراقی با اشاره به تحرکات جدید عناصر گروه تروریستی داعش در عراق و حملات مکرر آنها، تاکید کرده‌اند که آمریکا می‌خواهد با فعال ‌سازی دوباره عناصر داعش، به دولت عراق برای ادامه حضور نیروهای آمریکایی در این کشور، فشار وارد کند.

عناصر داعش: از آمریکا دستور می‌گرفتیم
سه تکفیری عضو داعش پس از دستگیر شدن، اعتراف کردند که عملیات تروریستی خود را با هماهنگی آمریکا انجام می‌داده‌اند. ارتش سوریه اخیرا طی عملیاتی در منطقه «البادیه»، موفق شد سه تروریست داعشی را به هلاکت برساند و سه تن را نیز دستگیر کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این سه تروریست گفتند که عملیات تروریستی خود را با هماهنگی نظامیان آمریکایی مستقر در منطقه« التنف»(شرق سوریه) انجام می‌دادند. این تروریست‌ها همچنین اعتراف کردند که نیرو‌های آمریکایی به آنها آموزش داده و تسلیحات لازم برای حملات تروریستی را نیز در اختیار آنها قرار‌داده‌اند

یکی از تروریست‌ها ی دستگیر شده اعتراف کرد: نیرو‌های دموکراتیک سوریه و نظامیان آمریکایی در برخی مواقع، ما را برای انجام عملیات تروریستی همراهی می‌کردند. در یک عملیات تروریستی که از «رقه» به سمت« دیرالزور» حرکت می‌کردیم، چند خودروی آمریکایی و شماری از کردها وابسته به نیرو‌های دموکراتیک سوریه محافظ ما بودند. علاوه‌بر آنها، تعدادی بالگرد‌های آمریکایی هم بر فراز ما پرواز می‌کردند.

حمایت آمریکا از تروریست‌ها در سوریه و عراق موضوع جدیدی نیست؛ قبلا هم منابع متعددی از حمایت تسلیحاتی و لجستیکی آمریکا از تروریست‌ها خبر داده بودند. نظامیان اشغالگر آمریکا در سوریه علاوه‌بر حمایت تسلیحاتی از تروریست‌ها، به آنها آموزش نیز می‌دهند و در برخی موارد، از بالگرد‌های خود برای جا به جایی آنها استفاده می‌کنند.

محکومیت شدید شبکه سعودی
پارلمان عراق توهین شبکه سعودی «ام بی‌سی» به شهید «ابومهدی المهندس» معاون سابق «حشدالشعبی»‌،را شدیدا محکوم کرد. شبکه تلویزیونی «ام بی‌سی» ابومهدی را تروریست خوانده بود.  کمیسیون ارتباطات و اطلاع‌رسانی پارلمان عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «این شبکه طی سال‌های گذشته، به روش‌های مختلف، به شخصیت‌های عراقی اهانت کرده و بالا‌خره، کار را به جایی رسانده است که به یک شخصیت ملی و مبارز‌ی مانند شهید حاج أبو مهدی المهندس هم اتهام می‌زند».

این کمیسیون تأکید کرد که اگر شبکه سعودی ام بی‌سی به خاطر این بی‌ادبی، معذرت‌خواهی نکند، باید دفتر این شبکه بسته شود.

المهندس به همراه سپهبد حال «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس سپاه، و هشت همرزم دیگر خود، بامداد جمعه 13 دی ماه 1398 در حمله جنگنده‌های آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

در این میان،«فالح الفیاض» رئیس‌سازمان حشد‌الشعبی (بسیج مردمی) عراق، هم از شبکه ام بی‌سی به دلیل توهین به المهندس، شکایت کرد.

خبر دیگر از عراق اینکه حملات حشدالشعبی علیه عناصر داعش در برخی استان‌ها و مناطق عراق ادامه دارد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷