تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۴۲۱۹۱
مردم عربستان روز گذشته در اعتراض به رژیم‌ آل‌سعود چفیه‌های خود را کنار گذاشته و بدون آن‌ به خیابان‌ها آمدند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،تسنیم به نقل از احرار الحجاز خبر داد،‌ روز گذشته مردم معترض در عربستان سعودی به دعوت فعالان سیاسی این کشور و به نشانه اعتراض به رژیم آل سعود چفیه‌های خود را کنار گذاشته و بدون آن‌ به خیابان‌ها آمدند.
فعالان سیاسی عربستان تبلیغات خود برای اجرای این فعالیت ضد آل‌سعود را از دوماه پیش آغاز کرده بودند تا مخالفت خود با رژیم آل‌سعود،‌ رفتارهای بسیار بدشان درحق همه مردم حجاز و ادامه بازداشت زندانیان سیاسی را اعلام کنند.
مردم نیز جهت اعلام مخالفت خود با اقدامات سخت گیرانه از سوی آل سعود برای تنگ تر کردن دامنه آزادی‌های مدنی با عدم استفاده از چفیه به صورت گسترده‌ای در این فعالیت شرکت کرده و از آن پشتیبانی کردند.
این فعالیت مسالمت آمیز به دعوت گروه معارض "ائتلاف جوانان جزیره" و علی‌رغم تهدیدات نیروهای امنیتی رژیم آل‌سعود و نحوه برخورد بسیار خشن آنان صورت گرفته است.
اینگونه فعالیت‌های مسالمت آمیز علیه رژیم آل‌سعود از سالها پیش آغاز شده است که با روی کار آمدن پایگاه‌های اجتماعی مختلف دامنه آن گسترش یافته است.
عربستان تاکنون برای سرکوب اعتراضات مردمی، شمار زیادی از مخالفان به‌ویژه رهبران مخالف را با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است. برخی از این مخالفان سالهاست بدون تفهیم اتهام در زندان به سرمی برند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴