کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قدردانی کشاورزان از سپاه به دلیل خرید محصولات بر زمین مانده

22 ارديبهشت 1399 ساعت 0:00

کشاورزان استان کرمان با ارسال نامه‌ای برای سردار سلامی از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خرید محصولات بر زمین مانده شان قدردانی کردند.


به گزارش بلاغ، مسعود اسدی؛ رئیس‌مجمع هماهنگی تشکل‌های کشاورزی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: تولید پیاز در استان کرمان به حدی است که به دلیل عدم برنامه ریزی از سوی دولت به نازل‌ترین قیمت رسیده و در حالی که سازمان تعاون روستایی هر کیلوگرم پیاز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 450 تومان خریداری می‌کند که پول هزینه‌های کشاورز هم درنمی‌آید، سپاه کرمان به تازگی ورود کرده و هر کیلوگرم پیاز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یکهزار تومان خرید می‌کند و خودرو هم برای حمل در اختیار کشاورزان می‌گذارد.
وی اضافه کرد: دلیل کاهش شدید قیمت، مشکلات دولت در نبود صنایع تبدیلی و عدم توجه به بخش بازرگانی محصولات کشاورزی و اجرا نکردن الگوی کشت است.

رئیس‌مجمع هماهنگی تشکل‌های کشاورزی کشور ادامه داد: اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای کشاورزان بسیار حائز اهمیت بوده و بارقه امیدی در دل کشاورزان ایجاد کرده است، بنابراین مجمع هماهنگی تشکل‌های کشاورزی کشور به نمایندگی از کشاورزان منطقه نامه‌ای به فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشته و از اقدامات این نهاد تشکر و قدردانی کرد.

در بخشی از این نامه آمده است که محصولات بسیاری از کشاورزان به علت سوء مدیریت دولت و وزارت جهاد کشاورزی در امر تنظیم بازار و ایجاد زیرساخت‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی، در حال نابودی است چرا که به علت کاهش شدید قیمت، ارزش فروش محصولات، حتی تکافوی هزینه برداشت را نمی‌کند.

در ادامه این نامه آمده است که در این شرایط بار دیگر شجره طیبه سپاه در اقدامی که اثر معنوی آن بسیار بیشتر از آثار مادی است، به یاری مستضعفین و محرومین آمد و در استان کرمان برای خرید وحمل محصولی که بر روی دست کشاورزان مانده اعلام آمادگی نمود. به نمایندگی از جامعه کشاورزان کشور از این احساس تکلیف انقلابی سپاه در حمایت از کشاورز آنهم در جایی که دولت و وزارت جهاد کشاورزی از انجام وظایف ذاتی خود منفعل است قدردانی می‌کنیم.
 


کد مطلب: 422408

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/422408/قدردانی-کشاورزان-سپاه-دلیل-خرید-محصولات-زمین-مانده

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com