کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بررسی مصوبات نشان داد

دستکاری قانون بودجه 99 به نفع نجومی‌بگیران واقعیت دارد

فارس , 23 ارديبهشت 1399 ساعت 1:13

بررسی مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس در جریان بررسی مجدد لایحه بودجه 99 نشان می‌دهد تکذیب دستکاری مصوبات به نفع نجومی‌بگیران از سوی رئیس و سخنگوی این کمیسیون غیرواقعی است.


به گزارش بلاغ، چند روز بعد از اظهارات حسینعلی حاجی دلیگانی؛ عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره دستکاری شدن مصوبه این کمیسیون درباره جزء 3 بند «الف» تبصره 21 لایحه بودجه 99 و حذف غیرقانونی واژه «غیرمستمر» از این مصوبه کمیسیون تلفیق در هنگام ارسال گزارش به شورای نگهبان، هادی قوامی؛ سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس و غلامرضا تاجگردون؛ رئیس این کمیسیون، با انجام مصاحبه یا ارسال نامه به رئیس مجلس، مدعی شدند حذف واژه «غیرمستمر» از مصوبات این کمیسیون درباره جزء 3 بند «الف» تبصره 21 لایحه بودجه 99، به‌صورت قانونی و با تصویب اعضای کمیسیون تلفیق مجلس بوده است.

قوامی‌در مصاحبه با خبرگزاری خانه ملت در تاریخ 16 اردیبهشت ماه درباره این موضوع گفت: متنی که آقای حاجی دلیگانی به آن استناد کرده‌اند، مربوط به گزارش اول کمیسیون تلفیق است که در صحن جلسه علنى رد شد. بعد از رد گزارش تلفیق و در بررسی مجدد کمیسیون، با تصمیم اعضا تغییراتی در گزارش صورت گرفت که از جمله این تغییرات حذف عبارت «غیرمستمر» در گزارش نهایی بود. پس از آن مصوبه نهایی به شورای محترم نگهبان ارسال و پس  از تائید شورا بدون این عبارت به دولت ابلاغ شد. بر خلاف تصور آقای حاجی دلیگانی، حذف این واژه با تصویب کمیسیون تلفیق بوده و اگر موضوع را از کمیسیون استعلام می‌کردند، به ایشان توضیح داده می‌شد.

همچنین تاجگردون که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم هست با ارسال نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس در تاریخ سوم اردیبهشت ماه، مدعی شد حذف واژه «غیرمستمر» از مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس درباره جزء 3 بند «الف» تبصره 21 لایحه بودجه 99، به‌صورت قانونی و با تصویب اعضای این کمیسیون بوده است. (متن کامل این نامه تاکنون رسانه‌ای نشده است)

در واکنش به این نامه تاجگردون، حسینعلی حاجی دلیگانی؛ عضو کمیسیون تلفیق مجلس با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس، توضیحاتی درباره این ادعای تاجگردون مطرح کرد و خواستار تشکیل گروه حقیقت یاب برای تغییر پیش آمده در متن مصوبه کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه 99 در هنگام ارسال به شورای نگهبان شد. در متن این نامه آمده است: پیرو مذاکرات حضوری درخصوص اعتراض به حذف غیرقانونی واژه «غیرمستمر»‌ از جزء 3 بند الف تبصره 21 قانون بودجه سال 99 و با عنایت به جوابیه شماره 3101 مورخ 3/2/99 رئیس محترم کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به استحضار می‌رساند:

1) در آخرین گزارش کامل و نهایی کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 به شماره چاپ 1817 مورخ 13/11/1398 واژه یاد شده وجود دارد و هیچ گزارش چاپ شده یا اصلاحی دیگری نیز بعد از رد کلیات گزارش مذکور که‌ اشاره به جزء 3 بند الف تبصره 21 نموده باشد وجود نداشته و ندارد.

2) در هیچ جلسه‌ای از جلسات تلفیق بودجه بعد از شروع بررسی مجدد لایحه و گزارش بودجه درخصوص جزء مذکور و واژه «غیرمستمر» مطلبی بیان نشده و تغییری داده نشده است.

3) یکی از منفذهای پرداخت حقوق‌های نجومی همین نحوه قانون‌گذاری و ‌اشکالات و خلأهای قانونی است که باعث می‌شود رئیس دیوان محاسبات در دو هفته پیش در هنگام ارائه گزارش تفریغ بودجه خطاب به نمایندگان مجلس می‌گوید خود شما پرداخت حقوق 50 میلیون در ماه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قانونی کرده‌اید.
لذا خواهشمند است در جهت نیل به واقعیت اتفاق افتاده، دستور فرمایید هیئتی حقیقت‌یاب از کارشناسان زبده تعیین تا با دقت بررسی انجام و نتیجه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کنند.

گفتنی است با بررسی اصلاحیه 11/12/1398 کمیسیون تلفیق، معلوم شد خبری از اصلاح تبصره 21 لایحه بودجه نیست و ادعای رئیس و سخنگوی کمیسیون تلفیق در رد دستکاری این تبصره، غیرواقعی است و هیئت ‌رئیسه مجلس باید نسبت به آن ورود کند. حذف واژه «غیر مستمر» از جزء 3 بند «الف» تبصره 21 لایحه بودجه 99 راه را بر شفاف‌سازی پرداخت‌هایی چون پاداش و پرداخت‌های مازاد بر حقوق می‌بندد که به نفع نجومی‌بگیران است.
 


کد مطلب: 422581

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/422581/دستکاری-قانون-بودجه-99-نفع-نجومی-بگیران-واقعیت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com