کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۰ نشانه دیابت کنترل نشده را بشناسید

22 ارديبهشت 1399 ساعت 9:40

از آنجا که حفظ و کنترل قند خون در مبتلایان به دیابت، سلامت کلی بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بهتراست چند نشانه دیابت کنترل نشده را بشناسید.



به گزارش بلاغ، دیابت یک نوع بیماری مزمن است که میزان قند خون توسط انسولین، هورمون تولید شده از پانکراس کنترل می‌شود. در حقیقت زمانی که غذا مصرف می‌کنید، مواد غذایی به حالت تجزیه شده و گلوکز وارد جریان خون شما می‌شوند؛ بنابراین انسولین، گلوکز را از جریان خون گرفته و آن را وارد سلول‌هایی می‌کند که در آنجا تجزیه و به سوخت مورد نیاز تبدیل شوند.
در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود یا بدن در برابر آن مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد. نقش اصلی انسولین پایین آوردن قند خون توسط سازوکار‌های مختلف است.
دیابت نوع یک را دیابت وابسته به انسولین نیز می‌گویند. این نوع دیابت به دلیل بروز علایم به سرعت تشخیص داده می‌شود و درمان شروع می‌شود.
دیابت نوع ۲ یا غیروابسته به انسولین، معمولاً چندین سال طول می‌کشد تا شخص مورد نظر از بیماری خود آگاهی پیدا کند. اغلب این بیماران با رعایت رژیم غذایی و ورزش منظم درمان می‌شوند. گاهی اوقات برای رساندن قند خون به میزان طبیعی از قرص‌های خوراکی پایین آورنده قند خون و یا انسولین هم استفاده می‌شود.
آشنایی با مبانی و نشانه‌های دیابت اولین گام برای کنترل سلامتی است. اگر به تازگی بیماری شما تشخیص داده شده، بهتر است ابتدا دلایل بروز دیابت و برخی از نشانه‌های رایج در این بیماری را بررسی کنید تا بتوانید برای کنترل به موقع آن، اقدامات لازم را انجام دهید.
از مهم‌ترین نشانه‌های دیابت کنترل نشده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- قدرت دیدتان ضعیف می‌شود.
- دهان شما خشک می‌شود.
- مثانه شما به خوبی کار نمی‌کند.
-قدرت شنوایی‌تان تغییر می‌کند.
- دست و پاهایتان مورمور می‌شود.
- لثه‌های شما خونریزی می‌کند.
- بیشتر از همیشه عرق می‌کنید.
- احساس سرگیجه می‌کنید.
- پوستتان ترک می‌خورد.
- رابطه زناشویی برایتان سخت می‌شود.
از مهم‌ترین راهکار‌ها برای کنترل دیابت این است که نسبت به انتخاب غذا‌های توصیه شده و سالم توجه بیشتر داشته باشید. همچنین در روند مدیریت دیابت خود از نوشیدنی‌ها غافل نشوید. آب، چای غیرشیرین و یا قهوه و نوشیدنی‌های کم کالری بهترین گزینه‌ها هستند. از مصرف آب میوه و یا نوشابه‌های قندی گازدار خودداری کنید. توصیه می‌شود ارزیابی میزان قند خون را به طور مرتب فراموش نکنید.
 


کد مطلب: 422417

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/422417/۱۰-نشانه-دیابت-کنترل-نشده-بشناسید

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com