تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۲۲۰۴۴
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید به همدیگر کمک کنیم و مردم در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در رزمایش کمک مومنانه، خیلی عالی عمل کردند و پای کار آمدند.
۰
plusresetminus
مردم همدلانه در رزمایش کمک مومنانه پای کار آمدند/سپاه پاسداران در رزمایش همدلی خوش درخشید
آیت‌الله سیدرحیم توکل عضو خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در توصیه به انجام رزمایش کمک مومنانه اظهار کرد: اصل صحبت‌های رهبری از قرآن گرفته شده است و جزو آیات و روایات متعدد بوده که به آن توصیه شده است.

وی افزود: در هر حال، مردم ایران گرچه در استان‌های مختلف هستند، اما همه افراد یک خانواده، برای خانواده ایران هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در این خانواده، یکی دارد و یکی ندارد؛ خداوند دارد همه را امتحان می‌کند و لذا آن‌هایی که دارند در سلامت‌شان امتحان می‌شوند و آن‌هایی که ندارند در فقرشان، امتحان می‌شوند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: این امتحان برای همه هست تا معلوم شود چه کسی پای فرمان خدا، دین و رهبرش می‌ایستد و چه کسی نمی‌ایستد؛ این نکته اول در این بحث است.

آیت‌الله توکل بیان کرد: نکته دوم اینکه اگر ما به دین و روایت هم نگاه نیندازیم، آیا عقل ما به ما فرمان نمی‌دهد که تویی که داری باید به کسی که ندارد، کمک کنی؟ این امر، منهای دین و شرع است، عقل ما می‌گوید تو که داری، مشکلی هم که نداری آنکه ندارد و مشکل هم دارد، خوی دست او را بگیر.

وی عنوان کرد: در اینجا، غیرت انسانی و غیرت مردانگی و عقل مستقل، حکم می‌کند باید به همدیگر کمک کنیم و  مردم در این لبیک به فرمان خدا و فرمان رهبری، خیلی عالی عمل کردند و پای کار آمدند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم ایران در تمام دنیا بی نظیرند؛ جنگ پیش می‌آید مردم کوچک و بزرگ، زن و مرد در میدان جنگ حاضرند؛ برای مردان میدان جنگ، خط مقدم است و برای پیرها، بچه‌ها و زن‌ها، خط مقدم، پشت جبهه است؛ وقتی سیل می‌آید جلو، همه به میدان می‌آیند، زلزله می‌آید جلو، همه به میدان می‌آیند، ویروس مصیبت‌ها می‌آید جلو، همه به میدان می‌آیند.

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: واقعا اگر مردم، همت نمی‌کردند، به میدان نمی‌آمدند، دولت قادر بود این کار را انجام دهد؟ مسلم قادر نبود، حتی به یک پنجم این کار نیز قادر نبود؛ مردم آمدند به میدان، آستین‌ها را بالا زدند و آن گاه، ان کسی که می‌توانست پول دهد، کمک مالی کرد؛ آن که توانست کالا بدهد، کمک کالایی کرد، آن کس که توانست با هنرش کمک کند، کمک هنری کرد، یکی آمده ماسک ساخته و در واقع هر کسی در حد توان خود به میدان آمد و باید از مردم قدردانی کرد.

آیت‌الله توکل با بیان اینکه مردم ایران در هر صحنه‌ای که در این کشور پیش آید، به میدان می‌‌آیند و گل می‌کارند؛ گفت: سپاه و بسیج نیز در این رزمایش، خیلی عالی عمل کردند و ، سپاه و بسیج در هر بُعدی که مردم نیازمند بودند، به میدان آمدند و درخشیدند.

وی گفت: ارتش نیز در این رزمایش، خوب به میدان آمد و تمام ارتش را برای این کار، بسیج کردند و باید بگوییم دست تمام‌شان، درد نکند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴