تاریخ انتشارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۴۲۲۱۷۰
نماینده ولی فقیه در مازندران با قدردانی از تعامل حوزه امنیت با حوزه سلامت، گفت: کادر درمانی در بحران کرونا استشهادی کار کرد.
۰
plusresetminus
کادر درمانی در بحران کرونا استشهادی کار کرد/قدر امنیت و سلامت را بدانیم
به گزارش بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم تکریم کادر درمانی مازندران در بیمارستان ولایت ساری با تشکر از زحمات کادر درمانی و پزشکان و با بیان اینکه انسان، جامعه و سپاه هم باید چند بعدی باشد مثل امام حسن(ع) که هم عبادت داشت هم خدمت، جهاد، سخاوت و هم تقوا و دست گیری داشت و یک نهاد مقدس مانند سپاه هم چند بعدی است، اظهار کرد: سلامت و امنیت دو نعمت بزرگ خداوند است باید قدر آنها را بدانیم پیش از اینکه امنیت و سلامت ما به خطر بیفتد باید شاکر آن باشیم و باید به کسانی که در این دو حوزه خدمت می‌کنند قدرشناسی نسبت به آنها داشته باشیم.
 
وی تقدیر کردن بدون کمک را کافی ندانست و گفت: در بحران کرونا اگر مردم به کمک بیمارستان‌ها و کادر درمانی و پزشکی نمی‌آمدند واقعا نمی‌توانستند وظیفه خود را به خوبی که امروز شاهد آن هستیم انجام دهند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران، خاطرنشان کرد: خود کسانی که در این دو حوزه خدمت می‌کنند باید کار خود را جدی و درست انجام دهند.
 
لائینی تصریح کرد: در موضوع کرونا کادر پزشکی ما جهادی و استشهادی عمل کرد اینکه یک پزشک یک ماه خانه نروند و در این مسیر به این بیماری مبتلا شوند و در این مسیر به شهادت برسند و چه زیبا است که رهبری این عزیزان را به‌عنوان شهید پذیرفتند.
 

حوزه امنیت و سلامت تعامل دارند
وی افزود: این دو حوزه باید با هم تعامل داشته باشند و اینکه سپاه می‌آید  بیمارستان تاسیس می‌کند و خدمات سلامتی و آسایش برای مردم فراهم می‌آورد نشانه تعامل حوزه امنیت با حوزه سلامت است.
 
لائینی اضافه کرد: خود مدافعین حوزه سلامت و امنیت قدردان مردم باشند چون اگر مردم نبودند نه در حوزه امنیت توفیقاتی داشتیم و نه در حوزه سلامت.
 
امام جمعه مرکز استان با تاکید بر اینکه باید آسیب دیدگان در این دو حوزه را کمک کنیم به خصوص کسانی که بر اثر این ویروس دچار مشکل شدند، گفت: در بروز بحران اقشاری آسیب می‌بینند باید به آن اقشار توجه کنیم.

حضور مردم پای صحنه آثار سوء ویروس را کم کرد
 
سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلا مازندران نیز در این مراسم با تشکر از زحمات همه پرستاران و کادر درمانی و رزمندگان جبهه سلامت، اظهار کرد: در این سه ماه اتفاقات عجیبی افتاد که جای خیلی تحلیل و بعد کار و آماده شدن برای پدیده‌های غیرقابل پیش بینی برای آینده است.


 
بابایی بیان کرد: نکته مهمی که در این مقطع باید مورد توجه قرار گیرد باطن خوب و ارزشی کادر درمانی در بیمارستان‌ها و همه عوامل دستندرکار است که در عین حال مواجه شدند با یک پدیده جدید خطرناک و پرتلفات اما ایثارگرانه ایستادند و مقاومت کردند.
 
وی با بیان اینکه مردم هم در کنار مدافعان سلامت احساس تکلیف کردند برای پشتیبانی آنها، خاطرنشان کرد: ما در کشورهای دیگر پزشک و پرستار کم نداریم اما دیدیم که بسیاری از این کشورها پشت آنها خالی شد و صدمه زیادی به کادر درمانی و هم به بیماران وارد شد اما در کشور ما کادر درمانی به جز هفته اول که همه با یک وضعیت جدید بدون آشنایی و پیش بینی مواجهه بودند بعد آن کادر درمانی دغدغه جدی نداشتند چون حضور مومنانه مردم کشور کار را به جایی رساند که در عین همه کمبودها، تحریم‌ها، فشارها و حتی جنگ روانی دشمن و عوامل بی‌مقدار آنها در داخل، آمدند و آنچنان هنرنمایی کردند که ما به یک الگو برای کشورهای دیگر تبدیل شدیم.
 
بابایی تصریح کرد: اگر حضور خیلی از افراد در گروه‌های جهادی، کارگاه‌ها مساجد و تکایا، خانه‌ها و...  در موضوع تولید نیازهای اولیه محافظتی و پیشگیری از انتقال ویروس و ضدعفونی و آماده سازی محیط برای پذیرش سلامتی انجام نمی‌شد آثار سوء ویروس شدیدتر از این می‌شد.
 
وی با بیان اینکه ابتدای جریان ویروس رهبری اشاره کردند که این موضوع می‌تواند یک رزمایش واقعی باشد و تهدیدها را تبدیل به فرصت کند، افزود: این اتفاق افتاد و امروز کادر پزشکی ما با تجربیات بسیار بیشتر نسبت به قبل آماده کار هستند اما نکته این است که ابهامات زیادی در اصل موضوع است که این موضوع یک موضوع سازمان یافته ضدبشریت است یا نه و احتمالات در این زمینه دارد قوی می‌شود لذا لازم است ما به‌عنوان نیروهای مسلح بیمارستان‌های ما به‌عنوان یکی از مراکز مورد اعتماد مردم خیلی بیشتر از دیگر بیمارستان‌ها خود را آماده کنند، کار کنند و تلاش کنند، هم افزایی با بقیه بیمارستاها داشته باشند که چنانچه واقعا موضوع، موضوع توطئه گرانه و حسابگرانه‌ایی باشد در موج بعدی بتوان با آن مقابله جدی کرد.
 
بابایی با بیان اینکه طی این روزها 610 هزار 588 نفر روز بسیجیان در حمایت و پشتیبانی کادر درمانی شب و روز نشناختند، گفت: ویژگی این بسیجیان این بود که کاملا فی سبیل الله و بدون ادعا و بدون پاداش مادی خدمت کردند و حتی در کارگاهایی حضور پیدا کردیم که غذای خود را از خانه هایشان می‌آوردند و این نکات کوچک ولی بسیار بزرگ است.
 
وی با تاکید بر اینکه اگر این حضور قطعی نبود ما هم سرنوشتی مثل سرنوشت کشورهایی به ظاهر مقتدر و قوی از همه حیث پیدا می‌کردیم، اضافه کرد: حضور مردم همه این خطرات را برطرف کرد.
 
موضوع ویروس عادی نیست

بابایی بیان کرد: کادر درمانی ما باید خودشان را برای آینده آماده کنند چون موضوع ویروس موضوع معمولی نبوده و یک سناریویی طراحی شده در ارتباط به اسارت در آوردن و بردگی مردم است و در حال حاضر نظریاتی در حال طرح از سوی اندیشمندان است و قطعا ما می‌توانیم با سرعت درست و با جدیت قبل از اینکه اسیر طرح‌های شیطانی شیطان بزرگ شویم خودمان بتوانیم مقابله علمی با این پدیده‌ها را داشته باشیم.
 
وی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه نکند یک عده به داخل کشور بیایند به‌عنوان پزشک بدون مرز و این بیماری را در اینجا ریشه‌دار کنند، تصریح کرد: دیدید که یک هفته بعد آن گروه آمدند اما با مردانگی بچه‌های حزب اللهی اصفهان و بعد کادر درمانی انقلابی اخراج شدند اما آمدنشان خود بسیار علامت سوال دارد.
 
نگذاریم دشمن بر ما برتری داشته باشد

بابایی به تاکید رهبری مبنی بر اینکه باید تلاش کنیم که واکسن را قبل از خارجی‌ها بدست بیاوریم، افزود: موضوع واکسن بسیار حساس است چون از این شیطان اکبر هر چیزی برمی‌آید و اگر واکسنی هم درست کنند حتما پشتش صدها توطئه قرار دارد البته یک عده داخل کشور نگویند که اینها توهم توطئه دارند چون در این کشور هر کاری کنید یک عده غربگرا و غرب‌زده هستند.
 
وی تاکید کرد: ما در آینده وظیفه بسیار جدی داریم و باید در آینده دانشمندان و داروسازان و جوانان خوشفکر برای مواجهه با دشمن واکسن بسازند نه برای پر کردن جیب.
 
فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه در همه موضوعات اول راه هستیم به خصوص در مواجهه با این نوع پدیده‌های ناامن کننده سلامتی مردم و لذا با روحیه ایثارگرانه و مجاهدانه خستگی ناپذیر باید به حرکت خود ادامه دهیم، خاطرنشان کرد: در عین حال زندگی خود را باید همیشه برای آینده به خوبی تنظیم و پیش بینی کنیم و نباید بگذاریم دشمن در هیچ زمینه به ما برتری پیدا کند.
 
مجتبی بلباسی معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا نیز در این مراسم ضمن اشاره به اینکه این مراسم به صورت نمادین برای تکریم کادر درمانی مازندران برگزار شده است، گفت: وظیفه داریم دین خود را به کادر درمانی ادا کنیم.


 
بلباسی با اعلام اینکه بیمارستان ولایت کمترین فوتی‌های کرونایی را نسبت به بیمارستان‌های دیگر در استان داشت، افزود: این افتخار بخاطر تلاش متعهدانه پزشکان و پرستاران و ظرفیت‌های ساختمانی بود که این افتخار را به مردم ولایتمدار مازندران تقدیم می‌کنیم.
 
وی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت یادآور شد: همزمانی سالروز اردیبهشت مقاومت و گرامیداشت شهدای کربلای خان طومان با تکریم شهدای سلامت فال نیکی است که  خدای متعال ما را رهرو راه شهدا قرار بدهد.

در این مراسم از پزشکاران، پرستاران و مدافعان سلامت و خانواده شهدای مدافع سلامت مازندران تجلیل شد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴